Gå til innhold

Potensiell drapsmann (kvinne) ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg ville drept i forsvar dersom noen forsøkte å skade barnet mitt, eller i raseri om noen allerede _hadde_ gjort det. Det vet jeg! Men det er nok ikke noe annet (som jeg kan komme på) som ville fått meg til å kaste alle sperrer over bord sånn. Kanskje om en mann hadde forgrepet seg med tortur og voldtekt overfor meg, og jeg så plutselig så mitt snitt til å dolke han i ryggen (bokstavelig talt...), så ville jeg nok hogd til....!

Pappa Bjørn

Helt klart ja! Dersom det var nødvendig å gå drastisk til verks for å avverge fare for familien min eller i tilfeller hvor uskyldige kunne blitt alvorlig skadd ville jeg gjordt det jeg måtte.

Jeg har selv blitt utsatt for blind vold og også opplevd at noe har skjedd med noen som har stått meg nær. Det er sørgelig, men den juridiske ordningen fungerer ikke. Det har jeg selv fått oppleve. Derfor er jeg ikke i tvil om at jeg måtte gjøre det som skulle til.

For 5 år siden var jeg i rettsak mot en aldeles sinnsyk fyr som slo meg ned med en biljardkølle. Jeg må innrømme at etter den dagen har jeg alltid vært på vakt og ikke vært glad i å gå alene på byen. I dag stod vedkommende litt foran meg i drosjekø, og jeg sto bak med knyttede never og bare ventet.Han knuffet litt med noen andre i køen, men kan tydeligvis ikke ha sett meg. Denne gangen hadde jeg slått så lenge jeg hadde klart å løfte armene. Om døden hadde vært utfallet for ham da hadde jeg regnet det som npødvendig for å redde meg selv.

Gjest Kurt Kubein

Helt klart ja! Dersom det var nødvendig å gå drastisk til verks for å avverge fare for familien min eller i tilfeller hvor uskyldige kunne blitt alvorlig skadd ville jeg gjordt det jeg måtte.

Jeg har selv blitt utsatt for blind vold og også opplevd at noe har skjedd med noen som har stått meg nær. Det er sørgelig, men den juridiske ordningen fungerer ikke. Det har jeg selv fått oppleve. Derfor er jeg ikke i tvil om at jeg måtte gjøre det som skulle til.

For 5 år siden var jeg i rettsak mot en aldeles sinnsyk fyr som slo meg ned med en biljardkølle. Jeg må innrømme at etter den dagen har jeg alltid vært på vakt og ikke vært glad i å gå alene på byen. I dag stod vedkommende litt foran meg i drosjekø, og jeg sto bak med knyttede never og bare ventet.Han knuffet litt med noen andre i køen, men kan tydeligvis ikke ha sett meg. Denne gangen hadde jeg slått så lenge jeg hadde klart å løfte armene. Om døden hadde vært utfallet for ham da hadde jeg regnet det som npødvendig for å redde meg selv.

Ser du denne fyren ofte, eller var det en tilfeldighet at du så ham akkurat i dag etter 5 år?

Pappa Bjørn

Ser du denne fyren ofte, eller var det en tilfeldighet at du så ham akkurat i dag etter 5 år?

Vi bor i samme kommune så det hender at jeg har sett ham i butikken og sånn, men jeg er så sjelden ute at det har ikke vært noe problem. Nå var han full og klar til bråk, noe som jeg satte liten pris på. Heldigvis så han ikke meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...