Gå til innhold

Gutt som avviser kvinnelig "rundbrenner"


pip

Anbefalte innlegg

Ja, jeg synes faktisk det. Hvordan man ter seg seksuelt sier veldig mye om personen. Hva slags moral og etikk vedkommende har. Det er jo ikke noe galt å ha ligget med mange menn, men det bli kanskje da vanskelig å senere med en kristen kjæreste eller en som ønsker at vedkommende har samme erfarings som dem selv. Kanskje dette er et guttefenomen? Kanskje han får prestasjonsangst av en kvinne som har mer erfaring enn han selv?

Jeg tror ikke dette er et guttefenomen.

Men jeg tror kanskje vi ville hatt mer sympati med ei jente som gjorde det slutt av lignende grunner?

Akkurat som vi kan se en film om en kvinnelig lærer som har sex med en guttunge, men ville synes at læreren var helt syk om det var en mann.

Jeg husker at flere av reaksjonene her på forum etter denne filmen var at dette jo var alle gutters drøm, og en fantastisk erfaring å ha med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 498
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    127

  • pip

    123

  • Goliath

    67

  • laguna1365380434

    42

Mest aktive i denne tråden

Nei, og jeg har ikke kritisert deg for noe av det.

Jeg ville kritisert deg hvis du tok kvinner med deg hjem, hadde ONS og så dumpet dem fordi "hun var av typen som hadde ONS"!

Med vennlig hilsen

Enig med deg i at det er kritikkverdig.

Men jeg kan ikke se at det er det som har skjedd her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke dette er et guttefenomen.

Men jeg tror kanskje vi ville hatt mer sympati med ei jente som gjorde det slutt av lignende grunner?

Akkurat som vi kan se en film om en kvinnelig lærer som har sex med en guttunge, men ville synes at læreren var helt syk om det var en mann.

Jeg husker at flere av reaksjonene her på forum etter denne filmen var at dette jo var alle gutters drøm, og en fantastisk erfaring å ha med seg.

Vet om flere jenter som drømte om lærern også jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snorkeldyr

Fikk aldri svart på dette!

Det virker som folk er veldig delte -de som ikke skjønner ham mener han er helt på jordet.

Hva kommer det av at vi har så vidt forskjellig syn på det han gjør?

Og om det er enkelte miljøer som mener det ene elelr det andre?

Dette er internett... du blir ikke hørt hvis du ikke spissformulerer, og det er viktig å ikke "tape" en diskusjon. Derfor virker motsetningene gjerne større enn hva de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så når han har funne tut hvordan hun er nå, da har han lov til å gjrøe det slutt? Uansett om de har gått en dag eller en uke?

Hva med at forelskelsen forsvant, der og da? Har han lov til å gjøre det slutt da? Eller når han skjønte (der og da) at det ikke var henne han var forelsket i, men et drømmebilde?

Har man ikke lov til å gå ut av et forhold en har gått inn i? Bør ting være så gjennomsnakket at en aldri behøver å gjøre det slutt?

Når er det moralskt riktig å gjøre det slutt, synes du?

Man kan selvsagt gjøre det slutt "når som helst". Ingen sier at han ikke har rett til det.

Men når han oppgir en grunn, må det være lov til å diskutere/fordømme denne årsaken? Eller?

Hun er jo vitterlig fremdeles den samme som han forelsket seg i!

Generelt er det klart at man kan dumpe partneren for enhver årsak. Men hvis man gjør det og oppgir at det var fordi partneren har "blå sokker" må man nok finne seg i en del spørsmål! ;)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Poenget var vel at han ikke oppdaget det ved at det var noe hun gjorde han ikke likte. Han var jo fornøyd med henne, men oppdaget noe "grums" i hennes historie, som han tillegger vekt (selv om han nå gjør det samme).

Så sørger han for at hun får "mer grums i historien", ved å dumpe henne etter å ha hatt sex med henne.

Med vennlig hilsen

Så Mrxx sain problemstilling er helt søkt for deg?

Forøvrig kan det vel godt være at han nettopp oppdaget at noe var "galt" da de hadde sex?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil.

Status per i dag, er at det er han som dumpet henne, og ikke omvendt.

Feil.

Status er at han dumpet henne (for en gangs skyld var det hun som ble dumpet etter sex...:-), etter at han fant ut at hun hadde for vane å ha sex med "alle" - og at han derfor ikke nødvendigvis var så spesiell for henne som han trodde han var, og som hun var for han.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg i at det er kritikkverdig.

Men jeg kan ikke se at det er det som har skjedd her.

I Norge i år 2003 er det helt vanlig at man har hatt sex med flere enn én person i sitt liv.

Hvis man innleder et seriøst forhold med noen (som både hun og han har gjort), men ikke klarer at partneren har eksistert før han/hun traff deg, så bør man opplyse om slikt FØR man lar vedkommende engasjere seg følelsesmessig.

Videre, å ha sex med noen (som han har hatt) og så dumpe henne fordi hun har hatt sex med flere, forblir dobbelmoral.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er internett... du blir ikke hørt hvis du ikke spissformulerer, og det er viktig å ikke "tape" en diskusjon. Derfor virker motsetningene gjerne større enn hva de er.

Tror du det er grunnen?

Hm. Kanskje. Men reaksjonene er nok ikke så ulike som ellers, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan selvsagt gjøre det slutt "når som helst". Ingen sier at han ikke har rett til det.

Men når han oppgir en grunn, må det være lov til å diskutere/fordømme denne årsaken? Eller?

Hun er jo vitterlig fremdeles den samme som han forelsket seg i!

Generelt er det klart at man kan dumpe partneren for enhver årsak. Men hvis man gjør det og oppgir at det var fordi partneren har "blå sokker" må man nok finne seg i en del spørsmål! ;)

Med vennlig hilsen

Er hun den samme som han forelsket seg i?

Det tror jeg er en sannhent med store modifiskaasjoner. En blir jo kjent med et menneske på nytt hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det han syns, det syns han - og om det for han er utenkelig å være sammen med en jente som har hatt seg med fler - så er det hans valg, uansett om andre syns det er en dårlig grunn.

Hei Flisa,

Selvsagt er det hans valg - hvem andre sitt valg skulle det vært? :)

Poenget er vel om det er et godt og saklig valg?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er hun den samme som han forelsket seg i?

Det tror jeg er en sannhent med store modifiskaasjoner. En blir jo kjent med et menneske på nytt hele tiden.

Hei,

Hun har ikke forandret seg fra "5 minutter før han fikk vite" (og var forelsket i henne) til "5 minutter etter han fikk vite" (og ville dumpe henne).

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan selvsagt gjøre det slutt "når som helst". Ingen sier at han ikke har rett til det.

Men når han oppgir en grunn, må det være lov til å diskutere/fordømme denne årsaken? Eller?

Hun er jo vitterlig fremdeles den samme som han forelsket seg i!

Generelt er det klart at man kan dumpe partneren for enhver årsak. Men hvis man gjør det og oppgir at det var fordi partneren har "blå sokker" må man nok finne seg i en del spørsmål! ;)

Med vennlig hilsen

om han hadde tenkt at dette er noe han ikke burde bry seg om, og fortsatt forholdet. For så å oppleve at dette plagde ham, men var så skamfull over å la noe slikt ha inflytelse på følelsene sine at han måtte bite tenna sammen intill han lå i grava 50 år og mange barnebarn seinere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slitern

Du skriver: "Selv har jeg hatt mange seksualpartnere, men jeg ville likevel vært skeptisk til en dame som ikke hadde hatt noen grenser tidligere til utlevelse av egen seksualitet."

Isåfall håper jeg at du hadde "oppdaget" dette FØR du innledet et seriøst forhold til henne (og hun til deg), og i dobbelmoralens navn, før du hadde sex med henne, for så å dumpe henne fordi hun har hatt sex med "for mange".

Folk gjør dette hele tiden. Mange som har sex for så å finne ut at de ikke passer sammen eller ikke ønsker å være sammen. Sannsynligvis visste han ikke om dette da de lå sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Flisa,

Selvsagt er det hans valg - hvem andre sitt valg skulle det vært? :)

Poenget er vel om det er et godt og saklig valg?

Med vennlig hilsen

Flisespikkeren Sør.

Har du ikke noe å si, så pirker du i andres innlegg.

Du er rar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om han hadde tenkt at dette er noe han ikke burde bry seg om, og fortsatt forholdet. For så å oppleve at dette plagde ham, men var så skamfull over å la noe slikt ha inflytelse på følelsene sine at han måtte bite tenna sammen intill han lå i grava 50 år og mange barnebarn seinere?

Hei,

Nei - han burde snakke ut med henne om det, og ikke dumpe henne per telefon.

Det er noe han burde ha snakket om først. Når situasjonen er så langt fremskreden som den er, bør han ihvertfall finne ut hva hun mener nå (og ikke hvordan hun var før).

Hun blir "såret", hvilket viser at hun tar forholdet seriøst. Det virker som om hun tar det mer seriøst enn ham, faktisk. Han kunne ihvertfall ha giddet å snakke med henne om det.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flisespikkeren Sør.

Har du ikke noe å si, så pirker du i andres innlegg.

Du er rar.

Jeg har som regel masse å si! :)

Og jeg er sikkert rar også! ;)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Flisa,

Selvsagt er det hans valg - hvem andre sitt valg skulle det vært? :)

Poenget er vel om det er et godt og saklig valg?

Med vennlig hilsen

Det var et godt og saklig valg - ut i fra hans vurderinger og kjennskap til seg selv.

Hadde han valgt å gjøre noe annet, så ville det sansynligvis bare blitt værre for dem begge på sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...