Gå til innhold

skitne cd-er - hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er blitt hakk i plata på en cd jeg har, da så jeg at den var full av klissete fingermerker fra små barnehender. Kan jeg legge cd'n i vann med litt oppvasksåpe? Eller bør jeg heller tørke over den med en fuktig svamp? Noen erfaringer?

Skrevet

Jeg har vasket med zalo på fingrene og gnidd forsiktig og så skylt under rennende vann. Funket fint det.

Skrevet

Jeg har vasket med zalo på fingrene og gnidd forsiktig og så skylt under rennende vann. Funket fint det.

Det skal jeg prøve!

Skrevet

Det finnes noe som heter "Disc Repair Pro" som både renser og reparerer skader i CD-er, PC-spill og DVD-er. Det koster ca 500 kroner, men etter omtalene fra proffene er det verdt pengene.

Det er i alle fall å få kjøpt gjennom Barnas PC-klubb, men sikker i en del plate- eller databutikker.

Gjest Felicia24
Skrevet

Det finnes noe som heter "Disc Repair Pro" som både renser og reparerer skader i CD-er, PC-spill og DVD-er. Det koster ca 500 kroner, men etter omtalene fra proffene er det verdt pengene.

Det er i alle fall å få kjøpt gjennom Barnas PC-klubb, men sikker i en del plate- eller databutikker.

Ja, jeg har hørt om det. Skal visst være bra. Men har du prøvd det selv??

Skrevet

Biblioteket har den og den funker, men den utretter ikke mirakler da. :o)

Skrevet

Har ikke prøvd det selv, men både bransjeblader og proffer priser det opp i skyene.

Skrevet

Du kan som de andre sier godt vaske cder med zalo. Men nb! Når du vasker, må du bare gni på cden fra midten og utover, og IKKE med rillene rundt (dvs ikke vask i sirkel). Dette har jeg gjort mange ganger, og all hakking forsvinner :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...