Gjest justwondering Skrevet 28. november 2000 Skrevet 28. november 2000 Hvordan kan jeg best forholde meg til en som har opplevd å miste noen av sine nærmeste i en bilulykke. Vedkommende overlevde selv. Det er bare noen uker siden. Skal man unngå å snakke om det eller bør man snakke om det? I såfall noen tips! 0 Siter
Gjest Oriel Skrevet 28. november 2000 Skrevet 28. november 2000 Spør om han/hun vil snakke om det, enkelt og greit! 0 Siter
Gjest wo Skrevet 28. november 2000 Skrevet 28. november 2000 Oriel skrev (På 28.11.2000 den 21.55): Spør om han/hun vil snakke om det, enkelt og greit! Det er ikke så forbasket enkelt og greit, da vedkommende stort sett vil være i fred. Tror ikke det er tingen å la vedkommende bare være i fred. Behandleren har ikke engang pratet om hendelsen. Er det riktig ? Jeg synes det høres merkelig ut å bare dikkeprate og bare høre på i 4 uker !!!!! Bør hun bytte behandler ?? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 28. november 2000 Skrevet 28. november 2000 wo skrev (På 28.11.2000 den 22.00): Det er ikke så forbasket enkelt og greit, da vedkommende stort sett vil være i fred. Tror ikke det er tingen å la vedkommende bare være i fred. Behandleren har ikke engang pratet om hendelsen. Er det riktig ? Jeg synes det høres merkelig ut å bare dikkeprate og bare høre på i 4 uker !!!!! Bør hun bytte behandler ?? Nei, en skal ikke bytte behandler. Det er riktig som oriel skriver: "pasienten" må få bestemme dette selv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.