Gå til innhold

Gutt som avviser kvinnelig "rundbrenner"


pip

Anbefalte innlegg

Ettersom hun fremdeles ville være sammen med ham, så var åpenbart hennes motiver IKKE bare "et raskt knull" heller.

Det var HAN som slo opp, og ikke henne.

Hva hennes motiver var aner vi ikke.

Som sagt tidligere - hun var kanskje ikke vant til å bli dumpet, og denne gang kom han henne i forkjøpet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 498
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    127

  • pip

    123

  • Goliath

    67

  • laguna1365380434

    42

Mest aktive i denne tråden

Det er isåfall bare en hypotese. Faktum er at det var han som dumpet henne.

Mesteparten av det du 8og vi andre) skriver her er jo nettopp hypoteser, fordi vi legger en rekke antagelser til grunn for våre argumenter - og som vi ikke aner om er korrekte.

Det er jo nettopp derfor jeg synes det er galt å dømme vedkommende så bombastisk for det han har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller aller fleste har hatt sex med flere personer.

Hvis "sex med flere personer" er grunn nok til at du dumper en partner, så "plikter" man å informere om slikt.

Med vennlig hilsen

Som jeg har forstått det så var det ikke snakk om å ha hatt "sex med flere personer", men derimot å ha levd et utsvevende sexliv som ikke passet inn i denne unge mannens ønsker for sin fremtidige partner.

Hvorfor forsøker du å fremstille hennes sexliv som noe helt annet enn hvordan han (og andre etter hva jeg forstod av første innlegget) opplever det? Det er jo hans opplevelse av det som betyr noe for han, og ikke hva andre måtte mene om det?

Han må ta hensyn til egne følelser, og selvfølgelig ikke hva du eller andre måtte mene om det.

Og det skal han faktisk ha kreditt for. Alt for mange gjør ting ut i fra hva andre måtte mene om det. Og slike sauer er det nok av i Norge:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det blir veldig dumt å diskutere hva han burde ha gjort. Det er bare han som kan ta det riktige valget for han. Det finnes ikke noe riktig og galt valg i dette tilfellet. Alle velger for seg selv. Jeg tror at det er et fåtall mennesker som er så etiske og moralske som du kanskje ønsker at de var. Tenk så mange som dumper kjæresten fordi de har funnet en ny, hun/han har blitt for feit, blitt lei osv. uten at man kan si at dette var så veldig etisk eller morals riktig.

Enig i at det gjøres av mange dumme grunner.

Men denne tråden handlet nå engang om dette var en god grunn, og om hvordan det ble gjort.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hennes motiver var aner vi ikke.

Som sagt tidligere - hun var kanskje ikke vant til å bli dumpet, og denne gang kom han henne i forkjøpet....

Kanskje var hun ikke det. Kanskje var hun. DET sier historien ingenting om.

Det vi derimot VET er at det var HAN som dumpet henne, og ikke omvendt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har forstått det så var det ikke snakk om å ha hatt "sex med flere personer", men derimot å ha levd et utsvevende sexliv som ikke passet inn i denne unge mannens ønsker for sin fremtidige partner.

Hvorfor forsøker du å fremstille hennes sexliv som noe helt annet enn hvordan han (og andre etter hva jeg forstod av første innlegget) opplever det? Det er jo hans opplevelse av det som betyr noe for han, og ikke hva andre måtte mene om det?

Han må ta hensyn til egne følelser, og selvfølgelig ikke hva du eller andre måtte mene om det.

Og det skal han faktisk ha kreditt for. Alt for mange gjør ting ut i fra hva andre måtte mene om det. Og slike sauer er det nok av i Norge:-)

Hva tilsier at det ikke er han som er sauen, som gjør det slutt fordi han vet at andre vet at hun har hatt sex med "mange"?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde vært mye ærligere om han hadde spyttet ut hva han mente på temaet før de gikk til sengs, synes jeg..

Dette fordi han bryter med de premissene han selv legger til grunn for dumpingen.

Det blir å få i pose og sekk, og i det tilfellet du beskriver synes jeg ikke det er moralsk forsvarlig, på noe plan..

Hva han burde gjort? Nå er jo gjort gjort, og spist spist, så nå kan han vel ikke gjøre stort annet enn å skamme seg litt synes, jeg..;)

Men neste gang burde han vel klargjøre hva han mener FØR kosen, selv om han da selvfølgelig risikerer at det ikke blir noe på ham..

Fra mitt syn burde han aller helst ta tak i hva som ligger til grunn for handling&holdning og gjennomgå en liten selvanalyse for å få klarhet i hva slags motivasjoner han egentlig har for å legge så stor vekt på partners seksuelle bakgrunn..

Synes nå jeg..:)

Nå har jeg liggi våken i natt, rota bort mobiltelefonen samt holdt på å kræsje, fordi jeg ikke har klart å finne ut hvajeg mener om denen gutten egentlig. Og om jeg mener at det er det samme å slå opp med noen fordi de har hatt for mye sex, og for lite.

Først -å gjøre det slutt er en sårbar ting, en bør gjøre det skånsomt. Det gjorde ikke denne gutten, feil.

En bør uansett sjekke litt opp hvem man blir sammen med og også hvem en hopper til køys med, her gjorde han forarbeidet dårlig. Men hvem har ikke gjort det en gang i blant? Når hjertet dundrer, somerfuglene er løse og en mister hodet, så gjør en jo nettopp det, mister hodet.

Når en av en eller annen grunn er i stand til å tenke igjenn, så synes jeg det er riktig å gjøre det slutt -om en anser forholdet som helt umulig, og ikke drive med seigpining om en overhodet ikek har tro på at det vil komme noe godt ut av det.

Så om det er verre med for lite enn for mye:

JA, om utgangspunktet er at sex for den som har et syn på sex som at det er noe en vil være varsom med å dele med andre, og om den som har hatt mye sex ser på det med sex som et godt måltid mat -det er til å nytes, det brukes ikke opp, og det har ingen verdi å "spare seg".

Det blir litt som å knuse en vase -om vasen var et dyrebart arvegods så er det noe annet enn å knuse en billig IKEA-vase som en kan kjøpe igjenn i morgen.

Om en har som frigjort kvinne- eller mannemenneske ikke tilegger sex verdi utover at det er fint å nyte det -uansett, så er bruddet sårt fordi det er et brudd, en blir såra, har kjærlighetssorg osv. Om en i tillegg opplever at en har gitt noe som en bare vil dele med mennesker som får en svært viktig plass i livet sitt, så komer tapet av dette på toppen.

Er du enig i det?

Vi gir ting forskjellig verdi. Og vi må også respektere at andre har sine verdimål. Å krenke noe som er av verdi for den andre skal vi uansett være forsiktige med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Er gode råd så dyre at det gjør noe?

Nå har jeg liggi våken i natt, rota bort mobiltelefonen samt holdt på å kræsje, fordi jeg ikke har klart å finne ut hvajeg mener om denen gutten egentlig. Og om jeg mener at det er det samme å slå opp med noen fordi de har hatt for mye sex, og for lite.

Først -å gjøre det slutt er en sårbar ting, en bør gjøre det skånsomt. Det gjorde ikke denne gutten, feil.

En bør uansett sjekke litt opp hvem man blir sammen med og også hvem en hopper til køys med, her gjorde han forarbeidet dårlig. Men hvem har ikke gjort det en gang i blant? Når hjertet dundrer, somerfuglene er løse og en mister hodet, så gjør en jo nettopp det, mister hodet.

Når en av en eller annen grunn er i stand til å tenke igjenn, så synes jeg det er riktig å gjøre det slutt -om en anser forholdet som helt umulig, og ikke drive med seigpining om en overhodet ikek har tro på at det vil komme noe godt ut av det.

Så om det er verre med for lite enn for mye:

JA, om utgangspunktet er at sex for den som har et syn på sex som at det er noe en vil være varsom med å dele med andre, og om den som har hatt mye sex ser på det med sex som et godt måltid mat -det er til å nytes, det brukes ikke opp, og det har ingen verdi å "spare seg".

Det blir litt som å knuse en vase -om vasen var et dyrebart arvegods så er det noe annet enn å knuse en billig IKEA-vase som en kan kjøpe igjenn i morgen.

Om en har som frigjort kvinne- eller mannemenneske ikke tilegger sex verdi utover at det er fint å nyte det -uansett, så er bruddet sårt fordi det er et brudd, en blir såra, har kjærlighetssorg osv. Om en i tillegg opplever at en har gitt noe som en bare vil dele med mennesker som får en svært viktig plass i livet sitt, så komer tapet av dette på toppen.

Er du enig i det?

Vi gir ting forskjellig verdi. Og vi må også respektere at andre har sine verdimål. Å krenke noe som er av verdi for den andre skal vi uansett være forsiktige med.

Men var det ikke Jesus som tok Maria Magdalena inn i varmen, lot henne vaske føttene hans, sa at hun hadde tilgivelse og ba henne ikke synde mer?

Til etterretning for dere kristne som deler ut verdistempler på mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men var det ikke Jesus som tok Maria Magdalena inn i varmen, lot henne vaske føttene hans, sa at hun hadde tilgivelse og ba henne ikke synde mer?

Til etterretning for dere kristne som deler ut verdistempler på mennesker.

Enten skjønner du ikke hva jeg har skrevet, eller så skjønner jeg ikke deg ;o)

Ingen har sagt noe om at mennesker har forskjellige verdier.

Poenget er at for noen er sex verdifult på en annen måte enn for andre.

Ingen av dem er bedre eller dårligere mennesker for den del.

Hvordan får du til å lese noe annet ut av det jeg har skrevet?

Maria Magdalena og Jesus historien ser jeg lite relevanse til her.

"Maria Magdalena" har ikke noe behov for tilgivelse i denne tråden, fordi hun ikke har gjort noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tilsier at det ikke er han som er sauen, som gjør det slutt fordi han vet at andre vet at hun har hatt sex med "mange"?

Med vennlig hilsen

Han er ikke sauen, fordi han har et syn på sex som ikke deles av det store flertallet.

Han er ikke sauen, fordi han velger å følge sine egne følelser og reagere ut i fra det, i stedet for å gjøre det andre måtte mene er det "riktige".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten skjønner du ikke hva jeg har skrevet, eller så skjønner jeg ikke deg ;o)

Ingen har sagt noe om at mennesker har forskjellige verdier.

Poenget er at for noen er sex verdifult på en annen måte enn for andre.

Ingen av dem er bedre eller dårligere mennesker for den del.

Hvordan får du til å lese noe annet ut av det jeg har skrevet?

Maria Magdalena og Jesus historien ser jeg lite relevanse til her.

"Maria Magdalena" har ikke noe behov for tilgivelse i denne tråden, fordi hun ikke har gjort noe galt.

Men kvinnen har jo heller ikke "gjort noe galt"....

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg liggi våken i natt, rota bort mobiltelefonen samt holdt på å kræsje, fordi jeg ikke har klart å finne ut hvajeg mener om denen gutten egentlig. Og om jeg mener at det er det samme å slå opp med noen fordi de har hatt for mye sex, og for lite.

Først -å gjøre det slutt er en sårbar ting, en bør gjøre det skånsomt. Det gjorde ikke denne gutten, feil.

En bør uansett sjekke litt opp hvem man blir sammen med og også hvem en hopper til køys med, her gjorde han forarbeidet dårlig. Men hvem har ikke gjort det en gang i blant? Når hjertet dundrer, somerfuglene er løse og en mister hodet, så gjør en jo nettopp det, mister hodet.

Når en av en eller annen grunn er i stand til å tenke igjenn, så synes jeg det er riktig å gjøre det slutt -om en anser forholdet som helt umulig, og ikke drive med seigpining om en overhodet ikek har tro på at det vil komme noe godt ut av det.

Så om det er verre med for lite enn for mye:

JA, om utgangspunktet er at sex for den som har et syn på sex som at det er noe en vil være varsom med å dele med andre, og om den som har hatt mye sex ser på det med sex som et godt måltid mat -det er til å nytes, det brukes ikke opp, og det har ingen verdi å "spare seg".

Det blir litt som å knuse en vase -om vasen var et dyrebart arvegods så er det noe annet enn å knuse en billig IKEA-vase som en kan kjøpe igjenn i morgen.

Om en har som frigjort kvinne- eller mannemenneske ikke tilegger sex verdi utover at det er fint å nyte det -uansett, så er bruddet sårt fordi det er et brudd, en blir såra, har kjærlighetssorg osv. Om en i tillegg opplever at en har gitt noe som en bare vil dele med mennesker som får en svært viktig plass i livet sitt, så komer tapet av dette på toppen.

Er du enig i det?

Vi gir ting forskjellig verdi. Og vi må også respektere at andre har sine verdimål. Å krenke noe som er av verdi for den andre skal vi uansett være forsiktige med.

Hei,

Men det er fremdeles lettere for ham å endre på sine nåværende holdninger, enn det er for henne å endre på hennes fortid!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke sauen, fordi han har et syn på sex som ikke deles av det store flertallet.

Han er ikke sauen, fordi han velger å følge sine egne følelser og reagere ut i fra det, i stedet for å gjøre det andre måtte mene er det "riktige".

Du vet ingenting om det er hans egne følelser, eller idéer om sex påtrykt fra nærmiljøet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Men det er fremdeles lettere for ham å endre på sine nåværende holdninger, enn det er for henne å endre på hennes fortid!

Med vennlig hilsen

Hvorfor skal han endre på sine holdninger?

Ingen av dem behøver å forandre på noen som helst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet ingenting om det er hans egne følelser, eller idéer om sex påtrykt fra nærmiljøet.

Med vennlig hilsen

Jo, det sto i det første innlegget. Både hans og hennes miljø sytes han er på jordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet ingenting om det er hans egne følelser, eller idéer om sex påtrykt fra nærmiljøet.

Med vennlig hilsen

Da får du lese første innlegg nok en gang....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det sto i det første innlegget. Både hans og hennes miljø sytes han er på jordet.

Hei,

Men det tolket jeg var pga måten han slo opp på, og ikke nødvendigvis fordi han vil ha en kjæreste uten så mye sex-erfaring.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Men det tolket jeg var pga måten han slo opp på, og ikke nødvendigvis fordi han vil ha en kjæreste uten så mye sex-erfaring.

Med vennlig hilsen

Kanskje har jeg utrykt meg uklart, det er ikke bare dette de reagerer på, men også at han overhodet gir dette noen betydning:

"

Det som har vært har vært, og nå er hun

interesert i ham, og ingen andre. Hun mener at

det hun har opplevd tidligere ikke har noe med

ham å gjøre, og han har heller ikke noe med

det. Hun er fornærmet, men mener også at han

er på jordet. Det mener også både hennes og

hans venner,"

---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...