Gå til innhold

Gutt som avviser kvinnelig "rundbrenner"


pip

Anbefalte innlegg

Poenget må vel være hvor høy/lav terskelen for å ha sex er?

Husk at "god moral" er bare et ord for "manglende anledninger"! ;)

Med vennlig hilsen

Jo, terskelen er et godt utgangspunkt for å diskutere dette.

Han opplever at hennes terskel er helt annerledes enn hans.

Er det gyldig grunn?

Du ser kanskje ikke forskjellen på de to terkslene, men det gjør han. Og noen andre, ikke så skråsikre personer i denne tråden -så for vår skyld, ta hensyn til det, bare denne gangen ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 498
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    127

  • pip

    123

  • Goliath

    67

  • laguna1365380434

    42

Mest aktive i denne tråden

Jeg sliter med å si noe positivt om en person som dumper noen for dette ETTER at de har innledet forholdet.

Jeg kan ha forståelse for personer som vil velge sin utkårede (må være jomfru/svenn) FØR de innleder et forhold.

===

Og jeg tenker også på kvinnen han implisitt stempler som "hore".

Med vennlig hilsen

Så du er ikke i stand til å forstå at han gan ha grunner som ikke er utelukkende negative?

Hm. Det tror jeg jeg må kalle mangel på innlevelsesevne og empati!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Det er faktisk lov å ha oppfatninger om hva kvinner bør og ikke bør. På samme måte som det er lov å mene det samme om menn. Som pip sier: Det er helt realt!

Og da mener jeg, helt realt, at folk som først knuller og deretter mener sånt er noen seriøse rasshøl..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er faktisk et interesant spørsmål her (beklager at jeg trekker tråder til andre inlegg, selv om du ikke har lest dem):

Du sier at sex er viktig for henne, en del av debatten har dreid seg om at sex er viktig for ham, men ikke for henne

viktig på hver sin måte kanskje. for ham, å elske, noe man gjør med den man er glad i, for henne, noe man gjør for nytelsen og orgasmens skyld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest thunderlips

Isåfall bør de annonsere det FØR de har sex med vedkommende!

Å innlede et forhold, ha sex med ham/henne, og så si "beklager, du har hatt sex med for mange" faller på sin egen urimelighet.

Og vitner om et slett menneskesyn.

Med vennlig hilsen

Følelser har vel ingenting med rimelighet å gjøre?

Dessuten, hvis man skal sjekke alle mulige eventualiteter på forhånd er det litt av ei liste en skal igjennom. Det blir som å si at det ikke er angrerett når du finner ut at dama egentlig er en transseksuell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men når han har sex med henne uten å gidde og spørre først, så kan han jo ikke kritisere henne for å gjøre det samme!

Med vennlig hilsen

han har gjort det en gang, og angrer nå på det, hun har gjort det hundre ganger, og angrer tydligvis ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint for deg.. Personlig puler jeg til og med gutter jeg ikke har tenkt å innlede et seriøst forhold til..

Jeg ser ikke på dette som problematisk altså..:-O

men så har jeg møtt mannen i mitt liv da, så jeg rakk liksom ikke komme meg ut på den veien der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, terskelen er et godt utgangspunkt for å diskutere dette.

Han opplever at hennes terskel er helt annerledes enn hans.

Er det gyldig grunn?

Du ser kanskje ikke forskjellen på de to terkslene, men det gjør han. Og noen andre, ikke så skråsikre personer i denne tråden -så for vår skyld, ta hensyn til det, bare denne gangen ;o)

Hei,

Men hvis han har hatt sex med henne uten å gifte seg, og hun har hatt sex uten å gifte seg, så stiller de vel ganske likt?

At hun har hatt forhold som "ikke ble noe av", bør han være takknemlig for - hvis hun hadde giftet seg med "den første og beste" ville hun aldri ha truffet ham!

====

Jeg ser jo at han kan tro at hun har en "lavere terskel" enn ham, men slikt bør man jo finne ut av først? Samt at han bør finne ut av hva hennes terskel er NÅ.

For meg virker det som om hun tok forholdet *mer* seriøst enn ham, ettersom han slo opp basert på en antagelse om henne.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest thunderlips

Og da mener jeg, helt realt, at folk som først knuller og deretter mener sånt er noen seriøse rasshøl..

Bare at dine følelser er basert på irrasjonell tenking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du er ikke i stand til å forstå at han gan ha grunner som ikke er utelukkende negative?

Hm. Det tror jeg jeg må kalle mangel på innlevelsesevne og empati!

han innser at det for henne ikke betyr at hun har lyst å gifte seg med ham, fordi om de har sex...

han må derfor lete videre etter "den rette"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laguna1365380434

Hva ville du tenkt/følt/gjort om du forsto at en av de du hadde hatt noe med, men ikke ville ha noe mer med, var svenn, trodde dette var begynnelsen på noe stort, og i det hele tatt var på en annen planet enn deg?

Det ville han nok ikke trodd..

Jeg er, i motsetning til han guttetassen du snakker om, ærlig i forhold, korte som lange..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg tror det er vesentlig at han har hatt sex med henne selv. Da blir det dobbelmoral å dumpe henne pga at hun har gjort det samme før.

Videre, at han innledet et forhold uten å "advare" henne.

Jeg tror også at folk reagerer på at han dumpet henne for noe hun ikke KAN "gjøre noe med" - uansett hvor mye hun måtte ønske det. Ingen kan endre fortiden.

Men han kan endre sin oppførsel i nåtiden.

Med vennlig hilsen

det er vel ikke snakk om at dette var noe hun holdt på med for årevis siden? han var tydligvis bare en i rekken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes ikke det er realt..

Jeg synes vitner om at han er lite åpen og tolerant, til og med til en slik grad at han kaste vrak på ei jente han i utgangspunktet var interessert i..

Jeg synes det er trist at sex fortsatt, blandt noen blir betraktet som noe skittent, som kan ødelegge en persons "markedsverdi".. Og dette gjelder stadig mest jentene..

Hun bør prise seg lykkelig over at han kom med såpass klar tale helt i starten.

Så det er i alle fall noe positivt med ham ;o)

Som thunderlips sier, følelser er det ikke så lett å være hærre over.

Hadde kanskje ikke vært så kult om han lot det hangle å gå?

Kanskej det han gjorde ikke var så teit alikevel.

Underer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du er ikke i stand til å forstå at han gan ha grunner som ikke er utelukkende negative?

Hm. Det tror jeg jeg må kalle mangel på innlevelsesevne og empati!

Jeg skriver at jeg sliter med å finne noe positivt å si om slik oppførsel.

Det er selvsagt mulig at han er utrolig umoden, og er redd.

Men for meg så lyser dette mer av dobbelmoral, enn noe annet.

===

Mener du man skal ha empati for alle beslutninger?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

men så har jeg møtt mannen i mitt liv da, så jeg rakk liksom ikke komme meg ut på den veien der...

Men da er vel alt bare velstand da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget må vel være hvor høy/lav terskelen for å ha sex er?

Husk at "god moral" er bare et ord for "manglende anledninger"! ;)

Med vennlig hilsen

takk, men jeg har takket pent nei mange ganger... man har da ikke sex med hvem som helst, selv om sjansen byr seg? om man tror at en kan se et forhold i sikte derimot, blir terskelen med en gang lavere... og så innså han at han tok feil, og må nå betale for det og komme seg ut av denne røra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han innser at det for henne ikke betyr at hun har lyst å gifte seg med ham, fordi om de har sex...

han må derfor lete videre etter "den rette"...

Nei, det har han ikke belegg for å hevde. Og det er jo han som slår opp, ikke henne!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...