Gå til innhold

Turist: En liten baguett med ost og skinke: kr 90


Ulv I Faarikaal

Anbefalte innlegg

Godt det ikke fins så mange med slike steile holdninger, ellers ahdde vi ikke kommet langt i denne verden.

Jeg tviler på at det er særlig mange i Norge som vil svare ja på spørsmålet:

"Skal vi sette bestemor ut på anbud til internasjonale fond?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 207
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    89

  • Ulv I Faarikaal

    58

  • Grip

    34

  • Goliath

    10

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

Hvis nye private eiere skal ha 20% profitt (betalt av skattebetalerene), så må enten standarden for bestemor senkes og/eller lønn for arbeidstakerene senkes.

Det er jo bra du bruker "hvis", men ellers har du uhyre fragmenterte kunnskaper om dette. Jeg har mer på lager, men det er ikke bryet verd.

Pisse i motvind ?

Du har misrforstått så mye at det er helt unikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Selvsagt er de største private selvskapene private! Det sier seg selv.

Jeg tør tippe at f. eks. det offentlige i Kina er større enn noe privat selskap. Ditto for India og USA.

===

Igjen - det eneste du gjør her er å forsøke å fjerne makt fra demokratisk valgte representanter, og gi makten til høyst udemokratiske internasjonale fond.

De største tror jeg er er Røde Kors og Bymisjonen, kommersielle råskinn ? Neppe. De har gjort bra jobb, det samme har alle menighetene som driver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg tviler på at det er særlig mange i Norge som vil svare ja på spørsmålet:

"Skal vi sette bestemor ut på anbud til internasjonale fond?"

De største tror jeg er er Røde Kors og Bymisjonen, kommersielle råskinn ? Neppe. De har gjort bra jobb, det samme har alle menighetene som driver.

Så du er nok litt på vidda som vanlig, på feil vidde og bjeffer opp etter feil tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hei,

Hvis effektiviteten kan forbedres så kan det gjøres uten at man skal betale 20% profitt til private eiere i tillegg.

Hvorfor i all verden skal vi sløse bort skattebetalerenes penger på "velferd for de rike" som eier aksjefond?

Deres formål er selvsagt KUN å tjene mest penger, og ikke sørge for verken bestemor eller arbeidstakere har det godt.

Med vennlig hilsen

De største tror jeg er er Røde Kors og Bymisjonen, kommersielle råskinn ? Neppe. De har gjort bra jobb, det samme har alle menighetene som driver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De største tror jeg er er Røde Kors og Bymisjonen, kommersielle råskinn ? Neppe. De har gjort bra jobb, det samme har alle menighetene som driver.

De fleste klarer å se at det er en forskjell mellom ideelle organisasjoner, og internasjonale spekulanter/fond som investerer i sykehjem for å tjene penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

De fleste klarer å se at det er en forskjell mellom ideelle organisasjoner, og internasjonale spekulanter/fond som investerer i sykehjem for å tjene penger.

Kan jeg spørre om et eksempel på et slikt ekkelt fond ? Jeg vet det men sier det ikke. Ikke er det mye brukt heller, mest til vikarer, rådyre vikarer. De var store under sykepleiemangelen, og mange sykepleiere søkte seg dit for å tjene mer penger. Når er de uten arbeid,da det ikke er mangel lenger. Lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du ikke kan lese innlegg er ditt eget problem.

At du lyver så det renner av deg, er også ditt eget problem.

Jeg ser nok en gang at du ikke kan stå for hva du tidligere har påpekt og hevdet, og at måten du møter det på er å komme med patetiske angrep tilbake - som kun er direkte personlig drittslenging. Som du forøvrig også syter og klager som en unge for, når noen gjør det samme mot deg.

Du har en rekke ganger påpekt årsaker til at det er høyst urimelig å kreve at innvandrere skal lære seg norsk.

Og en av årsakene du har påpekt er at det for mange av dem vil være svært vanskelig - av forskjellige årsaker.

Lyver du bevisst Sør, eller står du bare ikke inne for hva du selv har skrevet tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...