Gå til innhold

NHD, denne er til deg.

Anbefalte innlegg

For det førse vil jeg si hvor glad jeg er for at du har svart meg på de forskjelige innleggene mine, og at du kjenner meg igjen fra innlegg til innlegg selv om navnet er det samme, det betyr utrolig mye for meg.

Men jeg lurte egentlig på noe, Hva er egentlig grunnen til at en som forsøker og ta sitt eget liv blir innlagt på en psyk. avd.(det er forstålig), men hvorfor blir pas. kastet ut hvis han forsøker og ta sitt eget liv mens han er innlagt?

En pas. som forsøker og ta sitt eget liv skrikker jo som oftest på en hjelpende hånd, og hvis han blir kastet ut vil han jo bare forsøke og skrikke høyere neste gang. Hvorfor styrker de bare ikke hjelpeaparate rund han slik at han kommer på bedre tanker, han vil jo kansje også føle seg enda mindre og enda mer forlatt hvis han blir kastet ut(det hadde ialefal jeg følt).

NHD hvorfor er det slik, for meg virker dette det stikk motsatte av hva psykiatri skal stå for. Jeg spør deg for du kjenner dette systemet fra en anden vinkel en jeg gjør.

Hvis noen andre har svaret, tar jeg gledlig imot, for jeg forstår det ikke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11160-nhd-denne-er-til-deg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ingen opplever dette å bli utskrevet ved første, andre, tredje.... innleggelse.

Men etterhvert ser en på denne selvskadingen som en uhensiktsmessig og umoden reaksjon på motgang og vanskeligheter. Hensikten med innleggelsen er å endre dette reaksjonnmønsteret slik at en kan takle motgang og vonde følelser på andre måter enn ved å skade seg. Dette kan en ikke få arbeidet med dersom pasienten tviholder på sitt gamle adferdsmønster.

En kan godt sammenligne det med en rusmisbruker. Dersom en alkoholiker løser enhver motgang og vond følelse med å drikke under oppholdet, er det umulig å komme videre med en behandling. Pasienten må da utskrives inntil en er motivert til å forsøke andre metoder å håndtere smerte og vonde følelser på.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11160-nhd-denne-er-til-deg/#findComment-57315
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...