Gå til innhold

Vil utvise utlendinger for nasking


Solsikke

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Takk ulv :) Men nå har jeg gjort det, så får vi se om det gjør meg til et bedre menneske i dolernes øyne ;)

Jeg har aldri erklært meg som fordomsfri, men det er ikke dermed sagt at jeg skal redegjøre i detalj for hvem/ hva jeg har fordommer mot.

Nå har jeg nevnt eldre menn med hatt. Jeg holder ekstra øye med slike i trafikken. Det er sikkert urettferdig, da de fleste med hatt er gode sjåfører. Men de merker ikke at jeg holder øye med dem, så jeg har ikke dårlig samvittighet, og tenker bare på min egen sikkerhet.

Interssante greier dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 197
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Ulv I Faarikaal

    37

  • Solsikke

    27

  • Sør

    24

  • Zirine

    10

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

MÅ jeg stå opp på stolen og presisere noe som er en selvfølge ?

Hvorfor det ?

Hvem bestemmer at jeg skal gjøre det ?

Hvordan kan man vite at du mener det er en selvfølge hvis du ikke sier det?

Jeg sier ikke at du MÅ stå på stolen og proklamere at du er mot rasisme, men det virker høyst merkelig at en person som er så engasjert i disse spørsmålene ikke ser det moralske ansvaret i dette.

Bryr man seg om folk som blir utsatt for rasisme, så burde det da ikke være noe problem å ta avstand fra rasisme - på samme måte som du tar avstand fra seksuelle overgrep mot menn, kvinner og barn.

Faktisk finner jeg det høyst merkverdig og kritikkverdig for saken .. Du har tidligere sagt at du ikke er rasist - jeg er ikke så sikker lenge. Jeg ville følt det på samme måte om vi diskuterte pedofili.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Ulv -- hvorfor er det så vanskelig for deg klart å ta avstand fra rasisme?

Jeg liker ikke å bli kommandert. Det fikk jeg nok av i kongens klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et bedre menneske? Er ikke det viktigst hvordan en faktisk lever hjemme? Og hva en lærer sine barn?

Jeg er ikke rasist, har kanskje hatt rasistiske meninger i yngre dager. Men jeg er ikke rasist. Og jeg tar avstand fra rasismen.

Sånn tre setninger og jeg ble plutselig et bedre mennekse?

Så er det opp til deg å avgjøre om jeg er rasist eller ikke. Så er det opp til deg å avgjøre om du skal tro meg eller ei.

Gjør som du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Si meg, er du rasist? Ulv

Jeg liker ikke å bli kommandert. Det fikk jeg nok av i kongens klær.

Synd at det er slik at det å ta avstand fra rasisme er noe andre må tvinge deg til. At det ikke faller deg naturlig å være mot rasisme.

Trist. Virkelig trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som du vil.

Ja, jeg gjør det. Men du var snar å si deg enig i Si meg, er du rasist? Hvorfor kommenterer du så ikke mitt innlegg da?

Det at jeg faktisk skriver her inne at jeg tar avstand fra rasime gjør det meg automatisk til et bedre menneske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Du skriver: "At "enten er du for eller i mot" eller "enten er du mot oss eller med oss" er gamle Stalintanker og hører ikke hjemme i et fritt land."

*kremt*

Var det ikke "lederen av den frie verden" som ytret dette?

Mange. Mange.

Jeg skulle jobbe i Samvirke Forsikring og måtte organisere meg. Vi har lovpålagt organinsasjonsfrihet i Norge, men det gjelder ikke i LO-eide Samvirke. De har dispensasjon med AP's velsignelse. Jeg tok ikke jobben da jeg ikke ville tvinges inn i et politisk parti, uansett hvilket. Vi lever visst ikke i et fritt land likevel. Loven gjelder ikke likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg gjør det. Men du var snar å si deg enig i Si meg, er du rasist? Hvorfor kommenterer du så ikke mitt innlegg da?

Det at jeg faktisk skriver her inne at jeg tar avstand fra rasime gjør det meg automatisk til et bedre menneske?

"Det at jeg faktisk skriver her inne at jeg tar avstand fra rasime gjør det meg automatisk til et bedre menneske? "

Det tviler jeg sterkt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hvordan kan man vite at du mener det er en selvfølge hvis du ikke sier det?

Jeg sier ikke at du MÅ stå på stolen og proklamere at du er mot rasisme, men det virker høyst merkelig at en person som er så engasjert i disse spørsmålene ikke ser det moralske ansvaret i dette.

Bryr man seg om folk som blir utsatt for rasisme, så burde det da ikke være noe problem å ta avstand fra rasisme - på samme måte som du tar avstand fra seksuelle overgrep mot menn, kvinner og barn.

Faktisk finner jeg det høyst merkverdig og kritikkverdig for saken .. Du har tidligere sagt at du ikke er rasist - jeg er ikke så sikker lenge. Jeg ville følt det på samme måte om vi diskuterte pedofili.

Rasisme:

Du: "Er du mot rasisme ?

Jeg: "Ja !"

Du: "Så ta dette balltreet og slå i hjæl den gamle kjerringa som er redd negre !!"

Jeg: "Nei !"

Du : "Er du for eller mot oss ?"

Derfor vil jeg vite nøykatig hva dette fører til først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke å bli kommandert. Det fikk jeg nok av i kongens klær.

Hvem "kommanderer" deg?

Du blir spurt om du (frivillig) tar avstand fra rasisme?

(__) Ja

(__) Nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange. Mange.

Jeg skulle jobbe i Samvirke Forsikring og måtte organisere meg. Vi har lovpålagt organinsasjonsfrihet i Norge, men det gjelder ikke i LO-eide Samvirke. De har dispensasjon med AP's velsignelse. Jeg tok ikke jobben da jeg ikke ville tvinges inn i et politisk parti, uansett hvilket. Vi lever visst ikke i et fritt land likevel. Loven gjelder ikke likevel.

Bortforklaringer igjen.

Det var Bush som uttalte at alle som ikke var med ham var mot ham.

Andre har sagt det før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hvem "kommanderer" deg?

Du blir spurt om du (frivillig) tar avstand fra rasisme?

(__) Ja

(__) Nei

Hva blir konsekvensen av svaret ?

Kan jeg forandre mening når jeg ser hva defininsjone på rasisme blir ?

Hvem skal lage defininsjonen ?

Jeg vet ingenting om hvorfor noen spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Bortforklaringer igjen.

Det var Bush som uttalte at alle som ikke var med ham var mot ham.

Andre har sagt det før.

Mange andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Det at jeg faktisk skriver her inne at jeg tar avstand fra rasime gjør det meg automatisk til et bedre menneske? "

Det tviler jeg sterkt på.

Ja akkurat, så hva i huleste er hensikten med å skrive noe slikt da? Og hva i huleste er hensikten med å si seg enig i noen som hevder at en slik uttalelse vil gjøre en til et bedre menneske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Si meg, er du rasist?

Ja akkurat, så hva i huleste er hensikten med å skrive noe slikt da? Og hva i huleste er hensikten med å si seg enig i noen som hevder at en slik uttalelse vil gjøre en til et bedre menneske?

For mange er det naturlig å ta avstand fra rasisme.

Ikke for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange er det naturlig å ta avstand fra rasisme.

Ikke for deg?

Men jeg har jo akkurat gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir oppriktig skremt av at du føler at du ikke trenger å ta avstand fra rasisme.

Jeg synes alle burde det.

en ting er å komme med ufattelig patetiske og tomme fraser her på DOL, en annen ting er å faktisk handle etter dem...

på spm om man tar avstand fra rasisme ka de fleste si ja, men hvorvidt dette innebærer noe mer enn tomme ord, ja det må gudene vite.

altså, problemstillingen/spørsmålet du stiller blir meningsløst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Si meg, er du rasist?

en ting er å komme med ufattelig patetiske og tomme fraser her på DOL, en annen ting er å faktisk handle etter dem...

på spm om man tar avstand fra rasisme ka de fleste si ja, men hvorvidt dette innebærer noe mer enn tomme ord, ja det må gudene vite.

altså, problemstillingen/spørsmålet du stiller blir meningsløst...

Om de fleste kan si ja tilat de tar avstand fra rasisme, desto mer betenkelig at det fins noen som konsekvent nekter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...