Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I dag i bilen.

Jenny: Jeg får ikke lov til å si faen, jeg ... iallefall ikke når det er noen tilstede ... bare når jeg er alene ... kanskje ..

Julie: Jeg vet det ..

Jenny: På fredag sa mamma faen i helvete.

Julie: Næææ?

Jenny: Ja, men hun sa det etter at dere kjørte den store karusellen, og mente hun burde ha lov til det da ....

Julie: Gjorde hun???

Jenny: Ja, men hun ba jo om unnskyldning da ...

=========

Ja, for fyfaen det var en jævlig karusell ...!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111246-mamma-er-unnskyldt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjørte du en sånn rundt, rundt, rundt i en fryktelig fart du er dømt til å spy-ting?

Isåfall er det fint lite annet å gjøre enn å banne. Alternativet er å spy.

Karuseller er egentlig et helvete når de går fort rundt. Fatter ikke at jeg syntes sånt var artig når jeg var barn. Husker vi dro til tivoliet så sent som mulig siden vi da visste at finnejævlene som styrte galskapen var dritings og ga ekstra gass bak spakene.

Jævla finner.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111246-mamma-er-unnskyldt/#findComment-659734
Del på andre sider

Kjørte du en sånn rundt, rundt, rundt i en fryktelig fart du er dømt til å spy-ting?

Isåfall er det fint lite annet å gjøre enn å banne. Alternativet er å spy.

Karuseller er egentlig et helvete når de går fort rundt. Fatter ikke at jeg syntes sånt var artig når jeg var barn. Husker vi dro til tivoliet så sent som mulig siden vi da visste at finnejævlene som styrte galskapen var dritings og ga ekstra gass bak spakene.

Jævla finner.

Det var en sånn .... opp til sidene ... laaaaangt opp, mens du gikk rundt og rundt på vei opp dit.

Faen i helvete SDD - det var så utrolig jævlig.

Jeg tok den for å være til støtte for min eldste datter .... men jeg har gitt beskjed om at det der gjør jeg ALDRI igjen ... det der får hun faen meg klare alene. Jeg liker ikke karuseller engang ... jeg er snart 40 år .... jeg kan nevne hundrevis av ting jeg synes er artigere en karuseller.

Rødvin f.eks - ordentlig artig.

Jeg er nå tilbake i min vante situasjon - som veskepasser. Der trives jeg best.

Er ikke du i syden forresten?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111246-mamma-er-unnskyldt/#findComment-659737
Del på andre sider

Det var en sånn .... opp til sidene ... laaaaangt opp, mens du gikk rundt og rundt på vei opp dit.

Faen i helvete SDD - det var så utrolig jævlig.

Jeg tok den for å være til støtte for min eldste datter .... men jeg har gitt beskjed om at det der gjør jeg ALDRI igjen ... det der får hun faen meg klare alene. Jeg liker ikke karuseller engang ... jeg er snart 40 år .... jeg kan nevne hundrevis av ting jeg synes er artigere en karuseller.

Rødvin f.eks - ordentlig artig.

Jeg er nå tilbake i min vante situasjon - som veskepasser. Der trives jeg best.

Er ikke du i syden forresten?

Berg og dalbaner er unntaket. Det kan være litt artig selv om jeg ofte da også lurer på hva i helvete jeg har betalt for å oppleve. Man betaler tross alt for psykisk smerte som ikke ligner noe som helst.

Noe av det verste jeg var med på var å bli skutt opp i en høy jævla greie på Lisseberg. Det var grusomt. Helt for jævlig.

Nei, blir ikke syden før 15 august, så nå jobber jeg.

Det skal bli digg selv om jeg er jævla skeptisk til å fly. Jeg liker ikke høyder og skal spørre pent om piloten ikke kan fly denne ene turen i ekstremt lav høyde bare for min skyld. Vet jo at det ikke er farlig å styrte så lenge man bruker sikkerhetsbelte, men jeg er skeptisk til ting som foregår mange meter over bakken.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111246-mamma-er-unnskyldt/#findComment-659743
Del på andre sider

Berg og dalbaner er unntaket. Det kan være litt artig selv om jeg ofte da også lurer på hva i helvete jeg har betalt for å oppleve. Man betaler tross alt for psykisk smerte som ikke ligner noe som helst.

Noe av det verste jeg var med på var å bli skutt opp i en høy jævla greie på Lisseberg. Det var grusomt. Helt for jævlig.

Nei, blir ikke syden før 15 august, så nå jobber jeg.

Det skal bli digg selv om jeg er jævla skeptisk til å fly. Jeg liker ikke høyder og skal spørre pent om piloten ikke kan fly denne ene turen i ekstremt lav høyde bare for min skyld. Vet jo at det ikke er farlig å styrte så lenge man bruker sikkerhetsbelte, men jeg er skeptisk til ting som foregår mange meter over bakken.

Altså ... når vi nå snakker om farer .. og om redel for å dø.

La meg få minne deg på om at du røyker - og at oddsene for å daue av det er 10 ganger større (eller kanskje 50 ganger?) enn at du skal ramle ned fra et fly.

Si: jada mamma. Jeg skal slutte å røyke, mamma!

Redd for å fly altså? Veldig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111246-mamma-er-unnskyldt/#findComment-659747
Del på andre sider

La meg få minne deg på om at du røyker - og at oddsene for å daue av det er 10 ganger større (eller kanskje 50 ganger?) enn at du skal ramle ned fra et fly.

Ja, jeg ganske redd for å fly. Jeg har aldri flydd før heller. Jeg har alltid sneket meg unna sydenturer grunnet ting som jobb, militære, lite penger, sånne ting, men innerst inne lurer jeg vel litt på om det er redselen for å fly som har stoppet meg.

Jeg sjekket Star Tours spørsmål fra flyredde som fikk gode svar av en eller annen skapning, men det skulle jeg aldri gjort. De spurte om ting jeg aldri engang hadde tenkt på. Han ene spurte helt seriøst om vingen var "tapet" på. Han brukte "" i og med at han åpenbart ikke mente at de brukte tape.

Uansett, jeg burde ikke lest de dumme spørsmålene. De var forresten svenske de som spurte, og den "tape" delen var en del av et høyst seriøst spørsmål. Svensker altså.

Velvel... Jeg er ikke så redd for å dø, dvs, jeg vil selvsagt ikke dø, men jeg er ikke redd for at flyet skal styrte og medføre min død (jeg skal som sagt bruke sikkerhetsbelte), men jeg er redd for høyden. Trives enormt dårlig i høyder.

Jeg lurer på om baren på Gardermoen åpner før halv syv på morgenen. Jeg trenger helt seriøst en cognac eller tre for å roe nervene før flyturen.

Egentlig er det kanskje to sovepiller jeg trenger. En halvtime før jeg går på flyet sånn at jeg sovner og sover de ca 4 timene turen tar :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111246-mamma-er-unnskyldt/#findComment-659751
Del på andre sider

Annonse

Det der er bare en mager trøst Zirine. Det kan like gjerne skje at flyet styrter med deg, eller SierDuDet ombord - som det kan skje andre.

Ingen vet, og takk og pris for det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111246-mamma-er-unnskyldt/#findComment-659757
Del på andre sider

Ja, jeg ganske redd for å fly. Jeg har aldri flydd før heller. Jeg har alltid sneket meg unna sydenturer grunnet ting som jobb, militære, lite penger, sånne ting, men innerst inne lurer jeg vel litt på om det er redselen for å fly som har stoppet meg.

Jeg sjekket Star Tours spørsmål fra flyredde som fikk gode svar av en eller annen skapning, men det skulle jeg aldri gjort. De spurte om ting jeg aldri engang hadde tenkt på. Han ene spurte helt seriøst om vingen var "tapet" på. Han brukte "" i og med at han åpenbart ikke mente at de brukte tape.

Uansett, jeg burde ikke lest de dumme spørsmålene. De var forresten svenske de som spurte, og den "tape" delen var en del av et høyst seriøst spørsmål. Svensker altså.

Velvel... Jeg er ikke så redd for å dø, dvs, jeg vil selvsagt ikke dø, men jeg er ikke redd for at flyet skal styrte og medføre min død (jeg skal som sagt bruke sikkerhetsbelte), men jeg er redd for høyden. Trives enormt dårlig i høyder.

Jeg lurer på om baren på Gardermoen åpner før halv syv på morgenen. Jeg trenger helt seriøst en cognac eller tre for å roe nervene før flyturen.

Egentlig er det kanskje to sovepiller jeg trenger. En halvtime før jeg går på flyet sånn at jeg sovner og sover de ca 4 timene turen tar :)

jeg forstår ....

Den lammende redselen for noe, er ikke god å hanskes med. Innerst inne vet man jo om alle gode statistikker - jeg mener, biler krasjer oftere enn fly detter ned. Edderkopper er ikke farlige - de er mer redd mennesker enn mennesker er redd dem.

Men det er jo ikke det det handler om ... vi vet jo alt dette. En redsel er ofte irrasjonell ... og jeg kan ikke helt svare på hvorfor den oppstår.

Det jeg imidlertid tenker - sånn for meg selv, er at det er viktig å fronte de redslene man har. Om det er tannleger, edderkopper eller det å fly. Man må frote det - gjøre det. Og hvis man kan (for din del) reise sammen med folk som vet litt om fly.

"den lyden er hjulene som trekkes inn"

"det lyden er vinden"

"den bevegelsen skyldes turbulens"

Har du hørt "mørkeredd" av Odd Børretzen? :) Gjør det :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111246-mamma-er-unnskyldt/#findComment-659760
Del på andre sider

Det der er bare en mager trøst Zirine. Det kan like gjerne skje at flyet styrter med deg, eller SierDuDet ombord - som det kan skje andre.

Ingen vet, og takk og pris for det.

Alt i livet innebærer risiko. Det som imidlertid er et paradoks er at vi frivillig utsetter oss selv for en risiko for å dø - hver eneste dag - og faren for å dø av røyk er uansett større enn ved å fly. Jeg gjentar - vi gjør det hver eneste dag.

Gjennomsnittet av oss flyr bare noen få ganger om året ... og denne risikoen er mindre.

Du har rett - det kan skje oss alle ... men risikoen er mindre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111246-mamma-er-unnskyldt/#findComment-659761
Del på andre sider

jeg forstår ....

Den lammende redselen for noe, er ikke god å hanskes med. Innerst inne vet man jo om alle gode statistikker - jeg mener, biler krasjer oftere enn fly detter ned. Edderkopper er ikke farlige - de er mer redd mennesker enn mennesker er redd dem.

Men det er jo ikke det det handler om ... vi vet jo alt dette. En redsel er ofte irrasjonell ... og jeg kan ikke helt svare på hvorfor den oppstår.

Det jeg imidlertid tenker - sånn for meg selv, er at det er viktig å fronte de redslene man har. Om det er tannleger, edderkopper eller det å fly. Man må frote det - gjøre det. Og hvis man kan (for din del) reise sammen med folk som vet litt om fly.

"den lyden er hjulene som trekkes inn"

"det lyden er vinden"

"den bevegelsen skyldes turbulens"

Har du hørt "mørkeredd" av Odd Børretzen? :) Gjør det :)

Odd Børretsen er en kjernekar! Har noen CDer av han så jeg skal se om jeg har den.

For øvrig har jeg i det siste tenkt på å slutte å røyke pga helsa. Jeg glemte, helt seriøst, tenkte ikke på det, å røyke på søndag og mandag. Kom plutselig på istad at jeg hadde glemt å røyke. Basse ga meg et lite piff her om dagen når jeg så at han og Carma skulle slutte. Lurer på om jeg skal gjøre det selv, for selv om jeg ikke er redd for å stryke med på en flytur så er jeg redd for å stryke med av kreft.

Dessuten er det ikke noe poeng i å røyke lenger fra neste år. Noe av kosen med røyk er tross alt å kunne ta seg en på en kafe.

Kutter ut røyken om jeg overlever flyturen :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111246-mamma-er-unnskyldt/#findComment-659762
Del på andre sider

Alt i livet innebærer risiko. Det som imidlertid er et paradoks er at vi frivillig utsetter oss selv for en risiko for å dø - hver eneste dag - og faren for å dø av røyk er uansett større enn ved å fly. Jeg gjentar - vi gjør det hver eneste dag.

Gjennomsnittet av oss flyr bare noen få ganger om året ... og denne risikoen er mindre.

"alt i livet innebærer risiko" - her om dagen var du gjest hos meg ;o)) Jeg mener....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111246-mamma-er-unnskyldt/#findComment-659764
Del på andre sider

Odd Børretsen er en kjernekar! Har noen CDer av han så jeg skal se om jeg har den.

For øvrig har jeg i det siste tenkt på å slutte å røyke pga helsa. Jeg glemte, helt seriøst, tenkte ikke på det, å røyke på søndag og mandag. Kom plutselig på istad at jeg hadde glemt å røyke. Basse ga meg et lite piff her om dagen når jeg så at han og Carma skulle slutte. Lurer på om jeg skal gjøre det selv, for selv om jeg ikke er redd for å stryke med på en flytur så er jeg redd for å stryke med av kreft.

Dessuten er det ikke noe poeng i å røyke lenger fra neste år. Noe av kosen med røyk er tross alt å kunne ta seg en på en kafe.

Kutter ut røyken om jeg overlever flyturen :)

Kjøp boken "endelig en ikke-røyker" - du får den i pocket og du kan ta den med deg på flyturen :) Den er god.

Ellers må du ha en fin tur. Det er en stund til du reiser, men det er nå bare greit å ha sagt det :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111246-mamma-er-unnskyldt/#findComment-659768
Del på andre sider

Annonse

Kjøp boken "endelig en ikke-røyker" - du får den i pocket og du kan ta den med deg på flyturen :) Den er god.

Ellers må du ha en fin tur. Det er en stund til du reiser, men det er nå bare greit å ha sagt det :)

Jo takk!

Det er sikkert den boka som alle snakker om, og den skal jeg faktisk lese. Problemet mitt er nemlig ikke nikotisuget, men det at jeg rett og slett synes det er godt og veldig koselig. Kanskje den boka får meg til å _ville_ slutte å røyke. Vil jeg det er det tross alt ikke noe problem.

Må vente til etter sydenturen. Jeg vil jo røyke der nede, så det er ingen grunn til å kutte ut før det. Men etter turen skal jeg slutte. Ser ikke noe poeng i å røyke i dette landet fra 1. januar 2004.

Og det er vel egentlig like greit.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111246-mamma-er-unnskyldt/#findComment-659773
Del på andre sider

mm :)

Vi har begynt på Lindberg boken - og er fit for fight :)

Sannheten er sannheten. Man kan ikke vri seg unna at man er en idiot. Og nå snakket jeg om MEG - ikke de andre :)

Lindberg? Uh.. *medfølelse*

Men du har rett, som alltid - det er Lindberg som ruler. Har prøvd, følt meg bedre, skulle prøvd mer...

Luck! Jeg håper virkelig det blir fart i alt du prøver på. No smoke? No bread, rice, spaghetti....

Trenger råd om linser? *s* just ask.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111246-mamma-er-unnskyldt/#findComment-659778
Del på andre sider

Lindberg? Uh.. *medfølelse*

Men du har rett, som alltid - det er Lindberg som ruler. Har prøvd, følt meg bedre, skulle prøvd mer...

Luck! Jeg håper virkelig det blir fart i alt du prøver på. No smoke? No bread, rice, spaghetti....

Trenger råd om linser? *s* just ask.

Snakk til meg om .... skal vi se .... *se på klokken* 1 uke - da er jeg ferdig med boken og har en kosthold som duger.

ok, 2 uker ....

Jeg vet hva jeg skal, og jeg vet jeg greier det. Og jeg vet at jeg ikke skal legge på meg 10 kilo ....

Finnes det sukkerfri seigmenn? Finns det seigmenn med penis? Det hadde vært en fin trøst ....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111246-mamma-er-unnskyldt/#findComment-659788
Del på andre sider

Snakk til meg om .... skal vi se .... *se på klokken* 1 uke - da er jeg ferdig med boken og har en kosthold som duger.

ok, 2 uker ....

Jeg vet hva jeg skal, og jeg vet jeg greier det. Og jeg vet at jeg ikke skal legge på meg 10 kilo ....

Finnes det sukkerfri seigmenn? Finns det seigmenn med penis? Det hadde vært en fin trøst ....

NEI - det finnes ikke sukkerfrie seigmenn, ei heller seigmenn med penis...eller...forresten. Her nede finnes det igrunnen noe dem kaller "seie kællær" - det tror jeg henspeiler på virkelighetens seigmenn - og de har både det ene og det andre. Var det ikke så at man skulle være to om pinen? Da har du seigmann med både det ene .... og det andre... herrejemini, se deg om *s*

Nå begynner jeg å bli grov i kjeften. Har tidligvakt - må sove ;o)) Natti

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111246-mamma-er-unnskyldt/#findComment-659794
Del på andre sider

"Du har rett - det kan skje oss alle ... men risikoen er mindre."

Selvsagt er risikoen mindre. Det er bare det, at hvis uhellet første er ute, så er det ingen vei utenom. OG det skjer jo stadig vekk ulykker i luften. Jeg tenker nå slik, at det nødvendigvis ikke alltid behøver å ramme andre......

Men du har selvsagt rett i at man må tørre å ta sjanser (eller hva man nå skal kalle det :) Ellers kan man like gjerne bure seg inne, og aldri oppleve noe. Trygt og kjedelig med andre ord.

Tror jeg legger meg gitt. Natti :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111246-mamma-er-unnskyldt/#findComment-659795
Del på andre sider

NEI - det finnes ikke sukkerfrie seigmenn, ei heller seigmenn med penis...eller...forresten. Her nede finnes det igrunnen noe dem kaller "seie kællær" - det tror jeg henspeiler på virkelighetens seigmenn - og de har både det ene og det andre. Var det ikke så at man skulle være to om pinen? Da har du seigmann med både det ene .... og det andre... herrejemini, se deg om *s*

Nå begynner jeg å bli grov i kjeften. Har tidligvakt - må sove ;o)) Natti

Jeg spør ikke mer.

Natta :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111246-mamma-er-unnskyldt/#findComment-659797
Del på andre sider

"Du har rett - det kan skje oss alle ... men risikoen er mindre."

Selvsagt er risikoen mindre. Det er bare det, at hvis uhellet første er ute, så er det ingen vei utenom. OG det skjer jo stadig vekk ulykker i luften. Jeg tenker nå slik, at det nødvendigvis ikke alltid behøver å ramme andre......

Men du har selvsagt rett i at man må tørre å ta sjanser (eller hva man nå skal kalle det :) Ellers kan man like gjerne bure seg inne, og aldri oppleve noe. Trygt og kjedelig med andre ord.

Tror jeg legger meg gitt. Natti :)

Hva er det for no?? Alle sier god natt???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/111246-mamma-er-unnskyldt/#findComment-659800
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...