Gå til innhold

Forslag til gave til brudeparet?

Gjest Ønsker råd,tips eller forslag

Anbefalte innlegg

Gjest Ønsker råd,tips eller forslag

Tenkte å spørre her inne i og med at det er et åpent forum på dol med mange folk som kanskje har mer erfaringer enn meg.

Om tre uker så skal jeg og kjæresten min i bryllup til storebrodern hans, og vi har tenkt å gi en gave til brudeparet sammen i forbindelse med bryllupsdagen

Problemet er at jeg har aldri vært i et bryllup før, og vet hva som er vanlig å gi i gave til et brudepar.Derfor spør jeg dere her inne på åpent forum om dere har noen gode råd om hva som er vanlig eller noen forslag hva vi kan gi til brudeparet i gave?

Takker på forhånd for rådene og forslagene som vi får av dere!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111224-forslag-til-gave-til-brudeparet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ønskeliste

Hør med brudeparet (eller en av mødrene eller andre som er mer informert enn kjæresten din sikkert er..) om de har en ønskeliste. Mange legger ut en liste på nærmeste glassmagasin etc, eller på bryllupssider på nettet, eller bare legger en liste hos foreldrene osv.

http://www.christianiaglasmagasin.no/documents/gavetips.html

Samler de på noen vinglass, bestikk, servise etc?

Pris kommer veldig an på deres økonomi. En slags regel er at man gir minst det en kuvertpris koster i bryllupet (altså det de betaler for mat, drikke etc for hver gjest), men som nær familie synes jeg ikke dere behøver å følge en slik (litt teit) regel.

Er dere studenter med dårlig råd, prøv å finne på noe alternativt som heller koster litt innsats istedetfor penger.

Et maleri, om dere har teften for slikt. Må selvsagt 'passe' til stilen i hjemmet deres.

Jeg ga det i forrige bryllup jeg var i. Laget av en kjent kunstner i slekten vår, og brudeparet ble veldig begeistret.

Bildet behøver ikke være så digert og prangende, et lite maleri kan henge i gangen, på soverommet eller gjesterommet om de ikke ønsker å ha det over sofaen på stua.

Gjest malun

* et pent bilde/maleri (forutsetter at dere kjenner smaken til paret ganske godt...)

* gode morgenkåper/slåbroker

* drinkmikse-sett (med shaker, sil etc)

* et pent album de kan ha bryllupsbilder i

* sengetøy/duker

* kofferter

* kamera

* wokpanne (el. andre kasseroller)

* fondue-sett

* milkshaker

* lekre espressokopper, gjerne med kaffekvern og en pose kaffebønner

Annonse

Gjest ikke signatur

Var nettopp i bryllup (lørdag), og noe de fikk var: lite pæretre som sto i en trillebår sammen med en hagenisse, gavekort til utegrill, kurv med grillting (også vin, grillhanske..), lysestaker, glass, bestikk, to bilder i ramme (tegninger av dem) osv. Ok å gi for mellom 500-1000; alt etter hva man har råd til.De ble mest glade for de personlige gavene (tekanne med kopper/te/cder/stearinlys/serviettholder med servietter osv. til en romantisk stund de to...).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...