Gå til innhold

Jeg er bare så smålig...

Anbefalte innlegg

Gjest Marianne70
Skrevet

Hei

Føler meg som en skikkelig fjortis i oppførselen for tiden (er over 30...) Har hatt en venninne i syv år, og ser vel på henne som min beste venninne. Hun bor på en annen kant av landet, men vi snakkes på telefonen nesten hver dag og besøker hverandre flittig. Jeg kan fortelle alt til henne og føler det er en gjensidig tillit fra henne også. Vi er på samme sted i livet med familie og felles interesser og meninger.

Men, så kommer problemet. For en stund tilbake presenterte jeg henne for min nabo, som jeg jo liker godt, men som ikke er ei jeg kan være for mye sammen med. Hun er det jeg vil kalle en sladrekjerring, og jeg passer meg alltid for hva jeg sier til henne og det hun forteller om andre må man bare ta med en klype salt. Samtidig er hun veldig utadvendt og grei så jeg jeg trives godt med å ta en prat med henne av og til.

Men nå har altså min beste venninne begynt å ta opp kontakten med naboen min! De havnet tilfeldigvis på samme sted på ferie, og nå skal de på tur sammen igejn. Og dette liker jeg dårlig... For jeg føler nå at jeg ikke kan stole på min bestevenninne lenger, fordi jeg vet at samme intime samtaler som hun og jeg har helt sikkert foregår mellom min nabo og henne også. Og jeg ønsker IKKE at min nabo skal vite alt om meg.

Så faktisk befinner jeg meg i en slags "gjøre det slutt" fase med min venninne gjennom mange år. Og er såret fordi hun altså vil ha denne kontakten med naboen min, som hun til tider har snakket nedsettende om men altså likevel vil ha kontakt med. Jeg tenker på neste gang jeg får besøk og at det fra nå av alltid skal være slik at min nabo skal inkluderes i dette besøket og det ønsker jeg ikke.

Har snakket med mannen min om dette, og han sier han forstår at jeg er såret, samtidig er han glad for at han er mann og menn har visst ikke slike tanker om kameratene sine... :-)

Hva burde jeg gjøre? Inkludere naboen i mitt vennskap til min venninne og leve med at det fra nå av er oss tre ikke bare oss to?...

Good Golly!
Skrevet

Jeg ser ikke problemet ditt. Hvorfor kan dere ikke være venner alle 3? Er det verdt å kutte kontakt med din venninne gjennom mange år bare fordi du er redd nabokjerringa skal vite mer om deg enn du vil...? Nei, du må gjøre noe med den selvtilliten din og være glad på dine venners vegne for at de har funnet noe til felles.

Du er 33 år - begynn å oppfør deg som du er voksen nå.

Gjest Frida Freaky
Skrevet

Ha! Du er sjalu!

Ikke straff dine venninner fordi de har noe til felles - deg!

Gjest Også et menneske
Skrevet

Du får trøste deg med at du får intim info om nabokjerringa i retur hvis du vil! Hehe.

Skjønner egentlig problemet ditt jeg. Selv så er jeg i motsatt situasjon. Det er JEG som har blitt god venninne med venninna til venninna mi. Jeg skjønner at hun føler det litt osm en trussel, og jeg prøver å ta hensyn. Men det sa bare PANG mellom oss to jenter (ikke på DEN måten da). Vi prater samme språket og har stor glede av hverandre.

For hver gang jeg sender SMS til den nye venninnen, sender jeg også tild en gamle,, for å si det slik. En får gjøre det beste ut av det.

Det er menneskelig å føle slik du gjør. Selv om en vet at det er 'galt'. Husker slike situasjoner fra jeg var yngre. At et av våre vennepar ble presentert for et annet vennepar, og disse fant hverandre og var sammen UTEN oss. Det føltes litt sårt, må innrømme det. Men det går seg til. Det gjørd et alltid. Ikke tenk så mye, ta det som det kommer.

Gjest Marianne70
Skrevet

Jeg ser ikke problemet ditt. Hvorfor kan dere ikke være venner alle 3? Er det verdt å kutte kontakt med din venninne gjennom mange år bare fordi du er redd nabokjerringa skal vite mer om deg enn du vil...? Nei, du må gjøre noe med den selvtilliten din og være glad på dine venners vegne for at de har funnet noe til felles.

Du er 33 år - begynn å oppfør deg som du er voksen nå.

Jeg vil ikke være voksen!!! Vil helst være barnslig og furte over at noen andre blir likt bedre enn meg...

Du har rett i det du skriver, kanskje jeg bare går gjennom en liten sørge periode og at det går over.

Gjest Marianne70
Skrevet

Du får trøste deg med at du får intim info om nabokjerringa i retur hvis du vil! Hehe.

Skjønner egentlig problemet ditt jeg. Selv så er jeg i motsatt situasjon. Det er JEG som har blitt god venninne med venninna til venninna mi. Jeg skjønner at hun føler det litt osm en trussel, og jeg prøver å ta hensyn. Men det sa bare PANG mellom oss to jenter (ikke på DEN måten da). Vi prater samme språket og har stor glede av hverandre.

For hver gang jeg sender SMS til den nye venninnen, sender jeg også tild en gamle,, for å si det slik. En får gjøre det beste ut av det.

Det er menneskelig å føle slik du gjør. Selv om en vet at det er 'galt'. Husker slike situasjoner fra jeg var yngre. At et av våre vennepar ble presentert for et annet vennepar, og disse fant hverandre og var sammen UTEN oss. Det føltes litt sårt, må innrømme det. Men det går seg til. Det gjørd et alltid. Ikke tenk så mye, ta det som det kommer.

Takk for innlegget, du har rett i at det noen ganger bare sier pang og sånn er det jo for meg også noen ganger. Får vel ta det som det kommer, men jeg kjenner at jeg reserverer meg likevel. Er ikke så flink til å stole på folk, det tok meg lang tid å stole på venninnen min, så å få en 3. person med i laget er litt vanskelig.

Skrevet

Litt smålig,men forstår deg og.Men ville aldri kuttet ut kontaketen med en venninne jeg hadde hatt så lenge.Det går nok bra skal du se:)

Skrevet

Stoler du ikke på denne venninda di da??

Men jeg skjønner deg godt jeg...husker da mi bestevenninde tok seg tid og råd til å besøke søstra mi og ikke meg i fjor...da var jeg skuffet og såret da...og følte akkurat det samme som du når det gjelder de fortrolige samtalene...Men jeg fant ut at jeg må stole på bestevenninda mi, og det gjør jeg...

...i år er det meg hun besøker..

Gjest Marianne70
Skrevet

Stoler du ikke på denne venninda di da??

Men jeg skjønner deg godt jeg...husker da mi bestevenninde tok seg tid og råd til å besøke søstra mi og ikke meg i fjor...da var jeg skuffet og såret da...og følte akkurat det samme som du når det gjelder de fortrolige samtalene...Men jeg fant ut at jeg må stole på bestevenninda mi, og det gjør jeg...

...i år er det meg hun besøker..

Joda, jeg stoler vel egentlig på henne. Samtidig syntes jeg det var litt rart at hun på den ene siden gjorde litt narr av denne naboen min, for så neste dag jeg snakket med henne hadde hun plutselig planer om å ringe og avtale en utflykt. Har aldri følt meg truet av at hun har masse gode venninner der hun bor, det var mer det at hun nå vil være med en bekjent av meg, man få jo følelsen av at man ikke er så himla kul å være med lenger da nei.

Du har nok rett i at man bare får stole på at det går greit!

Skrevet

Joda, jeg stoler vel egentlig på henne. Samtidig syntes jeg det var litt rart at hun på den ene siden gjorde litt narr av denne naboen min, for så neste dag jeg snakket med henne hadde hun plutselig planer om å ringe og avtale en utflykt. Har aldri følt meg truet av at hun har masse gode venninner der hun bor, det var mer det at hun nå vil være med en bekjent av meg, man få jo følelsen av at man ikke er så himla kul å være med lenger da nei.

Du har nok rett i at man bare får stole på at det går greit!

Hei igjen...det føles som om en blir sveket når venninder bruker en selv som kontakt person for å få kontakt med en tredje person...jeg følt det iallefall slik da mi bestevenninde var hos søteren min. Jeg var nok sjalu, for vi hadde snakket så lenge om å treffes( bor på ulik kant av landet) og så drar ho til søstra mi og jeg må høre på at begge to forteller meg om hvor supert og koselig de hadde hatt det.

Du får prøve å stole på venninda di på at ho iallefall ikke forteller videre det du sier under en fortrolig samtale...og hvis naboen er slik ei sladre, så får du nok fort greie på det...Skjer det, ja, da bør du ta en prat med venninda di...

Ellers er det nok et godt råd til deg å prøve å akseptere naboen og venninden din sitt nye "forhold"...jeg lover deg at det er værst i førsten...så går det over litt etter litt..Og til slutt er det jo mulig at dere blir en fin fin trio...

GOD SOMMER

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...