Gå til innhold

Gutt som avviser kvinnelig "rundbrenner"


pip

Anbefalte innlegg

Folk gjør dette hele tiden. Mange som har sex for så å finne ut at de ikke passer sammen eller ikke ønsker å være sammen. Sannsynligvis visste han ikke om dette da de lå sammen.

Joda, men å ha sex med noen, for så å dumpe dem fordi de har sex, faller på sin egen urimelighet!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 498
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    127

  • pip

    123

  • Goliath

    67

  • laguna1365380434

    42

Mest aktive i denne tråden

Gjest slitern

Hei Flisa,

Selvsagt er det hans valg - hvem andre sitt valg skulle det vært? :)

Poenget er vel om det er et godt og saklig valg?

Med vennlig hilsen

Hvis han er i begynnelse av 20-årene er han ennå ikke tørr bak ørene. Det blir man ikke før ved 30. Mulig han kommer til å angre på dette i ettertid. Men, det er vel ikke så unaturlig at menn ikke ønsker å være sammen med kvinner som har hatt et veldig utsvevende sexliv unntatt kronprinsen da, men kronprinsen hadde blitt moden og giftet seg av kjærlighet til Mette Marit. Ingen tvil om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et godt og saklig valg - ut i fra hans vurderinger og kjennskap til seg selv.

Hadde han valgt å gjøre noe annet, så ville det sansynligvis bare blitt værre for dem begge på sikt.

Han kunne ha valgt å snakke med henne om det, før/istedet for å dumpe henne.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han er i begynnelse av 20-årene er han ennå ikke tørr bak ørene. Det blir man ikke før ved 30. Mulig han kommer til å angre på dette i ettertid. Men, det er vel ikke så unaturlig at menn ikke ønsker å være sammen med kvinner som har hatt et veldig utsvevende sexliv unntatt kronprinsen da, men kronprinsen hadde blitt moden og giftet seg av kjærlighet til Mette Marit. Ingen tvil om det.

Og det er jo derfor han blir kritisert for nettopp å være "umoden". :)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Flisa,

Selvsagt er det hans valg - hvem andre sitt valg skulle det vært? :)

Poenget er vel om det er et godt og saklig valg?

Med vennlig hilsen

Næsj,- hvor mange har kalkulert inn så mye saklig og gode grunner nå man sumper noen? Det går på følelser.og de kan ikke måles i saklighet eller fornuft. Selv om venner som regel står på ens side og nikker med i urettferdighetskoret. Det er også naturlig.

Jeg ble dumpet en gang fordi jeg ikke ville være med kjæresten på fest....så da trodde jeg ikke han skulle dit -så jeg dro dit,- og så var han der, -og så ble jeg sur fordi han ikke ville kjøre meg hjem, så gjorde han det slutt a gett! Tølper'n - hehe

Fornuft? næ, jeg var vel 13-14 år..

..og mer fornuft er det vel ikke i voksne dumpninger heller - om man ser stort på det.

;-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Hun har ikke forandret seg fra "5 minutter før han fikk vite" (og var forelsket i henne) til "5 minutter etter han fikk vite" (og ville dumpe henne).

Med vennlig hilsen

Hun har forandret seg i hans øyne.

Akkurat som jeg fikk bakoversveis da jeg haørte at mannen min hadde vært MP -da måtte jeg justere kjennskapen min til ham.

Folk forandrer seg i våre øyne når vi får nye opplysninger om et menneske. Ikke minst tidlig i forholdet hvor vi vel alle måte bytte ut det drømmebildet vi har laget oss i forelskelsesrusen med et menneske av kjøtt og blod.

Det er det ikke noe vits i å kverrulere videre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest slitern

Joda, men å ha sex med noen, for så å dumpe dem fordi de har sex, faller på sin egen urimelighet!

Med vennlig hilsen

Ja, men alle mennesker er ikke snille. De fleste tenker på seg selv og han ønsker ikke en dame som har ligget rundt. Kanskje han får prestasjonsangst? Pip, kan du ikke få han til å svare oss. Det blir bare spekulasjoner her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han slår opp fordi de har helt forskjellig syn på sex, ikke fordi hunhar hatt så og så mange menn (eller kvinner) før ham.

Om sex drar forholdet lengre -da sier en jo nettopp at sex har en betydning mellom to personer på et annet plan en det meste andre man har sammen med et annet menneske?

Og da får det jo en betydning som gjør at det har en bytdning hvor mange, og hva slags sexuelle forhold man har hatt?

Sex er én ting som drar forholdet lenger. Å reise på ferie sammen også.

Men man blir ikke "brukt opp" fordi om man har sex.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele "madonna eller hore" konseptet eksisterer ikke (i særlig grad) for menn. Det er vel et av de "stedene" hvor det er størst forskjell på menn og kvinner i samfunnet.

Selvsagt har man "rett til å velge hvem man vil". Men da bør man vel finne ut av det *før* man innleder forholdet, og ikke dumpe partneren i etterkant.

Med vennlig hilsen

Jeg dumpet partneren etter 13 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kunne ha valgt å snakke med henne om det, før/istedet for å dumpe henne.

Med vennlig hilsen

Jeg regner med at en telefonsatale innebærer snakk....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slitern

Ettersom du skriver at du har hatt mange partnere, kan du da aldri innlede noe "seriøst forhold"?

For hvis dine potensielle partnere er som deg, vil de vel ikke være sammen med deg hvis du har hatt sex med flere?

===

Poenget er vel heller om man tar forholdet seriøst nå, og ikke om man har hatt sex med mange før.

Eller tror du at folk som har hatt sex med "mange" aldri kan ha noe seriøst forhold?

Med vennlig hilsen

Han var vel ikke riktig forelsket il henne da. Hvis han hadde vært det ville han blitt sammen med henne. Han kunne selvfølgelig ikke si dette direkte til henne. Folk møter skuffelser hele tiden i kjærligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Nei - han burde snakke ut med henne om det, og ikke dumpe henne per telefon.

Det er noe han burde ha snakket om først. Når situasjonen er så langt fremskreden som den er, bør han ihvertfall finne ut hva hun mener nå (og ikke hvordan hun var før).

Hun blir "såret", hvilket viser at hun tar forholdet seriøst. Det virker som om hun tar det mer seriøst enn ham, faktisk. Han kunne ihvertfall ha giddet å snakke med henne om det.

Med vennlig hilsen

Det er jeg enig i, at han burde snakket med henne ansikt til ansikt.

Jeg er litt usikker på hva hun er såret over. Over at noen gjør det slutt med henne? At hun opplever seg dømt? Er hun mest forfjamsa over at noe slikt overhodet spiller noe rolle, det kan hun ikke helt forstå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men å ha sex med noen, for så å dumpe dem fordi de har sex, faller på sin egen urimelighet!

Med vennlig hilsen

Hva slags sex er det egentlig du har (eventuelt kjennskap til)?

Jeg mener - du skriver jo som om det å ha sex er ett og det samme, og at variasjoner i type sex, antall partnere, hyppighet etc ikke spiller noen rolle.

Har du hatt sex, så har du hatt sex - punktum!

Har du hatt sex med en, så er det det samme som om du har hatt sex med "alle" - punktum!

Er det din oppriktige mening Sør?

Da må du jo i så fall være en mer "seksuell fundamentalist" enn paven selv...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har som regel masse å si! :)

Og jeg er sikkert rar også! ;)

Med vennlig hilsen

De gangene du manger meninger slår du om deg med pjatt, og du analyserer og analyserer andres innlegg for å henge deg opp i noe..

*pjuk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex er én ting som drar forholdet lenger. Å reise på ferie sammen også.

Men man blir ikke "brukt opp" fordi om man har sex.

Med vennlig hilsen

Si det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han er i begynnelse av 20-årene er han ennå ikke tørr bak ørene. Det blir man ikke før ved 30. Mulig han kommer til å angre på dette i ettertid. Men, det er vel ikke så unaturlig at menn ikke ønsker å være sammen med kvinner som har hatt et veldig utsvevende sexliv unntatt kronprinsen da, men kronprinsen hadde blitt moden og giftet seg av kjærlighet til Mette Marit. Ingen tvil om det.

"flinke gutten"

*klapper krompen på hodet*

Menn merk, hun har vel uttalt at hun tar avstand fra sitt tidligere liv, eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du tillegger damen i dette tilfelle en rekke positive egenskaper som du ikke aner om hun har, samtidig som du tillegger mannen her en rekke negative egenskaper som du ikke aner om han har,

Slik sett ser det ut til at du sliter med forutinntatte holdninger mot menn generelt sett. Og det er vel også noe av det din kritikk går ut på når det gjelder han - forutinntatte holdninger mot kvinnelige rundbrennere.

Hvorfor gjør det ene han til en "umoden guttunge", og det andre deg til en "moden og reflektert mann"?

Hvorfor er det ikke like gjerne tvert om?

Jeg skriver at det "behøver ikke bety".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dumpet partneren etter 13 år...

Hei,

Du er treig! ;)

Det er noe annet, fordi da har han/du forandret dere og vokst fra hverandre.

Her er kvinnen fremdeles den samme som han forelsket seg i.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene du manger meninger slår du om deg med pjatt, og du analyserer og analyserer andres innlegg for å henge deg opp i noe..

*pjuk*

Er det ikke det du bedriver her?

;)

"På seg selv...."

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...