Gå til innhold

Gutt som avviser kvinnelig "rundbrenner"


pip

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner jo hva du skriver, men jeg er ikke sikker på om han motsier seg selv.

Men hvis han har hatt sex med henne uten å vite noe som helst om fortiden hennes, så er jo hans "terskel for sex" like lav som hennes....

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 498
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    127

  • pip

    123

  • Goliath

    67

  • laguna1365380434

    42

Mest aktive i denne tråden

Ingen påstår at han ikke har "rett" til å slå opp. Du har "rett" til å slå opp fordi du ikke liker fargen på partnerens sokker.

Spørsmålet dreier seg vel mer om hva man mener om en fyr som synes kjæresten er "brukt opp" fordi hun har hatt sex med andre før han hadde det med henne.

Det vitner om at han ser mer på henne som en vare enn som et menneske med en historie.

Med vennlig hilsen

"Det vitner om at han ser mer på henne som en vare enn som et menneske med en historie."

Her er jeg i utgangspunktet enig med deg. Men hvis han er så ærlig at han sier at han ikke kan leve med et menneske med hennes historie så er det bra at det kommer fram med en gang.

(Sykelig) sjalusi for det en har gjort før man traff hverandre er et håpløst utgangspunkt for et nytt forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes sikkert noen damer som synes at det er greit også. Det finnes sikkert damer som ikke ønsker å bli kjæreste med en mann som har ligget med halve venninneflokken hennes.

Isåfall bør de annonsere det FØR de har sex med vedkommende!

Å innlede et forhold, ha sex med ham/henne, og så si "beklager, du har hatt sex med for mange" faller på sin egen urimelighet.

Og vitner om et slett menneskesyn.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva om denne dama sånn rent "objektivt sett" er en sjelevenn, drømmedama eller noe annet skjebnebestemt?

Tror du på slikt?

Ja, hva om hun er. Jeg vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får man da håpe og tro!

Det sentrale spørsmålet i denne settingen blir da hvor lang tid det tar før gutten blir voksen - om han noensinne blir det da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes sikkert noen damer som synes at det er greit også. Det finnes sikkert damer som ikke ønsker å bli kjæreste med en mann som har ligget med halve venninneflokken hennes.

Jeg syns det er litt forskjell om han/hun har ligget med folk man kjenner og er venn med enn om det er folk man ikke aner hvem er.

Av praktiske/sosiale hensyn, asså. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest slitern

Ingen påstår at han ikke har "rett" til å slå opp. Du har "rett" til å slå opp fordi du ikke liker fargen på partnerens sokker.

Spørsmålet dreier seg vel mer om hva man mener om en fyr som synes kjæresten er "brukt opp" fordi hun har hatt sex med andre før han hadde det med henne.

Det vitner om at han ser mer på henne som en vare enn som et menneske med en historie.

Med vennlig hilsen

Det blir jo litt latterlig at vi her på dol skal diskutere hvorvidt det var riktig eller ikke av han å gjøre det slutt. Det finnes mange grunner til at folk gjør det slutt som nødvendigvis ikke er så greie. Jeg liker ikke å uttale meg om hva et person eventuelt burde ha gjort, da det er personen selv som må ta denne avgjørelse og jeg vil ikke være fordømmende overfor personen fordi vi alle har rett til å ta de avgjørelsene vi tar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis han har hatt sex med henne uten å vite noe som helst om fortiden hennes, så er jo hans "terskel for sex" like lav som hennes....

Med vennlig hilsen

Ikke om han tenkte at "slik opplever man bare en gang i livet" -og trodde det var det samme for henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du på slikt?

Ja, hva om hun er. Jeg vet ikke.

Jeg tror egentlig ikke på slikt. Tror man kan bli lykkelig med mange ulike mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Så, om jeg som jente tenker at jeg nok ville opplevd det på samme måte, blir jeg da en kvinnesjovenist?

;o)

Nei, ikke nødvendigvis, men du ville vært en stor tosk..;o)

Tenk å vrake en person fordi vedkommende har tilatt seg å nyte livet litt..

Sex er ikke blodig alvor, det er meningen det skal være gøy!

Personlig ville jeg blitt litt vettskremt om jeg møtte en fyr som hadde et sånt forhold til livet, kjærligheten og sex at han ikke hadde unnet seg noe på sin vei..

Jeg synes man til en viss grad du kan sammenligne sex med å spise gourmetmat :Det er selvsagt hyggeligst å gjøre det sammen med en fyr du elsker, men har du ingen slik for hånden er det ikke så verst sammen med en fyr du liker heller..;o)

Faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slitern

Jeg syns det er litt forskjell om han/hun har ligget med folk man kjenner og er venn med enn om det er folk man ikke aner hvem er.

Av praktiske/sosiale hensyn, asså. :)

Ja, men dette er jo en smakssak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si at han opplever henne som "brukt opp er vel å tillegge ham meninger?

Hei,

Det er vanskelig å se hvilke andre "meninger" som kan forårsake slik oppførsel. Ihvertfall når de kommer til overflaten etter at de allerede ER sammen.

INGENTING er jo endret siden FØR han visste at hun hadde mange sexpartnere. Hun er fremdeles den samme som han forelsket seg i.

Men plutselig vil han ikke ha henne mer - hvorfor? Fordi noen andre har "hatt henne" - som om hun var en bil som må være ny.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det sentrale spørsmålet i denne settingen blir da hvor lang tid det tar før gutten blir voksen - om han noensinne blir det da...

Og hvor mange kvinner han skal dumpe (etter å ha hatt sex med dem) begrunnet med at de har hatt sex med andre før ham?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Hva er det han egentlig mener da? Etter ditt skjønn?

Det er det lurer jeg på og..Synes ikke et sånt utsagn egentlig rommer så mange flere tolkningsmuligheter enn det som er foreslått i den tråden her, jeg..:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det vitner om at han ser mer på henne som en vare enn som et menneske med en historie."

Her er jeg i utgangspunktet enig med deg. Men hvis han er så ærlig at han sier at han ikke kan leve med et menneske med hennes historie så er det bra at det kommer fram med en gang.

(Sykelig) sjalusi for det en har gjort før man traff hverandre er et håpløst utgangspunkt for et nytt forhold.

Jo - det er selvsagt bedre at han dumper henne, enn at han denger løs på henne fordi hun hadde noen før ham.

Men uansett så sier jo alt dette masse (negativt) om han.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det han egentlig mener da? Etter ditt skjønn?

At de lever på to forskjellige planeter.

At han føler seg såra. Og har kjærlighetssorg da han skjønner at han har laget seg et fantasivesen som ikke finnes.

At han føler seg dum og teit, og lurer på om alt han har tenkt om forhold til nå er en ide han ikke deler med noen andre, og at alle andre har skjønt noe han ikke har skjønt.

At han innerst inne tenker at han har rett, og at han vil hoppe av dette forholdet så snart som mulig for å ikke gi slipp på den han er.

At han er en erfaring rikere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor mange kvinner han skal dumpe (etter å ha hatt sex med dem) begrunnet med at de har hatt sex med andre før ham?

Med vennlig hilsen

Kan vel fort bli en del det ja....

Når gutter henger seg opp i falske idealer, har de en tendens til å dyrke disse idealene ganske lenge.

Og blir svært dyktige til å se flisen i andres øyne, men blinde for å se trehuset i sitt eget...(fritt etter Bibelen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo litt latterlig at vi her på dol skal diskutere hvorvidt det var riktig eller ikke av han å gjøre det slutt. Det finnes mange grunner til at folk gjør det slutt som nødvendigvis ikke er så greie. Jeg liker ikke å uttale meg om hva et person eventuelt burde ha gjort, da det er personen selv som må ta denne avgjørelse og jeg vil ikke være fordømmende overfor personen fordi vi alle har rett til å ta de avgjørelsene vi tar.

Men her diskuterer vi en anonym person. Det blir som å diskutere "Moral og Etikk" - diskusjonen er interessant i seg selv.

Jeg tviler på at Pip kommer til å stene fyren hvis vi bedømmer at han ikke burde dumpet henne!

Pip? Lover du? ;)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan faktisk skjønne det jeg. Det blir litt at man har forskjellig holdninger til saker og ting som kanskje er veldig viktig for han.

Og han må da få gjøre slutt på "forholdet" av hvilken grunn som helst...

...syns jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...