Gå til innhold

Skjenkebevilling

Anbefalte innlegg

Høne I Frikassè

Skulle ut med jobben her en dag. Stedet vi hadde bestillt bord på hadde mistet skjenkebevillingen på grunn av "papirfeil". (la oss ikke spekulere).

Hadde vi hatt lov til å ha med oss alkohol og drukket der? Selvfølgelig med restaurantens eventuelle tillatelse. Jeg bare lurer på om det er noen andre regler som sier at det IKKE er lov å ha med medbragt alkohol til et sted som har mistet skjenkebevillingen?

Ta cc på 300,- og la folk drikke sin egen alkohol?

De taper jo _mer_ på at vi går et annet sted å spiser, selvom de primært tjener på alkohylen.

Anyone?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110978-skjenkebevilling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

En restaurant er vel et offentlig sted? Det er vel ikke tillatt å nyte alkohol på offentlig sted dersom det ikke foreligger en sjenkebevilling.

Dersom dere skulle hatt med eget drikke måtte nok dere søkt om ambulerende sjenkebevilling, tror jeg.

Skjenkebevillingen sier ikke noe om nyting av medbragt - den omtaler salg og/eller skjenking. Jeg vil tro at hvis det er et leid sted så regnes det som privat fest. Man trenger også skjenkebevilling for å skjenke på en privatfest (ambulerende bevilling), men iom. at det er medbragt så er det jo ikke skjenking. Hmm...dette var ikke mye til svar - ring kommunen der det skal foregå og spør.

".................."

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/110978-skjenkebevilling/#findComment-657887
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...