Gå til innhold

Vil utvise utlendinger for nasking


Solsikke

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Jeg er helt sikker på hvordan jeg lever og hvordan jeg handler. Jeg er helt sikker på hva jeg er. Men jeg ser ingen hensikt i å rope det ut her på DOL.

Jeg er helt enig med deg.

Ingen er 100% ærlige, igen er 100% friske og ingen er 100% forsomsfrie. Du trenger ikke gjøre rede for hvor fordomsfri du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 197
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Ulv I Faarikaal

    37

  • Solsikke

    27

  • Sør

    24

  • Zirine

    10

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest mislykket

Jeg er helt enig med deg.

Ingen er 100% ærlige, igen er 100% friske og ingen er 100% forsomsfrie. Du trenger ikke gjøre rede for hvor fordomsfri du er.

Unnskyld at jeg bryter inn. Men:

...og ingen er 100 % ikke-pedofil?

Snakk for deg selv!

Din logikk skremmer oss andre, herr Fårikål.

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvorfor skal "de" straffes ekstra?"

Fordi de enda ikke er norske statsborgere og det å skulle få lov til å bli en norsk statsborger bør kreve noe fra deres side.

Er du også uenig i dagens lov som gir oss rett til å utvise noen for mord før de har blitt norske statsborgere?

"Skal vi ikke ha "likhet for loven"?"

Jo, for norske statsborgere.

Det er forskjell på å utvise noen, og på å nekte dem å bli norske statsborgere.

Likhet for loven gjelder selvsagt ALLE - og ikke bare "noen". I Sør Afrika under Apartheid gjalt "likhet for loven" kun for de hvite.

====

Jeg synes folk som begår mord bør sitte i fengsel - lenge - og ikke slippes løs på befolkningen i utlandet heller!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekker den konklusjonen du selv legger premissene for.

Når mennesker ikke er villig til å ta avstand fra rasisme, pedofili, voldtekt etc... da blir jeg skuffet.

Egentlig litt sint.

Jeg håper du bare bruker dette nick-et ditt for å provisere, og at du egentlig er et anstendig menneske.

Hvem du nå enn er - her er jeg veldig enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på å utvise noen, og på å nekte dem å bli norske statsborgere.

Likhet for loven gjelder selvsagt ALLE - og ikke bare "noen". I Sør Afrika under Apartheid gjalt "likhet for loven" kun for de hvite.

====

Jeg synes folk som begår mord bør sitte i fengsel - lenge - og ikke slippes løs på befolkningen i utlandet heller!

Med vennlig hilsen

"Det er forskjell på å utvise noen, og på å nekte dem å bli norske statsborgere."

Da er jeg plutselig ikke helt med lenger.

Forslaget til Erna dreier seg vel tross alt utelukkende om nettopp dem som enda ikke har blitt norske statsborgere?

Og isåfall er det greit at man utvises for mord dersom man enda ikke har blitt norsk borger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fint at du ikke er rasist!

Hvem du nå enn er - her er jeg veldig enig med deg.

Takk!

Sammen mot rasisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helt enig med deg.

Ingen er 100% ærlige, igen er 100% friske og ingen er 100% forsomsfrie. Du trenger ikke gjøre rede for hvor fordomsfri du er.

Er du opptatt av rasisme og menneskeverd og føler du har noe å bidra med i forhold til denne saken, så har du en moralsk plikt til å ta avstand fra rasisme i de forum du befinner deg.

Dette gjelder selvfølgelig også andre tema man engasjerer seg i - som f.eks overgrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Unnskyld at jeg bryter inn. Men:

...og ingen er 100 % ikke-pedofil?

Snakk for deg selv!

Din logikk skremmer oss andre, herr Fårikål.

God bedring!

Hva er det du prøver på nå ? Forklar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjære Ulv: ta avtand fra rasisme - nå!

Hva er det du prøver på nå ? Forklar.

Jeg prøver å få deg til å innse at du bør ta avstand fra rasisme. Om det krever stor innsats fra deg, er det desto viktigere at du gjør det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekker den konklusjonen du selv legger premissene for.

Når mennesker ikke er villig til å ta avstand fra rasisme, pedofili, voldtekt etc... da blir jeg skuffet.

Egentlig litt sint.

Jeg håper du bare bruker dette nick-et ditt for å provisere, og at du egentlig er et anstendig menneske.

Jeg føler helt ærlig at det ikke har noen hensikt for meg å ta avstand fra rasisme her inne. Grunnen er rett og slett fordi at jeg har fått stemple rasist her inne. Solsikke er redd for innvandrere det har jeg fått høre flere ganger.

Derfor kjære Si meg... det nytter ikke hva jeg sier her inne, noen har allerede bestemt at jeg er rasist. Jeg forsøkte i sin tid å forklare at jeg faktisk ikke er det. Men har funnet ut at det ikke nytter.

Så får jeg håpe at du forstår hvorfor jeg velger å ikke ta avstand fra rasisme her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Er du opptatt av rasisme og menneskeverd og føler du har noe å bidra med i forhold til denne saken, så har du en moralsk plikt til å ta avstand fra rasisme i de forum du befinner deg.

Dette gjelder selvfølgelig også andre tema man engasjerer seg i - som f.eks overgrep.

MÅ jeg stå opp på stolen og presisere noe som er en selvfølge ?

Hvorfor det ?

Hvem bestemmer at jeg skal gjøre det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg prøver å få deg til å innse at du bør ta avstand fra rasisme. Om det krever stor innsats fra deg, er det desto viktigere at du gjør det

Jeg kan la være, og ingen kan trekke noen slutninger av det.

At "enten er du for eller i mot" eller "enten er du mot oss eller med oss" er gamle Stalintanker og hører ikke hjemme i et fritt land. Et fritt menneske kan fritt engasjere seg i hva de vil, eller la være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Si meg, er du rasist?

MÅ jeg stå opp på stolen og presisere noe som er en selvfølge ?

Hvorfor det ?

Hvem bestemmer at jeg skal gjøre det ?

Det er ingen som bestemmer at du må ta avstand fra rasisme. Men her har du muligheten. At du tydeligvis har vanskeligheter med det, synes jeg er problematisk.

Jeg tar avstand fra rasisme hvor og når som helst.

Men det er kanskje lettset dersom en faktisk ikke er rasist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Si meg, er du rasist? Ulv

Jeg kan la være, og ingen kan trekke noen slutninger av det.

At "enten er du for eller i mot" eller "enten er du mot oss eller med oss" er gamle Stalintanker og hører ikke hjemme i et fritt land. Et fritt menneske kan fritt engasjere seg i hva de vil, eller la være.

Du er altså ikke klart mot rasisme.

Hører "klart mot pedofili" (bare) hjemme i Stalins Sovjet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem du nå enn er - her er jeg veldig enig med deg.

et bedre menneske? Er ikke det viktigst hvordan en faktisk lever hjemme? Og hva en lærer sine barn?

Jeg er ikke rasist, har kanskje hatt rasistiske meninger i yngre dager. Men jeg er ikke rasist. Og jeg tar avstand fra rasismen.

Sånn tre setninger og jeg ble plutselig et bedre mennekse?

Så er det opp til deg å avgjøre om jeg er rasist eller ikke. Så er det opp til deg å avgjøre om du skal tro meg eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg.

Ingen er 100% ærlige, igen er 100% friske og ingen er 100% forsomsfrie. Du trenger ikke gjøre rede for hvor fordomsfri du er.

Takk ulv :) Men nå har jeg gjort det, så får vi se om det gjør meg til et bedre menneske i dolernes øyne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Det er ingen som bestemmer at du må ta avstand fra rasisme. Men her har du muligheten. At du tydeligvis har vanskeligheter med det, synes jeg er problematisk.

Jeg tar avstand fra rasisme hvor og når som helst.

Men det er kanskje lettset dersom en faktisk ikke er rasist?

Da må vi ta avstand fra alt det andre som er forbudt i Norges lover og i diverse traktater, vi kan ikke gjøre forskjell.

Holder det ikke at det er forbudt ved lov ?

Jeg har allerede tatt avstand fra kriminalitet, men i følge loven er jeg kriminell selv, jeg er bare ikke blitt tatt. I går kjørte jeg 10 km for fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Si meg, er du rasist? Ulv

Da må vi ta avstand fra alt det andre som er forbudt i Norges lover og i diverse traktater, vi kan ikke gjøre forskjell.

Holder det ikke at det er forbudt ved lov ?

Jeg har allerede tatt avstand fra kriminalitet, men i følge loven er jeg kriminell selv, jeg er bare ikke blitt tatt. I går kjørte jeg 10 km for fort.

Ulv -- hvorfor er det så vanskelig for deg klart å ta avstand fra rasisme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Du er altså ikke klart mot rasisme.

Hører "klart mot pedofili" (bare) hjemme i Stalins Sovjet?

Må alt som er en selvfølge presiseres ?

Stalin sa at alle skulle synge nasjonalsangen, de som ikke gjorde det ble skutt. Han mente det godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan la være, og ingen kan trekke noen slutninger av det.

At "enten er du for eller i mot" eller "enten er du mot oss eller med oss" er gamle Stalintanker og hører ikke hjemme i et fritt land. Et fritt menneske kan fritt engasjere seg i hva de vil, eller la være.

Du skriver: "At "enten er du for eller i mot" eller "enten er du mot oss eller med oss" er gamle Stalintanker og hører ikke hjemme i et fritt land."

*kremt*

Var det ikke "lederen av den frie verden" som ytret dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...