Gå til innhold

Trening og fremgang....


Gjest en_som_vil_mer

Anbefalte innlegg

Gjest en_som_vil_mer

Jeg har trent litt ujevnt i flere år på SATS. Men siden juli har jeg kommet inn i en flott periode hvor jeg trener 3 dager i uken fast, og merker jo at formen er mye bedre nå. Jeg er 37 år, dame og kraftig bygd men med noen kilo for mye etter målene :-) Men har en god helse og er i farta hele dagen lang. Jeg trener 40-45 min kondisjon hver gang (step og/eller sykkel) pluss at jeg har fått satt opp vektprogram, som tar for seg alle muskelgrupper i tur og orden. Spørsmålet er : Jeg har merket både strammere kropp og mye bedre kondisjon, men vil jeg merke mere fremgang ved å fortsette i samme tempo ? Jeg er redd for å "stagnere" og miste motivasjonen.... Føler ikke at jeg har gått ned noe i vekt, men er mye sterkere i musklene og ser "bedre" ut. Jeg spiser ganske så sunt med hovedsaklig 3 måltider om dagen, litt frukt og litt kos i helgene.Hvor mye mere må jeg satse i matveien for å kunne ta av noen kilo også ved siden av fremgang med trening ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen til diskusjonsgruppen! Hyggelig å høre fra en som ikke er gutt 17 år eller en jente på 25 - de er selvfølgelig velkomne de også, men det har jamen ikke vært noen andre voksne damer her!

Mine triks for å holde motivasjonen er å endre på programmet ut fra stadig nye mål, f.eks. hvert halvår. Forslag til mål: strammere triceps, penere skuldre, klare XX kg i knebøy osv, Målene bør ha en tidsramme!

For å slanke seg må man nok redusere litt på matinntaket, men det er ikke vanskelig hvis man vet hva man spiser. Jeg har f.eks. en stund bare redusert fete pålegg og byttet til en magrere yoghurt. Man må ta tiden til hjelp, dvs. ha et program for et bestemt tidsrom. Jeg jogget eller syklet annen hver morgen før frokost fra pinse til slutten av juli, og gikk ned fem kilo, mens jeg nøt hver morgentur!

Hvis du vil finne skikkelig flotte og morsomme sider for kvinner, må du titte på http://www.stumptuous.com/weights.html Der har jeg funnet mye stoff som motiverer.

Stå på, men ha det moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 måltider om dagen synes jeg høres lite ut. Spre heller matinnholdet på 5 måltider.

Frokost, lunch, middag og kveldsmat er viktig, og så sper du på med litt frukt der avstanden mellom måltidene blir langt. Det er greit å opprettholde forholdsvis jevn tilgang. Dette gjelder ikke bare bygging. Men det er i bunn og grunn forskjellen på energi inn og ut som teller, så ikke spis mer totalt. Sørg for å drikke godt også, gjerne et glass vann før måltidene. Det reduserer hvor mye du orker å spise. Sats på å ikke gå ned mer enn ,5 kg i uken.

Gjerne varm opp i 10 minutter mer før hver trening og det er kanskje nok til å ikke stagnere, men komme deg noe ned. Og ikke minst: Vær aktiv utenfor treningsstudioet også. Gå tur, måk snø, gå trapper, gå til butikken! Vær aktiv! Da får du frisk luft, stresser ned og får kanskje en bedre følelse inni deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en_som_vil_mer

Velkommen til diskusjonsgruppen! Hyggelig å høre fra en som ikke er gutt 17 år eller en jente på 25 - de er selvfølgelig velkomne de også, men det har jamen ikke vært noen andre voksne damer her!

Mine triks for å holde motivasjonen er å endre på programmet ut fra stadig nye mål, f.eks. hvert halvår. Forslag til mål: strammere triceps, penere skuldre, klare XX kg i knebøy osv, Målene bør ha en tidsramme!

For å slanke seg må man nok redusere litt på matinntaket, men det er ikke vanskelig hvis man vet hva man spiser. Jeg har f.eks. en stund bare redusert fete pålegg og byttet til en magrere yoghurt. Man må ta tiden til hjelp, dvs. ha et program for et bestemt tidsrom. Jeg jogget eller syklet annen hver morgen før frokost fra pinse til slutten av juli, og gikk ned fem kilo, mens jeg nøt hver morgentur!

Hvis du vil finne skikkelig flotte og morsomme sider for kvinner, må du titte på http://www.stumptuous.com/weights.html Der har jeg funnet mye stoff som motiverer.

Stå på, men ha det moro!

Takk for velkomsten Muskeldame og takk for gode svar og ideer :-)

Jeg skal hive meg over linken du sendte å titte litt på den .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...