Gå til innhold

Turist: En liten baguett med ost og skinke: kr 90


Ulv I Faarikaal

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

De deler av helsevesenet som er forskånet fra politikernes tukling, fungerer jo greit.

Tannleger, kiropraktorer, privatpraktiserende leger, fysioterapeuter osv osv fungerer jo helt glimrende, stort sett uten køer.

De deler av helsevesenet som er under direkte politisk styring, sliter med ineffektivitet, dårlige løsninger og sviktende kvalitet.

...

Sosialistiske ryggmargreflekser er den direkte årsak til køer og elendighet i norsk helsevesen. Norske borgere må betale.

Et eller to store private sykehus i dette landet er i stand til å behandle dobbelt så mange pasienter som de offentlige pr krone, ansatt og seng.

Kirurger opererer opptil 4 ganger så mange pasienter i disse private fordi arbeidsoppgaver og pesronale er organisert riktig, utdannet riktig og ressurser utnyttes effektivt. I tillegg har de landets mest fornøyde pasienter og ansatte, søkere står i kø for å jobbe der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 207
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    89

  • Ulv I Faarikaal

    58

  • Grip

    34

  • Goliath

    10

Mest aktive i denne tråden

Tvertimot.

Vi hadde mobiltelefon LENGE før Netcom kom for 10 år siden!

Uten konkurranse hadde vi dog sluppet at både Telenor og NetCom måtte bygge ut TO uavhengige nettverk, når ETT nettverk ville vært mer enn godt nok.

Med vennlig hilsen

"Uten konkurranse hadde vi dog sluppet at både Telenor og NetCom måtte bygge ut TO uavhengige nettverk, når ETT nettverk ville vært mer enn godt nok."

Det var et merkelig argument all den tid vi alle vet hvordan Telenor rævpuler økonomien vår ved minste mulighetet, og like ille er det at de gjør det på bekostning av kvaliteten.

Du mener vel ikke at konkurranse er en uting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Ikke bare det - et av de første mobiltelefonsystemene i VERDEN. Modellen for mange andre.

Sammen med Brasils statlige mobiltelefonsystem - det største i verden.

===

At det var dyrt å ringe Hammerfest i en periode hvor man baserte seg på kabel er vel ingen overraskelse, Norges geografi tatt i betraktning.

Hvis det var opp til de private ville man trolig aldri kunne ha ringt Hammerfest!

Men slike "detaljer" overser du jo.

Det kostet tilsvarende 15.000 kr å få telefon. Det var skatt, men ble kalt et lån, bare at du ikke fikk det tilbake. For et underlig konsept. Med en pris tilsvarende 5 kroner pr min, var det ganske dyrt syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Du skriver: "der står uttrykkelig at kommunen selv sitter med ansvaret uansett, og det er kommunene som lager kravspesifikasjonene, kontrollerer og har ansvaret, det kan de aldri si i fra seg."

Dette blir så naivt at det er latterlig.

Hvor lang tid har det tatt tele-myndighetene til å få Telenor til å senke prisene?

Du lever i en Frp-fantasi-verden, hvor det eneste som teller er å bedrive velferd for de rike, og drit i bestemor.

Jeg gjennomskuer dine intensjoner om å beskytte de kommuenansatte og deres interesser. Skulle ønske jeg kunne få påvirke på samme måte da jeg fikk sparken, som de kommuneansatte gjør nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et eller to store private sykehus i dette landet er i stand til å behandle dobbelt så mange pasienter som de offentlige pr krone, ansatt og seng.

Kirurger opererer opptil 4 ganger så mange pasienter i disse private fordi arbeidsoppgaver og pesronale er organisert riktig, utdannet riktig og ressurser utnyttes effektivt. I tillegg har de landets mest fornøyde pasienter og ansatte, søkere står i kø for å jobbe der.

Det er ikke vanskelig å plukke ut noen få ting man kan gjøre effektivt privat.

Erfaringsmessig koster et helsevesen basert på privat forsikring osv dobbelt så mye (sammenlign USA og Canada).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Uten konkurranse hadde vi dog sluppet at både Telenor og NetCom måtte bygge ut TO uavhengige nettverk, når ETT nettverk ville vært mer enn godt nok."

Det var et merkelig argument all den tid vi alle vet hvordan Telenor rævpuler økonomien vår ved minste mulighetet, og like ille er det at de gjør det på bekostning av kvaliteten.

Du mener vel ikke at konkurranse er en uting?

Hei,

Nei, selvsagt er det bra med konkurranse når det er passende.

Men pga "norsk geografi" (altså, nærmest null befolkning, og store tomme arealer) så innser jo de fleste at ett sett med basestasjoner er mer enn nok.

Vi har et land som er nesten 50% større enn Storbritannia, og med en befolkning som er langt under 1/12. del.

====

Det gamle Televerket var nok dyrt, men tenk selv hvordan datamaskiner var på 1970 tallet. Grip har forlengst innrømmet at fremskrittet i telekommunikasjon skjedde over hele verden, og altså ikke pga privatisering i Norge.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjennomskuer dine intensjoner om å beskytte de kommuenansatte og deres interesser. Skulle ønske jeg kunne få påvirke på samme måte da jeg fikk sparken, som de kommuneansatte gjør nå.

Ja, og der avslørte du et annet av dine motiv: hevn for at du selv fikk sparken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kostet tilsvarende 15.000 kr å få telefon. Det var skatt, men ble kalt et lån, bare at du ikke fikk det tilbake. For et underlig konsept. Med en pris tilsvarende 5 kroner pr min, var det ganske dyrt syns jeg.

Ja, det synes du nok.

Det er ikke mange månedene siden det kostet 5 kroner å ringe fra kontantkort heller.

Selv om teknologien nå er kilometervis mer avansert enn på 70 tallet, og privatisert.

Igjen avslører du deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig, men til lavere kvalitet og høyere pris. All erfaring viser at virksomheter som politikerstyres vanstyres og til slutt forsvinner.

Selvsagt var kvaliteten på 1970 og 1980 tallet dårligere enn i dag.

At du til stadighet rakker ned på demokratisk styring er betenkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sier han vil beskytte de gamle, men egentlig vil han beskytte de kommuneansatte, bestemødre driter han i.

Bestemødrene foretrekker nok de kommunalt ansatte. Pensjonistpartiet er IKKE for å privatisere alt. Nemlig.

Og ja, jeg vil mye heller beskytte arbeidstakere enn aksje-eiere.

Selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Ja, og der avslørte du et annet av dine motiv: hevn for at du selv fikk sparken.

Bare et ønske om rettferdighet; å sitte like trygt og sabotere, ha en fagforening som har reell makt, kolleger som beskytter meg og dekker over de feil jeg måtte begå, motarbeide styret uten konsekvenser, gjøre en innmari dårlig jobb uten å få sparken, trakssere både kolleger og kunder uten at noen sier et ord, sløse vekk midler og jukse uten å blir stilt til ansvar.

En drøm av muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Ja, det synes du nok.

Det er ikke mange månedene siden det kostet 5 kroner å ringe fra kontantkort heller.

Selv om teknologien nå er kilometervis mer avansert enn på 70 tallet, og privatisert.

Igjen avslører du deg selv!

Da var det 5 kroner minuttet på fasttelefon. De 15.000 i skatt så vi ikke mer til, det "lånet" ble slukt. Bådde telefon og bil ble ansett som luksus og unødvendig, man skulle den gang bruke offentlige telefoner og offentlige transportmidler i ekte stalinstil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Nei, selvsagt er det bra med konkurranse når det er passende.

Men pga "norsk geografi" (altså, nærmest null befolkning, og store tomme arealer) så innser jo de fleste at ett sett med basestasjoner er mer enn nok.

Vi har et land som er nesten 50% større enn Storbritannia, og med en befolkning som er langt under 1/12. del.

====

Det gamle Televerket var nok dyrt, men tenk selv hvordan datamaskiner var på 1970 tallet. Grip har forlengst innrømmet at fremskrittet i telekommunikasjon skjedde over hele verden, og altså ikke pga privatisering i Norge.

Med vennlig hilsen

"Det gamle Televerket var nok dyrt, men tenk selv hvordan datamaskiner var på 1970 tallet. Grip har forlengst innrømmet at fremskrittet i telekommunikasjon skjedde over hele verden, og altså ikke pga privatisering i Norge."

Ja, prisene har ikke sunket bare som følge av konkurranse, men Telenor sverger til og med i disse dager på så høye priser som mulig, og de eneste gangene de setter ned prisene er som følge av at konkurrentene, og da spesielt hovedkonkurrenten Netcom, setter ned prisene.

De forsøker jo selv i disse dager og lage et helvete for nye operatører på markedet, så da kan vi jo bare tenke oss hvordan de fortsatt ville oppført seg dersom de fortsatt var eneste operatør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Bestemødrene foretrekker nok de kommunalt ansatte. Pensjonistpartiet er IKKE for å privatisere alt. Nemlig.

Og ja, jeg vil mye heller beskytte arbeidstakere enn aksje-eiere.

Selvsagt.

INGEN er for å privatisere alt, det er heller ikke mulig. Ikke myndighetsutøvelse eller kontroll av lovpålagte oppgaver.

Jeg vet også at 85% av våre gamle er fornøyd. Men de 15% er ikke så glade, la oss finne ut hvem det er og rydde opp, det er det det hele dreier seg om. Vi skal ikke hvile før alle har det bra, uansett om de kommunansatte spenner bein på utviklingen.

Ikke si det til noen: LO brukte 50 mill og et hundretall årsverk på å stoppe OS kommune, Høyre og FrP i prosessen der oppe. Det skulle organisasjonene visst hvor penga deres tar veien. De var rimelig desperate disse LO-pampene da, men det gikk skeis, penga ut av vinduet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et ønske om rettferdighet; å sitte like trygt og sabotere, ha en fagforening som har reell makt, kolleger som beskytter meg og dekker over de feil jeg måtte begå, motarbeide styret uten konsekvenser, gjøre en innmari dårlig jobb uten å få sparken, trakssere både kolleger og kunder uten at noen sier et ord, sløse vekk midler og jukse uten å blir stilt til ansvar.

En drøm av muligheter.

Da får du bli fagorganisert, og sørge for at fagorganisasjonen din har reell makt og innflytelse.

Ellers så har det jo tradisjonelt vært slik at man i den private sfære fikk bedre betalt, men større risiko.

Intet forhindrer deg i å jobbe for det offentlige, bortsett fra din egen bitterhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Bestemødrene foretrekker nok de kommunalt ansatte. Pensjonistpartiet er IKKE for å privatisere alt. Nemlig.

Og ja, jeg vil mye heller beskytte arbeidstakere enn aksje-eiere.

Selvsagt.

Du vil beskytte de udugelige ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det 5 kroner minuttet på fasttelefon. De 15.000 i skatt så vi ikke mer til, det "lånet" ble slukt. Bådde telefon og bil ble ansett som luksus og unødvendig, man skulle den gang bruke offentlige telefoner og offentlige transportmidler i ekte stalinstil.

Ja, på 70 tallet i et fattig land som Norge var telefon en luksus. Akkurat som datamaskin var luksus.

Siden dengang har teknologien gått fremover. Nå er det noe annet som er luksus og "for dyrt for folk flest".

Hva var poenget ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Da får du bli fagorganisert, og sørge for at fagorganisasjonen din har reell makt og innflytelse.

Ellers så har det jo tradisjonelt vært slik at man i den private sfære fikk bedre betalt, men større risiko.

Intet forhindrer deg i å jobbe for det offentlige, bortsett fra din egen bitterhet.

Her er det drøyt 6000 husstander og 1780 mennesker er ansatt i kommunen, er ikke det litt mye ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Da får du bli fagorganisert, og sørge for at fagorganisasjonen din har reell makt og innflytelse.

Ellers så har det jo tradisjonelt vært slik at man i den private sfære fikk bedre betalt, men større risiko.

Intet forhindrer deg i å jobbe for det offentlige, bortsett fra din egen bitterhet.

Jeg har jobba i det offentlige og det er min mest frustrerende periode i arbeidslivet. Makan til slett moral og baksnakking har jeg ikke sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Ja, på 70 tallet i et fattig land som Norge var telefon en luksus. Akkurat som datamaskin var luksus.

Siden dengang har teknologien gått fremover. Nå er det noe annet som er luksus og "for dyrt for folk flest".

Hva var poenget ditt?

Det har jeg glemt.

Men de 15.000 jeg betalte får jeg aldri tilbake. Med renter er det vel 30.000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...