Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt idiot når det gjelder biler. Men i går da jeg kjørte hjem fra noen feriedager eksploderte dekket mitt på E6.

Har man garanti på dekk? Bilen er under to år gammel.

Nå kjører jeg med reservedekket som er lite og rart så jeg må få ordnet det i morgen. Hvis jeg ikke har garanti, hvor er det billigst å få ordnet det?

Skrevet

Hei,

Det er vel heller vanskelig å bevise at det var noe gale med dekket?

Sannsynligvis har du enten truffet noe skarpt/stort, og/eller kjørt med feil trykk i dekket.

Undersøk trykket og tilstanden på de andre dekkene også.

===

Du får ringe rundt til dekkforhandlere og forhøre deg på pris. Ikke kjør over 50 km/t med lite reservehjul.

Godt at det endte bra med deg!

Med vennlig hilsen

Kizza1365380506
Skrevet

Har ikke peiling på sånt, vil bare si jeg er glad det gikk bra med dere!!

Mvh

Skrevet

Hei,

Det er vel heller vanskelig å bevise at det var noe gale med dekket?

Sannsynligvis har du enten truffet noe skarpt/stort, og/eller kjørt med feil trykk i dekket.

Undersøk trykket og tilstanden på de andre dekkene også.

===

Du får ringe rundt til dekkforhandlere og forhøre deg på pris. Ikke kjør over 50 km/t med lite reservehjul.

Godt at det endte bra med deg!

Med vennlig hilsen

Jeg har punktert før men ikke slik. 2/3 av dekket var ødelagt. Heldigvis var det bakdekket for jeg kjørte i 110 km og hadde det vært foran hadde det nok endt på en annen måte.....

Skrevet

Har ikke peiling på sånt, vil bare si jeg er glad det gikk bra med dere!!

Mvh

Takk. Det var ganske heftig :o)

Kizza1365380506
Skrevet

Takk. Det var ganske heftig :o)

Tviler ikke, pulsen i 190 osv. og med barn i bilen blir det jo ikke bedre i alle fall.

Mvh

Skrevet

Jeg har punktert før men ikke slik. 2/3 av dekket var ødelagt. Heldigvis var det bakdekket for jeg kjørte i 110 km og hadde det vært foran hadde det nok endt på en annen måte.....

Hei,

Mange sier at det faktisk er verre når bakdekk eksploderer.... Man risikerer at bilen "vrir seg" og man ruller.

At det var bakdekk tyder kanskje på at bilen var for tung til dekktrykket? Mulig du bør sjekke om det andre bakhjulet er skadet også. (Mulig at det nesten eksploderte det også.)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det avhenger mest sannsynlig av hvor dekket er kjøpt. Dekkmann og enkelte andre steder har dekk-garanti. Ring bilforhandler (hvis du kjøpte bilen med de nåværende dekkene) og spør. Det kan være at de bruker en dekkleverandør (som fx Dekkmann altså) som gir garanti.

En kjapp telefon vil gi deg svaret :-)

Skrevet

Hei,

Mange sier at det faktisk er verre når bakdekk eksploderer.... Man risikerer at bilen "vrir seg" og man ruller.

At det var bakdekk tyder kanskje på at bilen var for tung til dekktrykket? Mulig du bør sjekke om det andre bakhjulet er skadet også. (Mulig at det nesten eksploderte det også.)

Med vennlig hilsen

Uffda.

Det var egentlig ganske uhyggelig opplevelse så jeg skal sjekke i morgen.

Skrevet

Det avhenger mest sannsynlig av hvor dekket er kjøpt. Dekkmann og enkelte andre steder har dekk-garanti. Ring bilforhandler (hvis du kjøpte bilen med de nåværende dekkene) og spør. Det kan være at de bruker en dekkleverandør (som fx Dekkmann altså) som gir garanti.

En kjapp telefon vil gi deg svaret :-)

Dekket er orginaldekket fra bilen var ny. Jeg ringer Toyota i morgen og hører. Bilen er snart to år gammel og jeg har hørt at noen dekk har garanti.

Angela1365380318
Skrevet

Uffda.

Det var egentlig ganske uhyggelig opplevelse så jeg skal sjekke i morgen.

Er (for en gang skyld) enig med Sør, det kan være en svakhet/ feilt lufttrykk i dekkene og da bør du få de andre dekkene sjekket også;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...