Gå til innhold

Ulv!!!


Gjest lei av unødvendig personangrep!!!

Anbefalte innlegg

Jeg ser ingen grunn til at det ikke skal settes søkelys på problemer ved integreringen av innvandrere i Norge.

Det hadde vært en stor fordel om de som føler at dette berører dem personlig kunne deltatt i diskusjonen.

Det berører meg personlig, via familie og venner.

Det berører meg at de blir mistenkeliggjort av drittsekker som tror de har rett til å trakassere dem fordi de har et annen hudfarge/føde-religion.

Det berører meg fordi jeg bor i samme samfunn som min frisør - en topp utdannet sterkstrømsingeniør, som beklageligvis for ham har mørk hud og derfor ikke får jobb.

Det berører meg at folk på DOL skriver "negere har ikke noe i en norsk 17. Mai å gjøre" (husker ikke ordrett) på DOL.

Og det berører meg at noen tror at de som rammes direkte av denne mobbingen selv skal føle seg kallet til å forsvare seg ovenfor disse idiotene.

Å bekjempe diskriminering er ALLE sin plikt, både din og min - og ikke bare dem det rammer direkte.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 199
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    88

  • Ulv I Faarikaal

    40

  • Zirine

    16

  • mrxx

    10

Mest aktive i denne tråden

Stå på, Sør! Jeg heier på deg!

Takk! :-)

Det er heldigvis et lite mindretall i Norge som er rasister. Det er nok flere som lider av hverdagsrasisme i større eller mindre grad.

Noen skriver slike innlegg pga hat; andre har neppe følt hvordan det er å være på "den andre siden".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :-)

Det er heldigvis et lite mindretall i Norge som er rasister. Det er nok flere som lider av hverdagsrasisme i større eller mindre grad.

Noen skriver slike innlegg pga hat; andre har neppe følt hvordan det er å være på "den andre siden".

Med vennlig hilsen

Dessverre er altfor mange (meg selv inkludert) passive til det som foregår, økende hverdagsrasisme. Husker ikke hvem som sa- om nordmenn: de har alt, men det er også alt de har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Om ikke i denne, så i andre tråder. Jeg leser ikke gjennom innleggene enda en gang!

Du har gjentatte ganger begynt å diskutere meg i helt andre tråder, og har sågar startet tråder på Webmaster om meg.

Med vennlig hilsen

La oss se nærmere på noe av det som har blitt sagt:

Innleggene står her - dine innrømmelser også. De snakker for seg selv, og jeg har i grunnen ikke mer å tilføye.

- Zirine

Du har vel aldri hatt noe å tilføye, Zirine, annet enn sur galle.

- Sør

Vel ... innleggene står her de ... både mine og dine.

- Zirine

Selvsagt.

Der viser du at du gjør akkurat det du kritiserer meg for å gjøre...

På tide med litt selvkritikk, Zirine?

======

Skal vi konkludere med at jeg har utøvet en begrenset form for trakassering i denne tråden - kanskje kan vi også strekke oss så langt som å si at jeg har kommet godt ut av det?

Hva synes du om din prestasjon? Er det noe i dine uttalelser som vi kan definere som trakassering?

Vi kan ta dine innlegg til Ulv etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er altfor mange (meg selv inkludert) passive til det som foregår, økende hverdagsrasisme. Husker ikke hvem som sa- om nordmenn: de har alt, men det er også alt de har...

Hei,

Men det er forholdsvis enkelt å "gjøre noe". Man behøver ikke "ofre seg permanent", men man kan gjøre litt. Gå i et tog, si ifra når du ser noen mobbe, skriv et innlegg mot at innvandrere blir beskyldt for alt mulig (og umulig).

Det som hjelper er å bli venner med "dem", slik at man bedre kan forstå og respektere forskjellene. For akkurat som "de" har mye å lære av "oss", har vi mye å lære av dem.

Alt godt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss se nærmere på noe av det som har blitt sagt:

Innleggene står her - dine innrømmelser også. De snakker for seg selv, og jeg har i grunnen ikke mer å tilføye.

- Zirine

Du har vel aldri hatt noe å tilføye, Zirine, annet enn sur galle.

- Sør

Vel ... innleggene står her de ... både mine og dine.

- Zirine

Selvsagt.

Der viser du at du gjør akkurat det du kritiserer meg for å gjøre...

På tide med litt selvkritikk, Zirine?

======

Skal vi konkludere med at jeg har utøvet en begrenset form for trakassering i denne tråden - kanskje kan vi også strekke oss så langt som å si at jeg har kommet godt ut av det?

Hva synes du om din prestasjon? Er det noe i dine uttalelser som vi kan definere som trakassering?

Vi kan ta dine innlegg til Ulv etterpå.

Jeg synes vi ligger ganske så likt, Zirine. I denne tråden.

I et bredere perspektiv er nok historien en annen, så jeg håper du i fremtiden også vil klare å begrense deg.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes vi ligger ganske så likt, Zirine. I denne tråden.

I et bredere perspektiv er nok historien en annen, så jeg håper du i fremtiden også vil klare å begrense deg.

Med vennlig hilsen

Jeg har ingenting mer å tilføye annet enn at jeg håper innleggene får stå.

Du har med all tydelighet vist hvordan du tenker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingenting mer å tilføye annet enn at jeg håper innleggene får stå.

Du har med all tydelighet vist hvordan du tenker.

Det er godt at ihvertfall én av oss gjør det, Zirine! :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Men det er forholdsvis enkelt å "gjøre noe". Man behøver ikke "ofre seg permanent", men man kan gjøre litt. Gå i et tog, si ifra når du ser noen mobbe, skriv et innlegg mot at innvandrere blir beskyldt for alt mulig (og umulig).

Det som hjelper er å bli venner med "dem", slik at man bedre kan forstå og respektere forskjellene. For akkurat som "de" har mye å lære av "oss", har vi mye å lære av dem.

Alt godt.

Med vennlig hilsen

Ja, det har du selvsagt rett i. Jeg jobber med ungdom og har selvsagt påvirkning der, det er kanskje min "innsats". Sov godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har du selvsagt rett i. Jeg jobber med ungdom og har selvsagt påvirkning der, det er kanskje min "innsats". Sov godt!

Ønsker deg en god natt!

Du får "overraske" en rasist imorgen! *ler*

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest på sidelinjen

Takk! :-)

Det er heldigvis et lite mindretall i Norge som er rasister. Det er nok flere som lider av hverdagsrasisme i større eller mindre grad.

Noen skriver slike innlegg pga hat; andre har neppe følt hvordan det er å være på "den andre siden".

Med vennlig hilsen

Jeg har overhørt følgende av voksne og litt beskjemmede folk som har kommet i kontakt med innvandrere, flyktninger osv.: Har du sett, det er morsomt, de er jo sååå greie og hyggelige mennesker.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har overhørt følgende av voksne og litt beskjemmede folk som har kommet i kontakt med innvandrere, flyktninger osv.: Har du sett, det er morsomt, de er jo sååå greie og hyggelige mennesker.

:)

Hei,

Ja, det er mange morsomme reaksjoner - det er ganske mange som blir overrasket når de oppdager at "de" ikke "spiser unger til frokost".

Problemet er at man bare oppdager at "oss" og "dem" egentlig er ganske like når man er sammen med "dem". Og det er nettopp denne integrasjonen som mange vil forhindre, fordi da faller "fiendebildet" de forsøker å male.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Her er det et rikelig utvalg, det er bare å bla seg bakover:

http://search.doktoronline.no/searchbin/fsearch?_cmd=search&words=Ulv&type=3&forum=6&entries=

Jeg har gjort det, og finner for det første at 70-80% dreier seg om helt andre ting, resten inneholder ikke en eneste rasistisk yrting. Grunnen til det er at jeg gransker hvert innlegg, da jeg ikke vil det skal inneholde slikt.

Jeg har ikke slike tanker, de finnes kun i hjernen på mottakersiden som ikke tåler den legale debatten som pågår hver dag i pressen. Jeg blir selv litt trist når jeg ser at noen uttrykker ren fremmedfrykt uten grunn, og har lært av andres feil når det gjelder uttrykksmåte. Alt kan tolkes, og avsender blir ikke spurt før det trekkes konklusjoner av folk med meget lav rasismeterskel høy skjærende anklagestemme og digert hardt skremmestempel som kun er intressert i å kvele debatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det, og finner for det første at 70-80% dreier seg om helt andre ting, resten inneholder ikke en eneste rasistisk yrting. Grunnen til det er at jeg gransker hvert innlegg, da jeg ikke vil det skal inneholde slikt.

Jeg har ikke slike tanker, de finnes kun i hjernen på mottakersiden som ikke tåler den legale debatten som pågår hver dag i pressen. Jeg blir selv litt trist når jeg ser at noen uttrykker ren fremmedfrykt uten grunn, og har lært av andres feil når det gjelder uttrykksmåte. Alt kan tolkes, og avsender blir ikke spurt før det trekkes konklusjoner av folk med meget lav rasismeterskel høy skjærende anklagestemme og digert hardt skremmestempel som kun er intressert i å kvele debatten.

Og "debatter" med emner som "er negere late" er selvsagt gjort for å fremme integrasjon, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Og "debatter" med emner som "er negere late" er selvsagt gjort for å fremme integrasjon, ikke sant?

Vi gjør alt for lite for å integrere dem, og vi følger ikke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør alt for lite for å integrere dem, og vi følger ikke opp.

Dessuten skaper "vi" (les: du) debatter om "de" er late, osv.

Neppe integrasjonsfremmende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...