Gå til innhold

Blekket forsvant fra tilgodelappen!! Hjeelp

Anbefalte innlegg

Jeg fikk et smykke i gave som det var en feil ved som jeg fikk tilgodelapp på.

Denne tilgodelappen har ligget og godgjort seg i lommeboka som visstnok har sugd til seg det meste av blekk fra lappen.

Bare stempelet fra gullsmed-kjeden er tydelig. Hvis en holder lappen på en spesiell måte så kan man skimte prisen på smykket.

Var i butikken i dag og de kunne ikke hjelpe meg, sa de. De trengte denne lappen med tydelig skrift i regnskapet sitt.

De hadde ingen opplysninger på data om kjøp, bytting, innlevert feilvare eller bestilling av nytt smykke..(!?)

Merkelig?

Så nå sitter jeg her da, med en verdiløs og blek lapp med et stort Bjørklund-stempel på.

Opprinnelig verdi rundt 600 kroner.

Er det bare å gi opp?

Eller bør jeg kontakte Ola Thune eller en seddel-ekspert?

:frustrert:

Fortsetter under...

Gjest Stjernemor

Går ut fra at butikken er pliktig til å føre regnskap med tilgodelapper. Noe annet ville være rart. Ring Forbrukerombudet og spør dem før du går tilbake til butikken.

Og som sagt, bruk kulepenn over det du kan skimte. Det er ikke forfalskning, bare oppfriskning. Men ring Forbrukerombudet for råd før du gjør noe som helst.

Annonse

Du har retten på din side, men å ha rett er ikke alltid å få rett. Blekket kan antagelig sees i ultrafiolett lys. En slik lampe de bruker for å se på sedler. Stikk innom banken din og be om å låne seddellampa deres.

Skal jammen meg stikke innom banken i mårra og høre om de kan hjelpe meg! :)

Går ut fra at butikken er pliktig til å føre regnskap med tilgodelapper. Noe annet ville være rart. Ring Forbrukerombudet og spør dem før du går tilbake til butikken.

Og som sagt, bruk kulepenn over det du kan skimte. Det er ikke forfalskning, bare oppfriskning. Men ring Forbrukerombudet for råd før du gjør noe som helst.

Jeg skal kontakte forbrukerombudet om det ikke fører fram når jeg legger fram problemet en gang til.

Takk for tips :)

Ulv I Faarikaal

Skal jammen meg stikke innom banken i mårra og høre om de kan hjelpe meg! :)

Men husk at tilgodelappen er et gjeldsbrev og er ikke tidsbegrenset. Det er en gjeld butikken har til deg og de kan ikke slette den noensinne. Bortsett ved en konkurs, da er du en fordringshaver og må ta ditt evt tap.

Men husk at tilgodelappen er et gjeldsbrev og er ikke tidsbegrenset. Det er en gjeld butikken har til deg og de kan ikke slette den noensinne. Bortsett ved en konkurs, da er du en fordringshaver og må ta ditt evt tap.

Syns det er helt sprøtt at de påstår at de ikke har noe gjenpart eller noe slags bevis for at det har foregått en handel..

Hvis de er lite samarbeidsvillige får jeg vel ta en telefon til hovedkontoret deres eller eventuelt bringe inn forbrukerombudet.

Jeg syns det er morsomt å klage så dette kan jo bli noen artige uker.. Har ikke noe annet å gjøre bortsett fra å frekventere aetats kontorer, så..

Ulv I Faarikaal

Syns det er helt sprøtt at de påstår at de ikke har noe gjenpart eller noe slags bevis for at det har foregått en handel..

Hvis de er lite samarbeidsvillige får jeg vel ta en telefon til hovedkontoret deres eller eventuelt bringe inn forbrukerombudet.

Jeg syns det er morsomt å klage så dette kan jo bli noen artige uker.. Har ikke noe annet å gjøre bortsett fra å frekventere aetats kontorer, så..

Du har et gjeldsbrev og de skal bestride det først. Du må legge fram kravet skriftlig med frist 14 dager for å utbetale.

Du har et gjeldsbrev og de skal bestride det først. Du må legge fram kravet skriftlig med frist 14 dager for å utbetale.

Ok. Fins det noe standard oppsett for slikt?

Noen lover og paragrafer jeg kan vise til? Eventuelt dommer?

Hehe :)

Gleder meg..

Annonse

Ulv I Faarikaal

Ok. Fins det noe standard oppsett for slikt?

Noen lover og paragrafer jeg kan vise til? Eventuelt dommer?

Hehe :)

Gleder meg..

Nei, det er et gjeldsbrev som kan inndrives via namsmannen. Spør i namsretten i kommunen.

Målet for butikken er å gi deg varer for beløpet, da de har avanse på det. Dvs at å gi deg varer for kr 600 som de har gitt kr 300 for er mer intressant enn å gi deg pengene.

Vær obs på at noen mener tilgodelappen er gyldig i 3 år. Det er er ikke lovens bokstav, men det kan være sedvanerett.

Nei, det er et gjeldsbrev som kan inndrives via namsmannen. Spør i namsretten i kommunen.

Målet for butikken er å gi deg varer for beløpet, da de har avanse på det. Dvs at å gi deg varer for kr 600 som de har gitt kr 300 for er mer intressant enn å gi deg pengene.

Vær obs på at noen mener tilgodelappen er gyldig i 3 år. Det er er ikke lovens bokstav, men det kan være sedvanerett.

OK. Tusen takk for hjelpa.:)

Tenkte meg egentlig at jeg kom til å få noen gode råd av deg..

Ulv I Faarikaal

OK. Tusen takk for hjelpa.:)

Tenkte meg egentlig at jeg kom til å få noen gode råd av deg..

Som du skjønner er det et en del problemer som kan gjøre at du ikke får rett.

I første omgang er det mulig butikken har en slik lampe.

Som du skjønner er det et en del problemer som kan gjøre at du ikke får rett.

I første omgang er det mulig butikken har en slik lampe.

Spørs vel om de har en slik lampe. Men skal høre i banken.

Det er ikke det verste som har skjedd meg å tape 600 kroner.

Gjest Stjernemor

Jeg skal kontakte forbrukerombudet om det ikke fører fram når jeg legger fram problemet en gang til.

Takk for tips :)

Ofte får du det du har krav på bare du sier at du har tenkt å kontakte Forbrukerrådet! Kjekt å 'true' med. Når de skjønner at folk ikke bare tar nei for et svar, så gir de seg gjerne. mange næringsdrivende 'prøver seg' overfor kunden med å være lite behjelpelig. Det er utrolig mange kunder som bare 'feiger ut' og gir seg med en gang. Det vet forretningen/firmaet, derfor tester de ofte ut kunden ved å si nei først.

Ofte får du det du har krav på bare du sier at du har tenkt å kontakte Forbrukerrådet! Kjekt å 'true' med. Når de skjønner at folk ikke bare tar nei for et svar, så gir de seg gjerne. mange næringsdrivende 'prøver seg' overfor kunden med å være lite behjelpelig. Det er utrolig mange kunder som bare 'feiger ut' og gir seg med en gang. Det vet forretningen/firmaet, derfor tester de ofte ut kunden ved å si nei først.

Hehe.

Denne kunden her er ikke noe grei, nei! :)

Men det er dessverre som Ulv sier at det å ha rett betyr ikke at man får rett.

Men jeg prøver selvfølgelig det jeg kan for å få igjen varer for det de skylder meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...