Gå til innhold

Forumundersøkelse: Livskvalitet for deg?

Anbefalte innlegg

De små øyeblikkene i livet er ofte de vakreste.

Livskvalitet for meg er mye -

* å sitte på trappa i hagen med min malende pus på fanget, og betrakte pøsregnet og høre tordenet buldre.

* spise et markjordbær

* kjenne duften av sommerens jasminbusker

* bade i sjøen og kjenne solstrålene tørke vekk dråpene etterpå

* betrakte gåsemor med 4 gåsunger på slep uti vannet

* å gå i skogen når det regner, med røde gummistøvler

* studere en maur

* gå på et bakeri og kjøpe det beste brødet de har

* nyte en Caffe Freddo på den italienske kaffebaren på hjørnet

* å motta et smil av en fremmed; være seg en gammel mann, en indisk kvinne eller en baby i vogn

* være vàr de små øyeblikkene!

Andre forslag? Hva er livskvalitet for deg?

Fortsetter under...

tigertrollet

Det er å ha det bra. Det er ikke jobb definitivt. Jobb er bare penger.

Livskvalitet er for meg..

* å ligge på stranda med en bok

* å kose meg med hunden min

* å kjøre til Drøbak og spise is og drikke kaffe

* å gå turer i marka

* å dra bort og legge fra meg klokka og mobilen (sliter med den biten..) hjemme

* å prioritere å være sammen med noen som jeg er glad i

...og høydepunktet i år blir en tur som jeg har drømt om i mange år: gå over Besseggen. Jeg får stjerner i øynene og pulsen senker seg bare jeg tenker på det!

Dagene er fulle av små øyeblikk, bare man velger å se dem:-)

Det er å ha det bra. Det er ikke jobb definitivt. Jobb er bare penger.

Livskvalitet er for meg..

* å ligge på stranda med en bok

* å kose meg med hunden min

* å kjøre til Drøbak og spise is og drikke kaffe

* å gå turer i marka

* å dra bort og legge fra meg klokka og mobilen (sliter med den biten..) hjemme

* å prioritere å være sammen med noen som jeg er glad i

...og høydepunktet i år blir en tur som jeg har drømt om i mange år: gå over Besseggen. Jeg får stjerner i øynene og pulsen senker seg bare jeg tenker på det!

Dagene er fulle av små øyeblikk, bare man velger å se dem:-)

Jeg har også litt problemer med å legge fra meg mobilen over flere dager. Huff! :-)

Besseggen høres bra ut; hvor lang tid tar det? Jeg har aldri gått slike fjellturer, der man må overnatte osv. Høres flott ut. Skal hunden bli med?

Jeg ønsker meg også bil, slik at jeg kan kjøre til Drøbak, Son og Åsgårdstrand og kjøpe is, og sitte på ei brygge og dingle med beina!

:-)

Annonse

serendipity

*våkne og høre at fuglene synger*

*barnelatter*

*en stor "bamseklem" fra sønnen min*

* legge seg i den nyvaskete silkepysjen som har tørket ute og lukter såååå deilig*

*ta en båttur og kjøpe is og spise på brygga*

* spise reker på skjæra*

og så uendelig mye mer......

*våkne og høre at fuglene synger*

*barnelatter*

*en stor "bamseklem" fra sønnen min*

* legge seg i den nyvaskete silkepysjen som har tørket ute og lukter såååå deilig*

*ta en båttur og kjøpe is og spise på brygga*

* spise reker på skjæra*

og så uendelig mye mer......

Jeg våknet i morges av en drøm om at jeg hadde fått en liten guttebaby med store smilehull.

(Biologisk klokke?)

Barn er mye livskvalitet ja!

tigertrollet

Jeg har også litt problemer med å legge fra meg mobilen over flere dager. Huff! :-)

Besseggen høres bra ut; hvor lang tid tar det? Jeg har aldri gått slike fjellturer, der man må overnatte osv. Høres flott ut. Skal hunden bli med?

Jeg ønsker meg også bil, slik at jeg kan kjøre til Drøbak, Son og Åsgårdstrand og kjøpe is, og sitte på ei brygge og dingle med beina!

Jeg skulle finne bilde av Besseggen til deg, og gjettet på at Den Norske Turistforning (DnT) hadde webadr dnt.no. Vel, jeg havnet på Det Norske Totalavholdsselskap sine hjemmesider..*gapskratter*

Det var innertier på en søndagsmorgen:-D

Her er Besseggen:

http://www.besseggen.com/?pid=1&nid=1791

Turen er beregnet til 6-8t.

Ja, jeg skal ta med hunden. Kan liksom ikke gå i fjellet uten å ha med henne selv om det visstnok er litt bratte partier der. Hun skal bære kløvsekk med utstyr. Jeg skal besøke noen venner som har hytte i Valdres og så tar vi turen som en dagstur:-)

Har hatt dårlig helse i mange år, så den turen virket uoppnåelig rett og slett frem til i fjor. Og i år skal det skje!! *glede seg villt*

Man tar ofte ting for gitt -at man kan gjøre det man ønsker. For mange er kanskje denne turen bare en fin naturopplevelse og stive muskler, men for meg er det en stor seier. Gulroten.

Annonse

Jeg skulle finne bilde av Besseggen til deg, og gjettet på at Den Norske Turistforning (DnT) hadde webadr dnt.no. Vel, jeg havnet på Det Norske Totalavholdsselskap sine hjemmesider..*gapskratter*

Her er Besseggen:

Ja, jeg skal ta med hunden. Kan liksom ikke gå i fjellet uten å ha med henne selv om det visstnok er litt bratte partier der. Hun skal bære kløvsekk med utstyr. Jeg skal besøke noen venner som har hytte i Valdres og så tar vi turen som en dagstur:-)

Har hatt dårlig helse i mange år, så den turen virket uoppnåelig rett og slett frem til i fjor. Og i år skal det skje!! *glede seg villt*

Man tar ofte ting for gitt -at man kan gjøre det man ønsker. For mange er kanskje denne turen bare en fin naturopplevelse og stive muskler, men for meg er det en stor seier. Gulroten.

Dette vil jeg også gjøre - men nå har jeg hatt litt problemer med et kne, må bare få bukt med det først.

Neste sommer kanskje!!??

6-8 timer høres fint ut. Men jeg har litt høydeskrekk, er det veldig bratt og fælt tro?

Flott å ta med bikkja på sånne turer (dele turen med noen man er glad i) Hva slags hund har du? Jeg forelsket meg i en Weimaraner i går (har du sett de??), og en Grand Danois-valp i forigårs.

Apropos Det Norske Totalavholdsforbund, har jeg også havnet der når jeg har søkt turistforeningen... Knis.

Jeg søkte nettopp på KMS shampoo og conditioner, og kom bl.a. til :

* Kongsberg Metallsilhuett Skytternes (KMS) hjemmeside

* Kokkenes Mesterlaug Sørlandet(KMS)

* Kjøreglede MiljøSikkerhet trafikkopplæring (KMS)

*ler oppgitt*

serendipity

Her er Besseggen:

En flott tur. Men så sinnykt med mennersker. Kø foran kisken på Memurbu, kø for å komme ombord på båten tilbake til Gjendesheim. Og litt slit er det jo, men ikke værre enn at utrente meg klarte å gjnnomføre uten blodsmak i munnen.

GOD TUR!!

tigertrollet

Dette vil jeg også gjøre - men nå har jeg hatt litt problemer med et kne, må bare få bukt med det først.

Neste sommer kanskje!!??

6-8 timer høres fint ut. Men jeg har litt høydeskrekk, er det veldig bratt og fælt tro?

Flott å ta med bikkja på sånne turer (dele turen med noen man er glad i) Hva slags hund har du? Jeg forelsket meg i en Weimaraner i går (har du sett de??), og en Grand Danois-valp i forigårs.

Apropos Det Norske Totalavholdsforbund, har jeg også havnet der når jeg har søkt turistforeningen... Knis.

Jeg søkte nettopp på KMS shampoo og conditioner, og kom bl.a. til :

* Kongsberg Metallsilhuett Skytternes (KMS) hjemmeside

* Kokkenes Mesterlaug Sørlandet(KMS)

* Kjøreglede MiljøSikkerhet trafikkopplæring (KMS)

*ler oppgitt*

Kongsberg Metallsiluett Skytterne...*flirer* Hva i himmelens navn skyter de på liksom? metallsilutetter? Høh?

Du får satse på neste sommer med fjelltur! :-)

Weimaranere er søte. Litt sånn sølv metallic i fargen, lange koseører og pene øyne:-) Det er så mange fine hunder -masse å velge i.

Jeg har en sort Riesenschnauzer, I dag har vi vært ute og bært kløv. Lurer på om hun ble bitt av huggorm på turen for hun hylte sånn, så vi snudde og gikk hjem. Har stappet i henne huggormtbl (kortison) og krysser fingrene for at det var falsk alarm:-)

tigertrollet

En flott tur. Men så sinnykt med mennersker. Kø foran kisken på Memurbu, kø for å komme ombord på båten tilbake til Gjendesheim. Og litt slit er det jo, men ikke værre enn at utrente meg klarte å gjnnomføre uten blodsmak i munnen.

GOD TUR!!

Så bra! Vi tenkte å ta første båten inn til Memurbu og så gå tilbake for å slippe å måtte rekke noen båt på veg hjem. Men det er nok kø kan jeg tenke meg ja.. Rene folkevandringen:-)

Kongsberg Metallsiluett Skytterne...*flirer* Hva i himmelens navn skyter de på liksom? metallsilutetter? Høh?

Du får satse på neste sommer med fjelltur! :-)

Weimaranere er søte. Litt sånn sølv metallic i fargen, lange koseører og pene øyne:-) Det er så mange fine hunder -masse å velge i.

Jeg har en sort Riesenschnauzer, I dag har vi vært ute og bært kløv. Lurer på om hun ble bitt av huggorm på turen for hun hylte sånn, så vi snudde og gikk hjem. Har stappet i henne huggormtbl (kortison) og krysser fingrene for at det var falsk alarm:-)

Når du sier det, har du nevnt det før at du har en riesenschnauzer (risnsjnauser).

Bra du hadde hoggormtabletter. Det går jo ikke å gi ormekur, det er det eneste jeg har av medisiner til min katt...! :-O

Stakar, håper den holder seg bra.

Nå må jeg visst på jobb jeg! Fortsatt god søndag!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...