Gå til innhold

Har sjefen egentlig noe med det?

Anbefalte innlegg

Gjest pimpernella

Ringte jobben i dag morges og sa jeg var syk. Sannheten er at jeg har kraftige blødninger pga et magesår som er sånn at det kommer og går i rykk og napp. Når blødningene er på det verste er det ikke så ok å gå på jobb....det gjør litt vondt og det er ubehagelig.

Uansett, jeg er ikke av typen som er mye borte. Kun hvis jeg virklig er syk. Også i dag...som jeg menerer en god grunn. Har forøvrig ikke sovet hele natten fordi jeg har vridd meg pga dette.

Ringte altså i dag morges, og sa jeg ikke kom. Var syk sa jeg. Da får jeg spørsmål fra sjefen..." Å? Hva er det som er galt, da?"...

Jeg ble litt stotrende men fikk sagt at jeg hadde feber og hodepine...

I ettertid er jeg sur for dette. For har hun lov til å spørre om dette? Trodde ikke det. Og uansett så har da folk lov til å bruke sin egenmelding til hva de vil??

Vil gjerne høre fra noen som har greie på dette, for jeg ble nokså provosert. Det er nemlig ikek alltid man ønsker å fortelle hva som "feiler" en...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111045-har-sjefen-egentlig-noe-med-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neida, han har ingen ting med det å gjøre.

Men nå vet ikke jeg hvordan det er der du jobber, store forhold, små forhold, kjenner dere hverandre godt..osv... men jeg ville nå hørt på hva slags tone sjefen brukte når han/hun spurte meg. Var det for å vise medfølelse, irritert tone, sint...?

Jeg ville reagert alt etter på hvilken måte og med hvilken tone jeg ble spurt. Ikke sikkert jeg ville sagt hva som feilte meg selv om vedkommende som spurte var aldri så medfølende, men i så tilfelle ville jeg ikke tatt det ille opp å bli spurt heller.

Good Golly!

Tror ikke det finnes noen lover som tilsier at sjefen har lov til å spørre deg hva som feilet deg.

Det kommer an på hvordan han sa det, men jeg ville ikke reagert over det. Jeg ville tolket det som et velment spørsmål.

Du må da ikke være så hårsår og tro det værste ;)

Gjest pimpernella

Er det virkelig mulig å bli sur fordi sjefen viser at han faktisk bryr seg om deg og spør om hva som er galt?

Det er jo lov for deg å si at det er privat.

Kanskje vi alle skal gi blanke i hverandre og ikke bry oss?!

Det har nokså mye med tonen ting blir sagt i....så er det sagt!

Gjest joda det gjør det

Tror ikke det finnes noen lover som tilsier at sjefen har lov til å spørre deg hva som feilet deg.

Det kommer an på hvordan han sa det, men jeg ville ikke reagert over det. Jeg ville tolket det som et velment spørsmål.

Du må da ikke være så hårsår og tro det værste ;)

JOda det står i arbeidsmiljøloven. Selvfølgelig har han ingen rett til å vite det. Kanskje det er av alvorlig privat karakter!!! Uansett har de ingenting med det.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...