Gå til innhold

Gutt som avviser kvinnelig "rundbrenner"


pip

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere om følgende setting:

En gutt og en jente i 20-åra er interesert i hverandre. De ender opp sammen -og saker og ting skjer fort. Så får gutten vite at jente har vært sammen med en god del andre, og levd et heller utsvevende sexliv de siste årene. På telefon gir han beskjed om at han ikke vil ha noe forhold til henne, og dette er grunnen. Jenta forstår ikke at dette er noen "god" grunn. Det som har vært har vært, og nå er hun interesert i ham, og ingen andre. Hun mener at det hun har opplevd tidligere ikke har noe med ham å gjøre, og han har heller ikke noe med det. Hun er fornærmet, men mener også at han er på jordet. Det mener også både hennes og hans venner, og de han snakker med på tomanshand påpeker ovenfor ham at han i alle fall bør gi henne en sjangse, og ikke minst at han bør ta seg en skikkelig prat med henne før han gir henne på båten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 498
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    127

  • pip

    123

  • Goliath

    67

  • laguna1365380434

    42

Mest aktive i denne tråden

Jeg tenker at han frykter at hun vil "bruke" ham på samme måte som alle de andre guttene hun har vært borti. Og jeg kan ikke si annet enn at jeg skjønner ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis fyren virkelig er forelsket i jenta så tror jeg ikke han ville gi henne opp på grunn av fortiden hennes.

Hvis ikke han var opphengt i det som hadde skjedd før på en litt psyk måte.

Men samtidig kan det jo være naturlig å være skeptisk til en person som kun har vært veldig bruk- og kast med det motsatte kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Jeg synes ikke det hørtes ut som noen god grunn til å avvise noen.. Enten det er gutten eller jenta som har svingt seg tidligere..

Derimot hadde jeg blitt skeptisk til gutten, som tydeligvis anser problemstillingen som vesentlig..

Grunnen til at jeg hadde blitt skeptisk er at jeg ville tenkt at hans reaksjon enten skyldtes dårlig kvinnesyn (At hun hadde oppført seg som ett ludder) eller at han var sykelig sjalu, og ikke orket tanken på ting som var i fortiden engang..

Og begge deler er ting jeg ville ha vondt for å takle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis fyren virkelig er forelsket i jenta så tror jeg ikke han ville gi henne opp på grunn av fortiden hennes.

Hvis ikke han var opphengt i det som hadde skjedd før på en litt psyk måte.

Men samtidig kan det jo være naturlig å være skeptisk til en person som kun har vært veldig bruk- og kast med det motsatte kjønn.

Hvorfor er han litt psyk, når han tenker at hun nok ikke er den rette for ham pga av en slik fortid?

Hun ha rikke vært "bruk og kast", men han har vært jomfru, og kan ikke tenke seg at to med så forskjellig bakgrunn vil kunne trives sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det hørtes ut som noen god grunn til å avvise noen.. Enten det er gutten eller jenta som har svingt seg tidligere..

Derimot hadde jeg blitt skeptisk til gutten, som tydeligvis anser problemstillingen som vesentlig..

Grunnen til at jeg hadde blitt skeptisk er at jeg ville tenkt at hans reaksjon enten skyldtes dårlig kvinnesyn (At hun hadde oppført seg som ett ludder) eller at han var sykelig sjalu, og ikke orket tanken på ting som var i fortiden engang..

Og begge deler er ting jeg ville ha vondt for å takle.

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke det hørtes ut som noen god grunn til å avvise noen.. Enten det er gutten eller jenta som har svingt seg tidligere..

Derimot hadde jeg blitt skeptisk til gutten, som tydeligvis anser problemstillingen som vesentlig..

Grunnen til at jeg hadde blitt skeptisk er at jeg ville tenkt at hans reaksjon enten skyldtes dårlig kvinnesyn (At hun hadde oppført seg som ett ludder) eller at han var sykelig sjalu, og ikke orket tanken på ting som var i fortiden engang..

Og begge deler er ting jeg ville ha vondt for å takle.

Uten at han bruker ordet ludder, så tenker han vel at han ikke vil ha en jente som synes et slikt liv er greit -for det synes ikke han.

Er ikke det realt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er han litt psyk, når han tenker at hun nok ikke er den rette for ham pga av en slik fortid?

Hun ha rikke vært "bruk og kast", men han har vært jomfru, og kan ikke tenke seg at to med så forskjellig bakgrunn vil kunne trives sammen.

Hei,

Hvorfor er bakgrunnen så "forskjellig"?

Bare fordi hun har hatt flere sexpartnere enn ham?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Hvorfor er bakgrunnen så "forskjellig"?

Bare fordi hun har hatt flere sexpartnere enn ham?

Med vennlig hilsen

Ja, fordi han opplever at dette iser noe om dem som personer, og hvilket syn de har på sex, samlig, kropp og slike ting som for ham er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er han litt psyk, når han tenker at hun nok ikke er den rette for ham pga av en slik fortid?

Hun ha rikke vært "bruk og kast", men han har vært jomfru, og kan ikke tenke seg at to med så forskjellig bakgrunn vil kunne trives sammen.

Hvis begrunnelsen hans er at de er så forskjellige at de ikke kan få et forhold til å fungere så er jo det en grei sak.

Ellers syns jeg laguna sa det ganske greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at han bruker ordet ludder, så tenker han vel at han ikke vil ha en jente som synes et slikt liv er greit -for det synes ikke han.

Er ikke det realt?

Men nå er hun med ham, og ikke med noen andre. Og det er heller ikke sikkert at hun mener det er "greit"...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fordi han opplever at dette iser noe om dem som personer, og hvilket syn de har på sex, samlig, kropp og slike ting som for ham er viktig.

Men her "motsier" han seg selv - du sier de blir sammen (formodentlig = sex ? ) - hvordan kan han være sammen med noen han ikke kjenner hvis han mener at man må nærmest "være gift" (ihvertfall kjenne hverandre godt) før man har sex?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis begrunnelsen hans er at de er så forskjellige at de ikke kan få et forhold til å fungere så er jo det en grei sak.

Ellers syns jeg laguna sa det ganske greit.

Han bruker ikke ordene at de er så forskjellige, han begrunner det med at hun har hatt det han opplever som et veldig ekperiemnterende sexliv.

Det er vel min tolkning at han da tenker at de er forskjellige. Men det er kanskje fler måter å forstå det han sier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han bruker ikke ordene at de er så forskjellige, han begrunner det med at hun har hatt det han opplever som et veldig ekperiemnterende sexliv.

Det er vel min tolkning at han da tenker at de er forskjellige. Men det er kanskje fler måter å forstå det han sier?

Er dette en reell problemstilling med rot i noe du kjenner til?

Syns det kommer nye tolkninger/forutsetninger hele tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå er hun med ham, og ikke med noen andre. Og det er heller ikke sikkert at hun mener det er "greit"...

Med vennlig hilsen

At hva ikke er greit? At hun er flau over det hun har gjort tidligere, eller at hun tar avstand fra det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Uten at han bruker ordet ludder, så tenker han vel at han ikke vil ha en jente som synes et slikt liv er greit -for det synes ikke han.

Er ikke det realt?

Nei, jeg synes ikke det er realt..

Jeg synes vitner om at han er lite åpen og tolerant, til og med til en slik grad at han kaste vrak på ei jente han i utgangspunktet var interessert i..

Jeg synes det er trist at sex fortsatt, blandt noen blir betraktet som noe skittent, som kan ødelegge en persons "markedsverdi".. Og dette gjelder stadig mest jentene..

Hun bør prise seg lykkelig over at han kom med såpass klar tale helt i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slitern

Men nå er hun med ham, og ikke med noen andre. Og det er heller ikke sikkert at hun mener det er "greit"...

Med vennlig hilsen

Ja, men likevel. Man har da personlige meninger. Noen menn liker brunetter, andre blondiner, da må man jo også kunne ønske å ikke ha den dame som har ligget rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en reell problemstilling med rot i noe du kjenner til?

Syns det kommer nye tolkninger/forutsetninger hele tida.

Det er en reell problemstilling som jeg ikke helt vet hva jeg mener om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hva ikke er greit? At hun er flau over det hun har gjort tidligere, eller at hun tar avstand fra det?

Hei,

At hun har vært sammen med mange, behøver ikke bety at hun synes det er "greit" å ha sex med "gud og hvermann".

Og det behøver, for den saks skyld, heller ikke bety at hun hadde sex med alle de hun skal ha vært sammen med.

Jeg synes fyren virker umoden.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men likevel. Man har da personlige meninger. Noen menn liker brunetter, andre blondiner, da må man jo også kunne ønske å ikke ha den dame som har ligget rundt.

Jeg tror jeg er enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...