Gå til innhold

Gutt som avviser kvinnelig "rundbrenner"


pip

Anbefalte innlegg

Hm. Det er vel det som er peonget nå, at det er dere som ikke kan se to sider av en sak?

Hehe, eller har vi så forskjellige briller?

Jeg har linser :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 498
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    127

  • pip

    123

  • Goliath

    67

  • laguna1365380434

    42

Mest aktive i denne tråden

laguna1365380434

I natt følte jeg meg skikkelig i mindretall. Det var litt snålt da andre innlegg kom dalende.

Selv har jeg ikke funnet så veldig håreisende ting id enne tråden, ville vært lga for et eksempel.

det som forundrer meg er aliekvel at de som synes slike holdninger er gammeldagse på en måte "kortslutter" der, og ikke ser muligheten for at dette er et greit syn å ha, liksom. Muligens jeg har misforstått og lest forbi ting.

Hehe, men det som jo skjer at jo mer bastante folk blir på slikt, jo mer lurer jeg på om det er noe i den eldgamle påstanden at folk blir veldig skråsikre og bastante når de innerst inne ikke helt står for det de sier, og mest av alt prøve rå overbevise seg selv.

Og det var faktisk ikke i tankene mine i går.

Nei, jeg har ikke så veldig lyst til å gi eksempler på innlegg jeg finner kjerringaktige..Sånt blir det bare bråk av..;)

Men jeg synes ikke det er særlig nyansert å komme med argumenter basert på ren personlig moral..(hvilket jeg stort sett faktisk har prøvd å unngå. Noen av innnleggene derimot har jeg svart på mest på drit, fordi jeg synes de var, eh, vel, litt kjerringaktige)

Hadde du sett likt på denne saken om den hadde omvendt fortegn? Om gutten hadde dumpet henne fordi hun var for uerfaren?

Det, synes jeg ikke ville vært pent, faktisk ville det vært helt nøyaktig like kjipt som det han etter sigende gjorde..

Det er min bastante personlige overbevisning at en person som setter seksuellerfaring som kriterie over alle andre personlige egenskaper, enten han/hun forlanger at denne skal være liten eller stor, er en premietosk..

Å presentere 100% objektive sannheter er vanskelig(, men denne bør da jaggu nærme seg..

Når fyren i tillegg bryter med egne prinsipper(som kanskje ikke gjelder ham selv i samme grad som eventuelle partnere) høres han totalt verdiløs ut..

Jeg vil legge til at jeg ikke mener alle bør fly rundt å pule med alle om de ikke vil, og at det er helt greit for meg om folk vil "spare seg til den rette"..For all del, selv om det høres kjedelig og bortkasta ut(Hva er den man sparer egentlig?? Tror folk man bare har et visst antall orgasmer å ta av eller noe??)

Dette er et valg jeg ikke synes man bør dytte over på en eventuell partner.. Selvfølgeløig går dette mest utover vedkommende selv, siden han/hun mister masse flotte mennesker å finne en potensiell partner blandt..

Jeg vet at om jeg møtte en fyr som hadde de egenskapene jeg verdsetter, hadde gitt blanke faen i, utover det rent nyssgjerrige, om han hadde hatt seg meg null personer eller hundre..

Har du skapt dols lengste tråd, forresten? :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke så veldig lyst til å gi eksempler på innlegg jeg finner kjerringaktige..Sånt blir det bare bråk av..;)

Men jeg synes ikke det er særlig nyansert å komme med argumenter basert på ren personlig moral..(hvilket jeg stort sett faktisk har prøvd å unngå. Noen av innnleggene derimot har jeg svart på mest på drit, fordi jeg synes de var, eh, vel, litt kjerringaktige)

Hadde du sett likt på denne saken om den hadde omvendt fortegn? Om gutten hadde dumpet henne fordi hun var for uerfaren?

Det, synes jeg ikke ville vært pent, faktisk ville det vært helt nøyaktig like kjipt som det han etter sigende gjorde..

Det er min bastante personlige overbevisning at en person som setter seksuellerfaring som kriterie over alle andre personlige egenskaper, enten han/hun forlanger at denne skal være liten eller stor, er en premietosk..

Å presentere 100% objektive sannheter er vanskelig(, men denne bør da jaggu nærme seg..

Når fyren i tillegg bryter med egne prinsipper(som kanskje ikke gjelder ham selv i samme grad som eventuelle partnere) høres han totalt verdiløs ut..

Jeg vil legge til at jeg ikke mener alle bør fly rundt å pule med alle om de ikke vil, og at det er helt greit for meg om folk vil "spare seg til den rette"..For all del, selv om det høres kjedelig og bortkasta ut(Hva er den man sparer egentlig?? Tror folk man bare har et visst antall orgasmer å ta av eller noe??)

Dette er et valg jeg ikke synes man bør dytte over på en eventuell partner.. Selvfølgeløig går dette mest utover vedkommende selv, siden han/hun mister masse flotte mennesker å finne en potensiell partner blandt..

Jeg vet at om jeg møtte en fyr som hadde de egenskapene jeg verdsetter, hadde gitt blanke faen i, utover det rent nyssgjerrige, om han hadde hatt seg meg null personer eller hundre..

Har du skapt dols lengste tråd, forresten? :o)

Eller om hun hadde dumpet ham fordi han var for uerfaren...

Laguna - du har skrevet et meget godt innlegg. Respekt til deg for det!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Eller om hun hadde dumpet ham fordi han var for uerfaren...

Laguna - du har skrevet et meget godt innlegg. Respekt til deg for det!

Med vennlig hilsen

Tusen takk! :o)

Du har skrevet mange bra i denne tråden du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke så veldig lyst til å gi eksempler på innlegg jeg finner kjerringaktige..Sånt blir det bare bråk av..;)

Men jeg synes ikke det er særlig nyansert å komme med argumenter basert på ren personlig moral..(hvilket jeg stort sett faktisk har prøvd å unngå. Noen av innnleggene derimot har jeg svart på mest på drit, fordi jeg synes de var, eh, vel, litt kjerringaktige)

Hadde du sett likt på denne saken om den hadde omvendt fortegn? Om gutten hadde dumpet henne fordi hun var for uerfaren?

Det, synes jeg ikke ville vært pent, faktisk ville det vært helt nøyaktig like kjipt som det han etter sigende gjorde..

Det er min bastante personlige overbevisning at en person som setter seksuellerfaring som kriterie over alle andre personlige egenskaper, enten han/hun forlanger at denne skal være liten eller stor, er en premietosk..

Å presentere 100% objektive sannheter er vanskelig(, men denne bør da jaggu nærme seg..

Når fyren i tillegg bryter med egne prinsipper(som kanskje ikke gjelder ham selv i samme grad som eventuelle partnere) høres han totalt verdiløs ut..

Jeg vil legge til at jeg ikke mener alle bør fly rundt å pule med alle om de ikke vil, og at det er helt greit for meg om folk vil "spare seg til den rette"..For all del, selv om det høres kjedelig og bortkasta ut(Hva er den man sparer egentlig?? Tror folk man bare har et visst antall orgasmer å ta av eller noe??)

Dette er et valg jeg ikke synes man bør dytte over på en eventuell partner.. Selvfølgeløig går dette mest utover vedkommende selv, siden han/hun mister masse flotte mennesker å finne en potensiell partner blandt..

Jeg vet at om jeg møtte en fyr som hadde de egenskapene jeg verdsetter, hadde gitt blanke faen i, utover det rent nyssgjerrige, om han hadde hatt seg meg null personer eller hundre..

Har du skapt dols lengste tråd, forresten? :o)

Tror vi snart er oppe i 500 svar. ;o)

Og ikke har det utvikla seg til munnhugeri eller helt bortkasta kverulering heller. Synes jeg har fått mye igjenn for nesten alle innleggene jeg har lest.

*fornøyd*

Bare synd du forsvant i morges, det er egentlig mye jeg lurer på hva du tenker om.

Når det gjelder å gjøre det slutt kjapt, fordi hun er uerfaren.

Jeg tror, som vel Goliath sier, at noen ganger går det veldig fort i svingene. En som vanligvis ikke svinger seg gjør nettopp det. Og opplever denne personen at det blir feil, uansett fordi sokkene var orange, eller hun er for uerfaren, eller for erfaren, så er det "lov".

Ikke sjelden skjønner en over tid at det en en gang hang seg opp i var noe en nå ikke ville brydd seg om. Men da er en i alle fall en erfaring rikere.

Om jeg ble sammen med en som dumpa meg fordi jeg var for uerfaren ville jeg vel knekt sammen om selvtilliten var på bånn -slik den jo er til tider. Men om jeg hadde vært den heller arrogante og sjølsikre meg, så ville jeg vel tenkt at det var godt, en fyr som tenkte slik ville jeg ikke hatt, vi ville vel vært for forskjellige. (Mua om jeg hadde ønsket meg å være mer erfaren da, da ville jeg vel antageligvis følt meg enda mindre verdt.)

Er det noe jeg ikke har svart på nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke så veldig lyst til å gi eksempler på innlegg jeg finner kjerringaktige..Sånt blir det bare bråk av..;)

Men jeg synes ikke det er særlig nyansert å komme med argumenter basert på ren personlig moral..(hvilket jeg stort sett faktisk har prøvd å unngå. Noen av innnleggene derimot har jeg svart på mest på drit, fordi jeg synes de var, eh, vel, litt kjerringaktige)

Hadde du sett likt på denne saken om den hadde omvendt fortegn? Om gutten hadde dumpet henne fordi hun var for uerfaren?

Det, synes jeg ikke ville vært pent, faktisk ville det vært helt nøyaktig like kjipt som det han etter sigende gjorde..

Det er min bastante personlige overbevisning at en person som setter seksuellerfaring som kriterie over alle andre personlige egenskaper, enten han/hun forlanger at denne skal være liten eller stor, er en premietosk..

Å presentere 100% objektive sannheter er vanskelig(, men denne bør da jaggu nærme seg..

Når fyren i tillegg bryter med egne prinsipper(som kanskje ikke gjelder ham selv i samme grad som eventuelle partnere) høres han totalt verdiløs ut..

Jeg vil legge til at jeg ikke mener alle bør fly rundt å pule med alle om de ikke vil, og at det er helt greit for meg om folk vil "spare seg til den rette"..For all del, selv om det høres kjedelig og bortkasta ut(Hva er den man sparer egentlig?? Tror folk man bare har et visst antall orgasmer å ta av eller noe??)

Dette er et valg jeg ikke synes man bør dytte over på en eventuell partner.. Selvfølgeløig går dette mest utover vedkommende selv, siden han/hun mister masse flotte mennesker å finne en potensiell partner blandt..

Jeg vet at om jeg møtte en fyr som hadde de egenskapene jeg verdsetter, hadde gitt blanke faen i, utover det rent nyssgjerrige, om han hadde hatt seg meg null personer eller hundre..

Har du skapt dols lengste tråd, forresten? :o)

Forskjellen med å dume en uerfaren, er vel at en tenker seg at denne legger mer i sexen, enn en kan inbille seg at den erfarne gjør.

Kanskje en feil ide, men like fullt en ide:

For en som syens at sex ikke er noe en bruker opp, så gjør det vel ikke så mye fra eller til om hun har hatt sex med denn efyren. Med mindre hun ikke liker å ha idioter på lista si, da ;o)

Eller føler at hun ga perler for svin, at hun ga noe fint, som han ikke tok imot.

Er det i det hele tatt noen forskjell for henne om de har kommet så langt som til å ha sex sammen eller ei?

For en uerfaren ville det nok det, og dermed blir det litt "styggere".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg har ikke så veldig lyst til å gi eksempler på innlegg jeg finner kjerringaktige..Sånt blir det bare bråk av..;)

Men jeg synes ikke det er særlig nyansert å komme med argumenter basert på ren personlig moral..(hvilket jeg stort sett faktisk har prøvd å unngå. Noen av innnleggene derimot har jeg svart på mest på drit, fordi jeg synes de var, eh, vel, litt kjerringaktige)

Hadde du sett likt på denne saken om den hadde omvendt fortegn? Om gutten hadde dumpet henne fordi hun var for uerfaren?

Det, synes jeg ikke ville vært pent, faktisk ville det vært helt nøyaktig like kjipt som det han etter sigende gjorde..

Det er min bastante personlige overbevisning at en person som setter seksuellerfaring som kriterie over alle andre personlige egenskaper, enten han/hun forlanger at denne skal være liten eller stor, er en premietosk..

Å presentere 100% objektive sannheter er vanskelig(, men denne bør da jaggu nærme seg..

Når fyren i tillegg bryter med egne prinsipper(som kanskje ikke gjelder ham selv i samme grad som eventuelle partnere) høres han totalt verdiløs ut..

Jeg vil legge til at jeg ikke mener alle bør fly rundt å pule med alle om de ikke vil, og at det er helt greit for meg om folk vil "spare seg til den rette"..For all del, selv om det høres kjedelig og bortkasta ut(Hva er den man sparer egentlig?? Tror folk man bare har et visst antall orgasmer å ta av eller noe??)

Dette er et valg jeg ikke synes man bør dytte over på en eventuell partner.. Selvfølgeløig går dette mest utover vedkommende selv, siden han/hun mister masse flotte mennesker å finne en potensiell partner blandt..

Jeg vet at om jeg møtte en fyr som hadde de egenskapene jeg verdsetter, hadde gitt blanke faen i, utover det rent nyssgjerrige, om han hadde hatt seg meg null personer eller hundre..

Har du skapt dols lengste tråd, forresten? :o)

bare så det er sagt -finner du noen kjærringinnlegg fra meg, vil jeg svært gjerne høre det. Tror nok det er en del, av de vel 100 jeg må ha skrevet i løpet av dette døgnet ;o)

Synes det er interesant hva som blir opfattet som kjærringsvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Tror vi snart er oppe i 500 svar. ;o)

Og ikke har det utvikla seg til munnhugeri eller helt bortkasta kverulering heller. Synes jeg har fått mye igjenn for nesten alle innleggene jeg har lest.

*fornøyd*

Bare synd du forsvant i morges, det er egentlig mye jeg lurer på hva du tenker om.

Når det gjelder å gjøre det slutt kjapt, fordi hun er uerfaren.

Jeg tror, som vel Goliath sier, at noen ganger går det veldig fort i svingene. En som vanligvis ikke svinger seg gjør nettopp det. Og opplever denne personen at det blir feil, uansett fordi sokkene var orange, eller hun er for uerfaren, eller for erfaren, så er det "lov".

Ikke sjelden skjønner en over tid at det en en gang hang seg opp i var noe en nå ikke ville brydd seg om. Men da er en i alle fall en erfaring rikere.

Om jeg ble sammen med en som dumpa meg fordi jeg var for uerfaren ville jeg vel knekt sammen om selvtilliten var på bånn -slik den jo er til tider. Men om jeg hadde vært den heller arrogante og sjølsikre meg, så ville jeg vel tenkt at det var godt, en fyr som tenkte slik ville jeg ikke hatt, vi ville vel vært for forskjellige. (Mua om jeg hadde ønsket meg å være mer erfaren da, da ville jeg vel antageligvis følt meg enda mindre verdt.)

Er det noe jeg ikke har svart på nå?

Nei, det var et informativt innlegg..:o)

Godt å høre at det ikke gjør noen forskjell for deg om det var for mange eller for få.. Det er i det minste konsekvent..

Enige blir vi nok ikke på denne siden av jul allikevel;)

Jeg synes fortsatt det er uforståelig at noen kan vektlegge orange sokker, antall sexpartnere eller la oss si kattehold for den saksskyld i jakten på en partner..

Og jeg synes fortsatt kompisen din(?) høres ut som klipt ut av en amerikansk college-film;)

Jeg var litt til og fra på dol i formiddag, men hadde ikke tid til å dedikere meg totalt, da jeg faktisk måtte på butikken o.l..;)

Men jeg har da klarlagt hva jeg mener om dette, har jeg ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

bare så det er sagt -finner du noen kjærringinnlegg fra meg, vil jeg svært gjerne høre det. Tror nok det er en del, av de vel 100 jeg må ha skrevet i løpet av dette døgnet ;o)

Synes det er interesant hva som blir opfattet som kjærringsvar.

Jammen jeg kan jo ikke si det!

Da kommer sikkert webmaster og tar meg..Nå angrer jeg på at jeg ymtet om det til og med.;)

Men ingen av dine..helt sant..:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Forskjellen med å dume en uerfaren, er vel at en tenker seg at denne legger mer i sexen, enn en kan inbille seg at den erfarne gjør.

Kanskje en feil ide, men like fullt en ide:

For en som syens at sex ikke er noe en bruker opp, så gjør det vel ikke så mye fra eller til om hun har hatt sex med denn efyren. Med mindre hun ikke liker å ha idioter på lista si, da ;o)

Eller føler at hun ga perler for svin, at hun ga noe fint, som han ikke tok imot.

Er det i det hele tatt noen forskjell for henne om de har kommet så langt som til å ha sex sammen eller ei?

For en uerfaren ville det nok det, og dermed blir det litt "styggere".

Jeg tror ikke seksuellt erfarne personer blir mindre såra enn uerfarne personer.. Tror du virkelig det?

Nå var jo, såvidt jeg forstår, basisen for deres fling, ikke tilfeldig, men basert på gjensidig forelskelse.. Det er jo det som er det grove her..

Selvfølgelig blir man ikke vaksinert for kjærlighetssorg om man er erfaren på sex..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke seksuellt erfarne personer blir mindre såra enn uerfarne personer.. Tror du virkelig det?

Nå var jo, såvidt jeg forstår, basisen for deres fling, ikke tilfeldig, men basert på gjensidig forelskelse.. Det er jo det som er det grove her..

Selvfølgelig blir man ikke vaksinert for kjærlighetssorg om man er erfaren på sex..!

Men ville det vært noen forskjell om de ikke hadde hatt sex?

Dette lurer jeg på, ofr det er jo det mange hengte seg opp i -at de hadde rukket å ha sex. Om de ikke hadde rukket det da, hva da?

Når det gjelder at han har såret henne, det har han skjønt. Og har veldig behov for å gjøre noe som kan gjøre det litt lettere.

Det beste er kanskje å ikke gjøre noe, og la henne mene at han er en drittsekk, og la det gå over på den måten. Han har fått det for seg at det kunne være en ide å ta med blomster, si unnskyld, bruke litt tid på å prate, om hun vil.

Gæærnt blir det vel okke som.

Men hva synes du han skulle gjort? Skulle han bitt det i seg og latt osm om dette ikke ble halt galt for ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen jeg kan jo ikke si det!

Da kommer sikkert webmaster og tar meg..Nå angrer jeg på at jeg ymtet om det til og med.;)

Men ingen av dine..helt sant..:o)

Nei, takk for at du tok det med. Det er interesant. Men jeg skal ikke mase mer ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laguna1365380434

Men ville det vært noen forskjell om de ikke hadde hatt sex?

Dette lurer jeg på, ofr det er jo det mange hengte seg opp i -at de hadde rukket å ha sex. Om de ikke hadde rukket det da, hva da?

Når det gjelder at han har såret henne, det har han skjønt. Og har veldig behov for å gjøre noe som kan gjøre det litt lettere.

Det beste er kanskje å ikke gjøre noe, og la henne mene at han er en drittsekk, og la det gå over på den måten. Han har fått det for seg at det kunne være en ide å ta med blomster, si unnskyld, bruke litt tid på å prate, om hun vil.

Gæærnt blir det vel okke som.

Men hva synes du han skulle gjort? Skulle han bitt det i seg og latt osm om dette ikke ble halt galt for ham?

Det hadde vært mye ærligere om han hadde spyttet ut hva han mente på temaet før de gikk til sengs, synes jeg..

Dette fordi han bryter med de premissene han selv legger til grunn for dumpingen.

Det blir å få i pose og sekk, og i det tilfellet du beskriver synes jeg ikke det er moralsk forsvarlig, på noe plan..

Hva han burde gjort? Nå er jo gjort gjort, og spist spist, så nå kan han vel ikke gjøre stort annet enn å skamme seg litt synes, jeg..;)

Men neste gang burde han vel klargjøre hva han mener FØR kosen, selv om han da selvfølgelig risikerer at det ikke blir noe på ham..

Fra mitt syn burde han aller helst ta tak i hva som ligger til grunn for handling&holdning og gjennomgå en liten selvanalyse for å få klarhet i hva slags motivasjoner han egentlig har for å legge så stor vekt på partners seksuelle bakgrunn..

Synes nå jeg..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slitern

Hei,

Nei, alle mennesker er ikke snille, men her ble vi bedt om å ta stilling til en "etisk og moralsk" problemstilling.

Med vennlig hilsen

Det kan være etisk og moralsk riktig å fortsette å være sammen med henne, men hvis han ikke føler at det er etisk og moralsk for han, så er det ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slitern

Men hvis han har sex med henne uten å være "riktig forelsket", er han da "bedre" enn henne?

Blir han ikke da en hykler hvis han slår opp med henne, begrunnet med at hun har hatt sex (formodentlig med folk hun ikke var "riktig forelsket" i)?

Med vennlig hilsen

Dette kan ikke sammenlignes. Han har sikkert fått vite dette i ettertid. Det finnes riktignok de som gjør alt for å få seg et ligg, men jeg tror ikke dette gjelder han. Det er nå en gang slik at folk som har et fritt sexliv ofte blir sett på som lite seriøse og "billige".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være etisk og moralsk riktig å fortsette å være sammen med henne, men hvis han ikke føler at det er etisk og moralsk for han, så er det ikke det.

1) Det burde han tenkt på før.

2) Han kan vurdere sine sære holdninger.

3) Han kunne vært mann nok til å ta en diskusjon med henne om det. Ansikt til ansikt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan ikke sammenlignes. Han har sikkert fått vite dette i ettertid. Det finnes riktignok de som gjør alt for å få seg et ligg, men jeg tror ikke dette gjelder han. Det er nå en gang slik at folk som har et fritt sexliv ofte blir sett på som lite seriøse og "billige".

Du skriver: "Det er nå en gang slik at folk som har et fritt sexliv ofte blir sett på som lite seriøse og "billige"."

Ja, dessverre er det mange fordommer. Vi kan gjøre vår del med ikke å videreføre dem.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slitern

Du skriver: "Det er nå en gang slik at folk som har et fritt sexliv ofte blir sett på som lite seriøse og "billige"."

Ja, dessverre er det mange fordommer. Vi kan gjøre vår del med ikke å videreføre dem.

Med vennlig hilsen

Synes det blir veldig dumt å diskutere hva han burde ha gjort. Det er bare han som kan ta det riktige valget for han. Det finnes ikke noe riktig og galt valg i dette tilfellet. Alle velger for seg selv. Jeg tror at det er et fåtall mennesker som er så etiske og moralske som du kanskje ønsker at de var. Tenk så mange som dumper kjæresten fordi de har funnet en ny, hun/han har blitt for feit, blitt lei osv. uten at man kan si at dette var så veldig etisk eller morals riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...