Gå til innhold

Turist: En liten baguett med ost og skinke: kr 90


Ulv I Faarikaal

Anbefalte innlegg

Nei, jeg har faktisk ikke en politisk agenda her. Jeg tenker på meg selv (og andre) som pasient, og vil mye heller ha et offentlig helsevesen enn et privatdrevet helsevesen.

Hadde det offentlige fungert tilfredsstillende, så er jeg enig med deg....

Men så langt har alle mine erfaringer fra det offentlige helsevesen vært svært nedslående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 207
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    89

  • Ulv I Faarikaal

    58

  • Grip

    34

  • Goliath

    10

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

Nei - vi behøver ikke ha flere innvandrere til å gjøre denne jobben.

Men en god del av de vi allerede har burde heller gjort det enn å begå kriminelle handlinger....

For du har rett i en ting - og det er at det finnes mange innvandrere i Norge som kunne gjort dette vesentlig bedre enn eksempelet UIF viste til her - og jeg skulle med glede handlet av dem:-)

En av våre lokale innvandrere har drevet pizzakiosken ved stasjonen i 20 år, har en sterkt utviklet høflighet /vennlighet og kundetekke, lager enormt god pizza. De er en glede å handle der. Han er også fo å stille krav, og gjør det selv. Innrømmer selv at mesteparten av hans egne kunne gjort mye mer for seg selv, men sitter med henda i fanget, akkurat som arbeidsledige nordmenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Paloma!

Hyggelig å se deg også! Lenge siden sist!

Hvordan går det med deg og dine?

Med vennlig hilsen

Vi har det bra, ungene vokser og trives. Jeg skal jobbe hele sommeren, og sliter litt med fellesferie-lim på skoene.. alt går så saaaakte..

Grip sier jeg kanskje får en kuratorklem fra deg dersom jeg tar i, men jeg tror ikke jeg orker involvere meg i en lang seriøs diskusjon i dag...:)

Forøvrig hyggelig at noen husker meg igjen etter et så langt opphold!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gjerne det men ikke importere fler. De som er her må i arbeid, og en slik kiosk er billig å starte.

Jeg har sett mange innvandrere kjøpe gatekjøkken og går konk. F eks pizzabakern her borte har hatt 10 eiere på 20 år. Alle innvandrere. I et slikt er investeringen for stor, og utforkjøringen for bratt.

Hvis resten av "dem" skal i arbeid (de aller fleste ER i arbeid allerede), så fordrer det at man dropper "oss og dem" holdningen, som gjør at kvalifiserte folk med "utenlandsk" navn ikke engang blir intervjuet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av våre lokale innvandrere har drevet pizzakiosken ved stasjonen i 20 år, har en sterkt utviklet høflighet /vennlighet og kundetekke, lager enormt god pizza. De er en glede å handle der. Han er også fo å stille krav, og gjør det selv. Innrømmer selv at mesteparten av hans egne kunne gjort mye mer for seg selv, men sitter med henda i fanget, akkurat som arbeidsledige nordmenn.

Du skriver: "men sitter med henda i fanget, akkurat som arbeidsledige nordmenn."

Likevel har jeg ALDRI sett ett eneste innlegg av deg om "arbeidsledige nordmenn" men kun endeløst gnål om "innvandrere".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei - vi behøver ikke ha flere innvandrere til å gjøre denne jobben.

Men en god del av de vi allerede har burde heller gjort det enn å begå kriminelle handlinger....

For du har rett i en ting - og det er at det finnes mange innvandrere i Norge som kunne gjort dette vesentlig bedre enn eksempelet UIF viste til her - og jeg skulle med glede handlet av dem:-)

Du skriver: "Men en god del av de vi allerede har burde heller gjort det enn å begå kriminelle handlinger...."

Og det gjelder selvsagt ikke kriminelle nordmenn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Hvis resten av "dem" skal i arbeid (de aller fleste ER i arbeid allerede), så fordrer det at man dropper "oss og dem" holdningen, som gjør at kvalifiserte folk med "utenlandsk" navn ikke engang blir intervjuet.

Vi oppnår ikke noe ved å angripe en 60 år gammel sjef som ikke fikser utlendinger. Vi må vente til han dør, og at andre overtar. Tålmodighet og langsomme holdningsendringer.

De som hadde fordommer mot bilmerket Skoda er nå døde eller pensjonister, og nå selges Skoda igjen til de yngre. Slik er livet.

Slå ikke ihjel gamle kjerringer som ikke liker negre, la dem være i fred og dø ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det offentlige fungert tilfredsstillende, så er jeg enig med deg....

Men så langt har alle mine erfaringer fra det offentlige helsevesen vært svært nedslående.

Ja - det er klart man kan ha urealistiske forventninger til alt, for så å påstå at "sosial-demokratiet og velferdsstaten fungerer ikke".

Sammenlignet med land hvor Frp-politikk har fått herje fritt, så er det langt bedre her, og i andre lignende land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Du skriver: "men sitter med henda i fanget, akkurat som arbeidsledige nordmenn."

Likevel har jeg ALDRI sett ett eneste innlegg av deg om "arbeidsledige nordmenn" men kun endeløst gnål om "innvandrere".

Jeg kan godt skrive litt om arbeidsledige nordmenn, men når det ikke fins jobber, så fins det ikke jobber. Det hjelper ikke å ansette flere på aetat, det blir ikke flere jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Ja - det er klart man kan ha urealistiske forventninger til alt, for så å påstå at "sosial-demokratiet og velferdsstaten fungerer ikke".

Sammenlignet med land hvor Frp-politikk har fått herje fritt, så er det langt bedre her, og i andre lignende land.

Når vi absolutt skal lulle oss inn i sammenligninger, hvordan gikk det med sosialismen ?

Hvilket sosilistisk land kan skryte av full rettssikkerhet, sikkerhet, framgang, frihet, likhet og rettferd for alle ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi absolutt skal lulle oss inn i sammenligninger, hvordan gikk det med sosialismen ?

Hvilket sosilistisk land kan skryte av full rettssikkerhet, sikkerhet, framgang, frihet, likhet og rettferd for alle ?

Jeg ser ingen her som forfekter den type sosialisme som du tillegger andre.

Det store flertall av nordmenn foretrekker sosial-demokrati og en velferdsstat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg ser ingen her som forfekter den type sosialisme som du tillegger andre.

Det store flertall av nordmenn foretrekker sosial-demokrati og en velferdsstat.

Du vil ikke si du har en tendens til å trekke fram det ekstreme høyre ?

Jeg får ikke lov å nevne det ekstreme venstre ?

Hva med en ekstrem middelvei ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil ikke si du har en tendens til å trekke fram det ekstreme høyre ?

Jeg får ikke lov å nevne det ekstreme venstre ?

Hva med en ekstrem middelvei ?

Din overfokusering på å "stille krav til innvandrere" (som om noen ikke vil stille akkurat samme krav til dem som til nordmenn) viser bare hva som ligger bak dine innlegg.

INGEN her har påstått (slik du løgnaktig insinuerer) at det ikke skal stilles krav til "dem".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Din overfokusering på å "stille krav til innvandrere" (som om noen ikke vil stille akkurat samme krav til dem som til nordmenn) viser bare hva som ligger bak dine innlegg.

INGEN her har påstått (slik du løgnaktig insinuerer) at det ikke skal stilles krav til "dem".

Hvem var det som skrev at innvandrere er analfabeter og ikke i stand til å lære norsk ?

Jeg ?

Hvem anser voksne mennsker for å være barn ?

Jeg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er redd for at korte fortjenestehorisonter er utbredt. Ikke så mange som vil bruke tid på å bygge opp tillit og goodwill lenger.

Jeg er kremmer, men aldri har noen anklaget meg for feil elller for høy pris. Riktig pris er ordet.

Nei, nordmenn er ikke all-righte, tenker bare fortjenste og profitt. De ødelegger landet vårt. Kan vi ikke bare sende dem vekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem var det som skrev at innvandrere er analfabeter og ikke i stand til å lære norsk ?

Jeg ?

Hvem anser voksne mennsker for å være barn ?

Jeg ?

Jeg vet ikke hvem som skrev det. Det var ikke meg.

Kanskje dette er enda mer du har fantasert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Nei, nordmenn er ikke all-righte, tenker bare fortjenste og profitt. De ødelegger landet vårt. Kan vi ikke bare sende dem vekk?

Fin ide, vi sender dem til Pakistan, der er det snart tomt, alle er jo her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Men en god del av de vi allerede har burde heller gjort det enn å begå kriminelle handlinger...."

Og det gjelder selvsagt ikke kriminelle nordmenn?

Vi kan gjerne debatere norsk kriminalpolitikk, rettsvesen og strafferammer Sør.

Start gjerne den tråden du, så kan du regne med meg:-)

Jeg har mye jeg skulle sagt om det også jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvem som skrev det. Det var ikke meg.

Kanskje dette er enda mer du har fantasert?

Du insinuerer det på det sterkeste i hvert fall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du insinuerer det på det sterkeste i hvert fall....

Jeg har selvsagt aldri påstått (eller hentydet) at innvandrere flest ikke kan lære norsk. Tvertimot har jeg påpekt at de aller fleste snakker utmerket brukbart norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...