Gå til innhold

Hjemmehjelpen nekter å vaske 2.etasje

Anbefalte innlegg

Konklusjon i vedtaket vi har "Det blir innvilget hjelp i hjemmet i form av en person som kommer i hjemmet 4 dager pr uke à 3 timer og hjelper med det praktiske husarbeidet"

Strengt tatt så er hun nok mer assistent enn hjemmehjelp. Men hun kan ikke sitte i sofaen i en time og si at å vaske 2.etasjen ikke er hennes oppgave. Hun er innforstått med våres situasjon og hun er her for å hjelpe, slik at jeg ikke må gjøre alt arbeidet om natten.

Hvis hun er assistent skal hun gjøre det du synes er nødvendig og hensiktsmessig. Hun kan nok ikke si at hun ikke vil vaske 2.etasje da. Du kan sette henne til å male huset om du så vil :o)

Fortsetter under...

Gjest Stjernemor

Jeg vil bare takke alle dere som har svart på innlegget mitt. Det var viktig for meg å høre hva andre synest, slik at jeg ser at jeg ikke er alene om mitt syn.

Jeg vil nå sette opp en liste med konkrete gjøremål slik at ting blir gjort.

Hvorfor ikke ta det opp med den som betaler tjenesten? Kommunen eller?

Gjest Stjernemor

Hjemmehjelpen skal bare vaske det som står i vedtaket, og bare rom som er i bruk daglig, ikke gjesterom og andre rom som sjelden brukes. Veldig mange utnytter hjemmehjelpen slik at de må vaske mer enn de egentlig skal, men det er ikke slik det skal foregå.

Men her er det innvilget et antall timer, og da skal hun jo jobbe den tiden. Med et eller annet. Hun får da vel ikke betalt for å sitte i sofaen!

petter smart

Akkurat det skjønner jeg også, men da får hun vel heller ta de lengre pausene mellom oppdragene, ikke sitte i sofa'n hos de hun skal jobbe hos... Som alle andre arbeidstakere har hun vel ikke krav på mer enn en lang pause i løpet av en ordinær arbeidsdag, altså en halvtimes spisepause.

Hun har nok krav på mer pause enn det. Tror du det er mulig å jobbe 3,5 + 4 timer i strekk? Uten noen pauser unntatt lunsj.

Men det er jo neppe særlig lurt å sette seg ned i sofaen og bli der mens de hun skulle hjelpe jobbet.

Som du sier, det er best å ta lengre pauser mellom oppdragene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...