Gå til innhold

Vil utvise utlendinger for nasking


Solsikke

Anbefalte innlegg

"TØFFERE TONER: Kommunalminister Erna Solberg ønsker i fremtiden å kunne utvise utlendinger som begår straffbare handlinger med en strafferammme fra seks måneders fensgel og oppover."

Man får vel ikke seks måneders fengsel for å kjibbe en Snickers på Narvesen?

Enig med Erna her.

Hei,

Det er straffeRAMMEN (altså, maksimumsstraffen) som skal være på over 6 mnd. Du kan godt få 2 dagers fengsel for noe som har en strafferamme på f. eks. 5 år.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 197
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Ulv I Faarikaal

    37

  • Solsikke

    27

  • Sør

    24

  • Zirine

    10

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Si meg, er du rasist?

Vel du anonyme jeg har aldri sagt at jeg ikke tar avstand fra rasisme. Jeg bare sier at jeg føler at DOL ikke er rette plassen å gjøre det på.

Så får du ha din mening om meg :)

Hvor vil du ta avstand fra rasisme da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor vil du ta avstand fra rasisme da?

Om jeg tar avstand fra rasisme eller ikke gjør jeg det i RL. Hjemme blant mine barn og venner, i nabolaget mitt og andre plasser i RL.

Uansett hva du sier her så er det viktigste RL. Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Si meg, er du rasist?

Om jeg tar avstand fra rasisme eller ikke gjør jeg det i RL. Hjemme blant mine barn og venner, i nabolaget mitt og andre plasser i RL.

Uansett hva du sier her så er det viktigste RL. Eller?

Det er litt påfallende at du sier "om" du tar avstand fra rasisme.

Du er ikke helt sikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordommene kommer til syne også hos den som automatisk asosierer "utlendinger" og "innvandrere" med raseproblematikk.

"Utlandet er verdens største land, både i folketall og areal" - KLM.

Kom gjerne til poenget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Det er straffeRAMMEN (altså, maksimumsstraffen) som skal være på over 6 mnd. Du kan godt få 2 dagers fengsel for noe som har en strafferamme på f. eks. 5 år.

Med vennlig hilsen

Da burde Erna lære av CIH som sier at disse skal vises ut dersom de begår en forbrytelse som "kvalifiserer til mer enn 3 måneders fengsel".

Erna er god på papiret. Verre er det vel når det kommer til handling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt påfallende at du sier "om" du tar avstand fra rasisme.

Du er ikke helt sikker?

Jeg er helt sikker på hvordan jeg lever og hvordan jeg handler. Jeg er helt sikker på hva jeg er. Men jeg ser ingen hensikt i å rope det ut her på DOL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Si meg, er du rasist?

Jeg er helt sikker på hvordan jeg lever og hvordan jeg handler. Jeg er helt sikker på hva jeg er. Men jeg ser ingen hensikt i å rope det ut her på DOL.

Har du en holdning du skammer deg over?

Ellers synes du å være ganske frittalende. Men det virker ubehagelig for deg, dette. Å snakke om rasisme.

Hmmmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en holdning du skammer deg over?

Ellers synes du å være ganske frittalende. Men det virker ubehagelig for deg, dette. Å snakke om rasisme.

Hmmmmmm

Det er slettes ikke vanskelig for meg å snakke om rasisme. Men jeg er svært lei av rasiststemplet noen har gitt meg her på DOL. Og jeg gidder rett og slett ikke forsvare meg mot slike påstander. Dere får tro hva dere vil.

Og du foresten... er du feig? Som ikke tørr å ta avstand fra rasisme med ditt eget nick? Og kom ikke med den regla om at du ikke har et fast nick. Tull ball.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da burde Erna lære av CIH som sier at disse skal vises ut dersom de begår en forbrytelse som "kvalifiserer til mer enn 3 måneders fengsel".

Erna er god på papiret. Verre er det vel når det kommer til handling.

Hvorfor skal "de" straffes ekstra?

Skal vi ikke ha "likhet for loven"?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Si meg, er du rasist?

Det er slettes ikke vanskelig for meg å snakke om rasisme. Men jeg er svært lei av rasiststemplet noen har gitt meg her på DOL. Og jeg gidder rett og slett ikke forsvare meg mot slike påstander. Dere får tro hva dere vil.

Og du foresten... er du feig? Som ikke tørr å ta avstand fra rasisme med ditt eget nick? Og kom ikke med den regla om at du ikke har et fast nick. Tull ball.

Her har du en gylden sjanse til å ta avstand fra rasisme.

Kanskje du har fått dette stemplet fordi du alltid unnlater å ta avstand fra rasisme?

Jeg skjønner ikke at dette med nick er problematisk for deg. Vi er jo alle anonyme her. Ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har du en gylden sjanse til å ta avstand fra rasisme.

Kanskje du har fått dette stemplet fordi du alltid unnlater å ta avstand fra rasisme?

Jeg skjønner ikke at dette med nick er problematisk for deg. Vi er jo alle anonyme her. Ikke sant?

Jeg er ikke anonym her inne. Ellers gidder jeg ikke kommentere lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg tar avstand fra rasisme eller ikke gjør jeg det i RL. Hjemme blant mine barn og venner, i nabolaget mitt og andre plasser i RL.

Uansett hva du sier her så er det viktigste RL. Eller?

Du skriver: "Uansett hva du sier her så er det viktigste RL. Eller?"

Jeg kan ikke se at det ene ekskluderer det andre. Det er fint mulig å ta avstand fra rasisme både i RL, og på DOL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Uansett hva du sier her så er det viktigste RL. Eller?"

Jeg kan ikke se at det ene ekskluderer det andre. Det er fint mulig å ta avstand fra rasisme både i RL, og på DOL.

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Si meg, er du rasist?

Jeg er ikke anonym her inne. Ellers gidder jeg ikke kommentere lenger.

Du er veldig anonym for meg. Kanskje med ett unntak: din uvilje mot å ta avstand fra rasisme.

Men nå har du iallfall spilt med åpne kort.

Greit nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal "de" straffes ekstra?

Skal vi ikke ha "likhet for loven"?

Med vennlig hilsen

"Hvorfor skal "de" straffes ekstra?"

Fordi de enda ikke er norske statsborgere og det å skulle få lov til å bli en norsk statsborger bør kreve noe fra deres side.

Er du også uenig i dagens lov som gir oss rett til å utvise noen for mord før de har blitt norske statsborgere?

"Skal vi ikke ha "likhet for loven"?"

Jo, for norske statsborgere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er veldig anonym for meg. Kanskje med ett unntak: din uvilje mot å ta avstand fra rasisme.

Men nå har du iallfall spilt med åpne kort.

Greit nok.

Så du har trukket din konklusjon ? Vel det er jo greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Si meg, er du rasist?

Så du har trukket din konklusjon ? Vel det er jo greit :)

Trekker den konklusjonen du selv legger premissene for.

Når mennesker ikke er villig til å ta avstand fra rasisme, pedofili, voldtekt etc... da blir jeg skuffet.

Egentlig litt sint.

Jeg håper du bare bruker dette nick-et ditt for å provisere, og at du egentlig er et anstendig menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...