Gå til innhold

Vil utvise utlendinger for nasking


Solsikke

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 197
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Ulv I Faarikaal

    37

  • Solsikke

    27

  • Sør

    24

  • Zirine

    10

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

"- Å senke terskelen for utvisning slik at en kan sende ut mennesker for nærmest hva som helst, er helt urimelig." seier fagsjefen i NOAS.

....nærmest hva som helst?? åjasså, så man får 6 mnd i fengsel for nærmest kvasomhelst her til lands?? den var ny for meg....

men samtidig skjønner eg hans reaksjon - utvisning er ein streng reaksjon. nokon og einkvar kan jo spørre seg sjølv om korleis dei ser på folk som har sitti i fengsel - er det annenrangs mennesker som ikkje fortjener nye sjanser? kor skal grensene settes - og da tenker eg altså ikkje på utlendinger, men på mennesker generelt: dersom vi ikkje vil la folk bli her etter eit lovbrudd, kva meiner vi om "våre egne" etter eit lovbrudd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ginrummy

De fleste asylsøkere blir sendt hjem uten å gjort noe som helst, og like mange kom inn på familiegjenforening, så det er en lotto likevel. Rettferdig blir det aldri.

Verre er det med mennesker uten oppholdstillatelse som er her ulovlig, blir arrestert for lovbrudd og så søker asyl. De blir satt på asymottak i månedsvis og står for en stor del av kriminaliteten med utspring i asylmottakene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aldri en dag uten

Det er galskap. Neste blir vel å utvise noen for å ha kjørt på rødt. Vi trenger all den turisme/innvandring vi kan få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ginrummy

Det er galskap. Neste blir vel å utvise noen for å ha kjørt på rødt. Vi trenger all den turisme/innvandring vi kan få.

Også når du vet at 2/3 totalt er avhengig av sosialhjelp etter 2 år i landet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Leitz no 4

Også når du vet at 2/3 totalt er avhengig av sosialhjelp etter 2 år i landet ?

Jeg ser ikke ned på folk som trenger sosialhjelp.

Gjør du?

Vi bør vel gjøre noe med integreringen.

Har du forresten noen gang kjørt drosje, trikk, buss om natten eller på helligdager? Lenge siden jeg så en norsk funksjonær, gitt.

Og hvem er det som må ta alle vaskejobbene. Fordi "nordmenn" ikke vil ha dem?

Trenger vi innvandring i helsevesenet. Jeg vet om mange, mange svenske sykepleiere. Finske også.

Uten innvandring stopper Norge.

Tror du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aldri en dag uten

Også når du vet at 2/3 totalt er avhengig av sosialhjelp etter 2 år i landet ?

Er du rasist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er galskap. Neste blir vel å utvise noen for å ha kjørt på rødt. Vi trenger all den turisme/innvandring vi kan få.

Hvorfor trenger vi all den innvandringen vi kan få?

Og med det utsagnet mener du da at vi bare skal åpne grensene å la alle få komme hit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leitz no 4

Hvorfor trenger vi all den innvandringen vi kan få?

Og med det utsagnet mener du da at vi bare skal åpne grensene å la alle få komme hit?

Jeg sier: den innvandringen vi kan få. Jeg arbeider i Helse-Norge. Vi sliter med underbemanning hele tiden. Hadde det ikke vært for svenskene, folk fra Finland og polen, ville ikke det sykehuset jeg arbeider ved, kunnet bli drevet forsvarlig.

La meg snu på det: hvorfor er du så redd innvandring. Liker du ikke hudfargen, er folk fra Sverige, Polen eller Iran dårligere mennesker enn du og jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ginrummy

Jeg sier: den innvandringen vi kan få. Jeg arbeider i Helse-Norge. Vi sliter med underbemanning hele tiden. Hadde det ikke vært for svenskene, folk fra Finland og polen, ville ikke det sykehuset jeg arbeider ved, kunnet bli drevet forsvarlig.

La meg snu på det: hvorfor er du så redd innvandring. Liker du ikke hudfargen, er folk fra Sverige, Polen eller Iran dårligere mennesker enn du og jeg?

Det er foskjell på innvandrede sosialklienter og innvandrede ferdig utdannete sykepleiere i full jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Si meg, er du rasist?

Det er foskjell på innvandrede sosialklienter og innvandrede ferdig utdannete sykepleiere i full jobb.

Og forskjell på hudfarge? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ginrummy

Og forskjell på hudfarge? :)

Jeg fikk behandling av en søt ung negerkvinne på sykehuset, hun var nyutdannet lege. Kan ikke si det betyr noe for meg. Men jeg vet at eldre mennsker kan få fnatt, og hun bekreftet at noen eldre ikke likte henne. Det er trist, men de må vel dø først, så får vi se om 30 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Undrer på D

Er du rasist?

Her er det da snakk om utlendinger og innvandrere. Meg bekjent er ikke det raser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"- Å senke terskelen for utvisning slik at en kan sende ut mennesker for nærmest hva som helst, er helt urimelig." seier fagsjefen i NOAS.

....nærmest hva som helst?? åjasså, så man får 6 mnd i fengsel for nærmest kvasomhelst her til lands?? den var ny for meg....

men samtidig skjønner eg hans reaksjon - utvisning er ein streng reaksjon. nokon og einkvar kan jo spørre seg sjølv om korleis dei ser på folk som har sitti i fengsel - er det annenrangs mennesker som ikkje fortjener nye sjanser? kor skal grensene settes - og da tenker eg altså ikkje på utlendinger, men på mennesker generelt: dersom vi ikkje vil la folk bli her etter eit lovbrudd, kva meiner vi om "våre egne" etter eit lovbrudd?

Hei neuni,

Det er snakk om forbrytelser med STRAFFERAMME (altså maksimumsstraff) på seks måneder, og ikke idømt straff på seks måneder.

Svært mye har en strafferamme på over 6 måneder.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"TØFFERE TONER: Kommunalminister Erna Solberg ønsker i fremtiden å kunne utvise utlendinger som begår straffbare handlinger med en strafferammme fra seks måneders fensgel og oppover."

Man får vel ikke seks måneders fengsel for å kjibbe en Snickers på Narvesen?

Enig med Erna her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leitz no 4

Jeg fikk behandling av en søt ung negerkvinne på sykehuset, hun var nyutdannet lege. Kan ikke si det betyr noe for meg. Men jeg vet at eldre mennsker kan få fnatt, og hun bekreftet at noen eldre ikke likte henne. Det er trist, men de må vel dø først, så får vi se om 30 år.

Ja. Det er trist. Det var en tid en ville sterilisere samer også.

Men verden går fremover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det da snakk om utlendinger og innvandrere. Meg bekjent er ikke det raser...

Det er (vanligvis) folkegrupper.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ginrummy

Ja. Det er trist. Det var en tid en ville sterilisere samer også.

Men verden går fremover?

Det var en tid da man steriliserte tatere. Det var en annen tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Undrer på D

Det er (vanligvis) folkegrupper.

Med vennlig hilsen

Fordommene kommer til syne også hos den som automatisk asosierer "utlendinger" og "innvandrere" med raseproblematikk.

"Utlandet er verdens største land, både i folketall og areal" - KLM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...