Gå til innhold

Gutt som avviser kvinnelig "rundbrenner"


pip

Anbefalte innlegg

Før jeg fant ut at jeg skulle gifte meg så leste jeg en bok hvor forfatteren mente det var tullete å gifte seg uten å vite at en hadde nogenlunde like planer med livet.

Så jeg skrev ned alle planene mine da, de som jeg kom til å gå for 100%, hva jeg tenkte og hva jeg ønsket meg om de neste åra og resten av livet. Dette sendte jeg i brev til herremannen, og sa ifra om at om dette ikke passet ham, så gikk det nok ikke. Også fikk jeg ham til å gjøre det samme.

Og dere er fremdeles sammen?!

He-he....godt gjort, og tøft gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 498
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    127

  • pip

    123

  • Goliath

    67

  • laguna1365380434

    42

Mest aktive i denne tråden

Før jeg fant ut at jeg skulle gifte meg så leste jeg en bok hvor forfatteren mente det var tullete å gifte seg uten å vite at en hadde nogenlunde like planer med livet.

Så jeg skrev ned alle planene mine da, de som jeg kom til å gå for 100%, hva jeg tenkte og hva jeg ønsket meg om de neste åra og resten av livet. Dette sendte jeg i brev til herremannen, og sa ifra om at om dette ikke passet ham, så gikk det nok ikke. Også fikk jeg ham til å gjøre det samme.

Og dere er fremdeles sammen?!

He-he....godt gjort, og tøft gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke signatur

Det kommer vel ann på. For noen betyr det litt. For andre mye. For noen ingenting.

Men alle må i alle fall få lov til å være ærlige på hva man mener og føler.

Man er ikke et dårligere menneske om man har hatt ONS med en elelr flere eller mange.

Men for meg ville dette vært en del av den bakgrunnen jeg ville kjent til om en person. Slikt snakker meg med venner om, da er det naturlig å snakke om slikt med kjæresten også.

Men like viktig som at en har hatt ONS er det hva personen tenker omdette nå.

Så om man angrer? Eller syns det var ok? Jeg f.eks. vil ikke snakke om det (angrer som du forstår), og mannen min ville kanskje hatt et tall? Nei, tror ikke det betyr så mye. Alle kan gjøre feil.. Så du mener jeg ikke er et dårlig menneske pga mange ons?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snorkeldyr

Dømmer og dømmer - det er jo en relativt enkel sak: Hvis han ikke klarer å forholde seg til hennes fortid, har han holdninger som ikke er forenelige med hennes person.

Da vil de få problemer - sånn er det.

Mao, du synes han er moden og fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om man angrer? Eller syns det var ok? Jeg f.eks. vil ikke snakke om det (angrer som du forstår), og mannen min ville kanskje hatt et tall? Nei, tror ikke det betyr så mye. Alle kan gjøre feil.. Så du mener jeg ikke er et dårlig menneske pga mange ons?

Beklager at jeg svarer på et innlegg som tydligvis er ment for pip, men hun svarer sikkert også.

Ville bare si at du selvfølgelig ikke er noe dårlig menneske selv om du har hatt mange ons - uansett om du angrer på det eller ikke.

Men det er mye man gjør, og mange ulike interesser og/eller holdninger man kan ha, som ikke er forenlig med "andre". Og som da selvfølgelig gjør denne "andre" til en noe mindre kompatibel partner for deg.

Men det betyr ikke nødvendigvis at holdningene, interessene eller det man har gjort gjør deg til et dårlig menneske - bare fordi det ikke passer sammen med et annet menneskes holdninger, interesser eller gjøremål.

Og antall seksualpartnere i seg selv er intet mål på om man er et godt menneske eller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Dette blir jo et spørsmål om hvem som "burde ha" og "kunne ha" ut ifra en situasjonsbeskrivelse som ikke på noen måte klargjør hva som hendte disse to imellom i forkant av at de hadde sex sammen.

Mye kunne ha vært gjort kjent, mye var det kanskje, mye kan ha vært forsøkt skjult etc....

Intet av dette vet vi, og siden vi alle tydligvis legger en rekke antagelser til grunn - før vi dømmer (eller velger å la være å dømme) så blir en rekke av disse innleggene helt på "skeive" - siden vi ikke diskuterer ut i fra samme referanse og forutsetninger.

Jeg tror en slik situasjon vil være svært vanskelig å kommentere annet enn helt generelt for utenforstående, siden de/vi så alikevel ikke vet nok om hva som har hendt disse imellom forut for bruddet.

Og derfor synes jeg også at man skal være litt forsiktig med å dømme noen så klart som noen gjør her.

Just my humble opinion:-)

Ok, han KAN muligens ha bedre grunner enn det som kommer frem her..

Men hvis man leser hovedinnlegget synes jeg det er vanskelig å tolke det annerledes enn at fyren enten er sykelig sjalu og/eller har et dårlig kvinne/menneskesyn.

Dette fordi han pulte først og spurte etterpå.

Jeg ser ikke så mange tolkningsmuligheter på hvorfor man kan oppføre seg sånn..

Hvis jeg gikk rundt med helt spesifikke seksuelle preferanser som var så viktige for meg at jeg ikke kunne like noen om de ikke passet inn, hadde jeg pliktet å opplyse eventuelle partnere om dette FØR man hoppet til køys..

Ser for meg sånn, "takk det var hyggelig, men jeg ingår altså aldri forhold med noen som har skilte foreldre... Hadet bra og lukk døren er du søt..."

Selvølgelig kan jeg ikke med sikkerhet VITE det, men etter det som har kommet frem her høres han for meg ut som en dick..

Og det er min ydmyke (eeh..)mening..:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, han KAN muligens ha bedre grunner enn det som kommer frem her..

Men hvis man leser hovedinnlegget synes jeg det er vanskelig å tolke det annerledes enn at fyren enten er sykelig sjalu og/eller har et dårlig kvinne/menneskesyn.

Dette fordi han pulte først og spurte etterpå.

Jeg ser ikke så mange tolkningsmuligheter på hvorfor man kan oppføre seg sånn..

Hvis jeg gikk rundt med helt spesifikke seksuelle preferanser som var så viktige for meg at jeg ikke kunne like noen om de ikke passet inn, hadde jeg pliktet å opplyse eventuelle partnere om dette FØR man hoppet til køys..

Ser for meg sånn, "takk det var hyggelig, men jeg ingår altså aldri forhold med noen som har skilte foreldre... Hadet bra og lukk døren er du søt..."

Selvølgelig kan jeg ikke med sikkerhet VITE det, men etter det som har kommet frem her høres han for meg ut som en dick..

Og det er min ydmyke (eeh..)mening..:o)

Selv synes jeg det kan virke som at denne sexen for han var unntaket, mens det for henne var regelen.

Og han reagerte på det slik som det for han var naturlig (regelen), mens det kan se ut som om hun reagerte på noe som for henne var unaturlig (unntaket).

Så som jeg har sagt tidligere - dette virker for meg som en "racing incident" (ble mye dårlige engelske uttrykk her nå:-) - der ingen har noen skyld for hva som hendte.

Det bare "ble sånn"....og det får de begge lære seg å leve med - og kanskje lære seg noe av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om man angrer? Eller syns det var ok? Jeg f.eks. vil ikke snakke om det (angrer som du forstår), og mannen min ville kanskje hatt et tall? Nei, tror ikke det betyr så mye. Alle kan gjøre feil.. Så du mener jeg ikke er et dårlig menneske pga mange ons?

Du er da selvfølgelig ikke noe dårlig menneske selv om du har hatt mange ons.

Hvem og hvor mange du har hatt sex med er helt opp til deg selv, og ingen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Selv synes jeg det kan virke som at denne sexen for han var unntaket, mens det for henne var regelen.

Og han reagerte på det slik som det for han var naturlig (regelen), mens det kan se ut som om hun reagerte på noe som for henne var unaturlig (unntaket).

Så som jeg har sagt tidligere - dette virker for meg som en "racing incident" (ble mye dårlige engelske uttrykk her nå:-) - der ingen har noen skyld for hva som hendte.

Det bare "ble sånn"....og det får de begge lære seg å leve med - og kanskje lære seg noe av?

Nja.. Jeg er ikke enig i at de har like mye skyld i det begge to..(Vrang som fy..;))

Det var han som hadde spesifikke referanser..(Det var jo ikke hun som dumpet ham fordi han hadde lite erfaring!)

Ergo var det han som burde styrt seg..

Men man får håpe han lærte noe av det..

Hva slags lærdom hun eventuellt skulle trekke ut av situasjonen har jeg vondt for å få øye på..

Bortsett fra stygge&usanne ting om at alle menn er svinske

og stappfulle av dobbelmoral..

Selvom han fyren som er beskrevet virker totalt håpløs, er jo majoriteten av menn oppegående og siviliserte mennesker..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja.. Jeg er ikke enig i at de har like mye skyld i det begge to..(Vrang som fy..;))

Det var han som hadde spesifikke referanser..(Det var jo ikke hun som dumpet ham fordi han hadde lite erfaring!)

Ergo var det han som burde styrt seg..

Men man får håpe han lærte noe av det..

Hva slags lærdom hun eventuellt skulle trekke ut av situasjonen har jeg vondt for å få øye på..

Bortsett fra stygge&usanne ting om at alle menn er svinske

og stappfulle av dobbelmoral..

Selvom han fyren som er beskrevet virker totalt håpløs, er jo majoriteten av menn oppegående og siviliserte mennesker..:-)

Det hun eventuelt kan lære av det er at alt man velger å gjøre (uansett om det er "rett eller galt"), vil kunne ha konsekvenser for fremtiden.

Man kan med andre ord ikke forvente å kunne få i "pose og sekk" alltid....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Er det overhodet noen feil?"

Objektivt sett kan man kritisere en for å ha mange sexpartnere fordi:

- større sannsynlighet for å få og spre sykdommer, til og med dødelige og/eller uhelbredelige.

- større sannsynlighet for uønskede graviditeter med de konsekvenser det får.

All annen kritikk er moralsk begrunnet, og dermed individuelle og subjektive.

Har du hørt om prevensjon og kondom ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, men det endrer likefullt ikke påstanden min. :-)

Men da blir man verken gravid eller sprer sykdommer :o)

Hmmm nå tror vel alle at jeg har hatt hundrevis av partnere men egentlig blåser jeg i hva dere tror *knis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke signatur

Beklager at jeg svarer på et innlegg som tydligvis er ment for pip, men hun svarer sikkert også.

Ville bare si at du selvfølgelig ikke er noe dårlig menneske selv om du har hatt mange ons - uansett om du angrer på det eller ikke.

Men det er mye man gjør, og mange ulike interesser og/eller holdninger man kan ha, som ikke er forenlig med "andre". Og som da selvfølgelig gjør denne "andre" til en noe mindre kompatibel partner for deg.

Men det betyr ikke nødvendigvis at holdningene, interessene eller det man har gjort gjør deg til et dårlig menneske - bare fordi det ikke passer sammen med et annet menneskes holdninger, interesser eller gjøremål.

Og antall seksualpartnere i seg selv er intet mål på om man er et godt menneske eller ikke!

Takk for svar, godt å høre.. Føler meg nemlig som et dårlig menneske pga mange ons før... Prøver å ikke tenke på det, men av og til dukker det jo opp. Heldigvis er mannen min så snill og god, og vet jeg har hatt ons men spør ikke. Kanskje han hadde rygget om jeg sa et tall? (Men kan ikke si et sikkert tall engang.) Vel, det er ikke noe jeg kan gjøre med det nå. Det hadde kanskje vært litt bedre om det hadde vært gode ONS, men jeg fikk fint lite ut av dem.. (var også full). Neida... er vel ett fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg vil jeg tro at hun ikke gidder konfrontere og løse samlivsproblemer, f eks la han få tid til å lære henne å kjenne, men stikker av og lar dem ligge igjen uløst.

For henne er dette en stor ulempe, for når hun treffer "den rette" vil hun ikke ha trening og erfaring eller være i stand til å løse det som måtte oppstå.

Du skriver: "men stikker av og lar dem ligge igjen uløst."

Det er jo HAN, og ikke henne, som "stikker av"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da blir man verken gravid eller sprer sykdommer :o)

Hmmm nå tror vel alle at jeg har hatt hundrevis av partnere men egentlig blåser jeg i hva dere tror *knis*

Forutsatt at man BRUKER kondom og den ikke sprekker osv osv.

Som kjent har jo vi menn ikke blod nok til at begge hodene våre kan fungere samtidig, så da det nedre har gjordt krav på blodet, er det ikke mye som skjer i det øvre... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forutsatt at man BRUKER kondom og den ikke sprekker osv osv.

Som kjent har jo vi menn ikke blod nok til at begge hodene våre kan fungere samtidig, så da det nedre har gjordt krav på blodet, er det ikke mye som skjer i det øvre... :-)

Det er derfor det er vår oppgave å ha kondomer og passe på at de blir tredd på riktig ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller hvis hun har vært en skikkelig rundbrenner, og visste at han var tilnærmet jomfru - så burde hun kanskje fortalt han litt om sin fortid, siden hun burde forstå at det kunne ha noe å si på hans interesse for henne...?

Som sagt - dette er en ren "racing incident", der ingen skal behøve å ta på seg noen skyld, og ei heller legge noe skyld på den andre for hvordan det gikk.

Uansett om måten de kom sammen på var en "racing incident", så behøver ikke hans reaksjon være like tanketom.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forutsatt at man BRUKER kondom og den ikke sprekker osv osv.

Som kjent har jo vi menn ikke blod nok til at begge hodene våre kan fungere samtidig, så da det nedre har gjordt krav på blodet, er det ikke mye som skjer i det øvre... :-)

Men det endrer seg vel ikke om xxx har 1 eller 10 partnere?

Man blir ikke "mer gravid" av å ha sex 10 ganger med 1 partner, enn 1 gang hver med 10 partnere.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...