Gå til innhold

Gutt som avviser kvinnelig "rundbrenner"


pip

Anbefalte innlegg

Jeg synes mange av de holdninger som vises her til en stor grad er umodne og toskete.

Intollerante, dobbeltmoralske, dømmende og sneversynte:-)

Du står selvsagt fritt til å ha dine meninger.

Selv om de er toskete og umodne! :)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 498
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    127

  • pip

    123

  • Goliath

    67

  • laguna1365380434

    42

Mest aktive i denne tråden

Du skriver: "Selv har jeg hatt mange seksualpartnere, men jeg ville likevel vært skeptisk til en dame som ikke hadde hatt noen grenser tidligere til utlevelse av egen seksualitet."

Isåfall håper jeg at du hadde "oppdaget" dette FØR du innledet et seriøst forhold til henne (og hun til deg), og i dobbelmoralens navn, før du hadde sex med henne, for så å dumpe henne fordi hun har hatt sex med "for mange".

Nok en gang forsøker du å sverte din motdebattant Sør:-)

Jeg har hatt sex med damer jeg ikke har ønsket å innlede noe seriøst forhold til.

Jeg har hatt elskerinner.

Og det har vært i full åpenhet med de involverte.

Men i et seriøst forhold som man går inn i med det utgangspunkt at man ønsker at det skal vare - så ville jeg ikke gjort det med en dame som har eller har hatt en helt annen seksuell "referanseramme eller terksel" enn hva jeg selv har.

Og jeg ville hatt full forståelse for en dame som dumpet meg av nettopp samme årsak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke at sex ikke er viktig for henne, men at det ikke var så viktig om de hadde hatt sex eller ei før han slo opp.

Ville hun ikke blitt like såra om de ikke hadde hatt sex?

Når man har hatt sex, vil vel de fleste si at man har tatt forholdet "ett skritt lengre"?

Selvsagt ville hun nok bli såret hvis han slo opp før de hadde hatt sex, men det er jo ikke irrelevant at *årsaken* for at han slår opp er at "hun har hatt sex med flere", når han selv også har hatt sex med henne.

Da er jo han nettopp "med på" at hun har hatt sex med flere - nå enda én til - som han så fordømmer såpass at han velger å dumpe henne for det.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Likevel så finner du det helt greit og uproblematisk å dømme han for den handlingen han har gjort?"

Her diskuterer vi (for oss) en anonym/hypotetisk person - på mange måter en teoretisk problemstilling, som du ber oss komme med innspill på.

Med andre ord - jeg synes han virker som en "umoden tosk" :) men jeg ville ikke "skyte ham" for det. Men når du spør (eller hvis han spurte meg) så er det klart at man sier sin mening.

Med vennlig hilsen

Og takk for det!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han blir ikke "dømt" for å ha funnet ut at de ikke har felles referanseramme.

Han bli dømt fordi han innleder et forhold (og lar henne forelske seg i ham), og har sex med henne - for så å dumpe henne for at hun har hatt sex med "for mange" (i tillegg til ham selv).

Videre, intet i innlegget tilsier at hun har "forledet" ham mtp hennes historie. Hvis historien hennes er såpass viktig for ham, burde han selvsagt ha spurt FØR han innledet et forhold.

Med vennlig hilsen

"Han bli dømt fordi han innleder et forhold (og lar henne forelske seg i ham), og har sex med henne - for så å dumpe henne for at hun har hatt sex med "for mange" (i tillegg til ham selv)."

Hva er dette for antagelser?

Hun har jo for vane å gå til sengs med gutter uten at hun har tenkt å innlede et forhold til dem. Hun har jo for vane å ikke bli forelsket i dem.

Når han finner ut av dette, så ønsker han ikke å utvikle forholdet til noe mer enn det det var - sex en gang.

Og det gjør han helt rett i ut i fra hans egne ønsker, følelser og kunnskap om seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang forsøker du å sverte din motdebattant Sør:-)

Jeg har hatt sex med damer jeg ikke har ønsket å innlede noe seriøst forhold til.

Jeg har hatt elskerinner.

Og det har vært i full åpenhet med de involverte.

Men i et seriøst forhold som man går inn i med det utgangspunkt at man ønsker at det skal vare - så ville jeg ikke gjort det med en dame som har eller har hatt en helt annen seksuell "referanseramme eller terksel" enn hva jeg selv har.

Og jeg ville hatt full forståelse for en dame som dumpet meg av nettopp samme årsak.

Ettersom du skriver at du har hatt mange partnere, kan du da aldri innlede noe "seriøst forhold"?

For hvis dine potensielle partnere er som deg, vil de vel ikke være sammen med deg hvis du har hatt sex med flere?

===

Poenget er vel heller om man tar forholdet seriøst nå, og ikke om man har hatt sex med mange før.

Eller tror du at folk som har hatt sex med "mange" aldri kan ha noe seriøst forhold?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest slitern

Men her diskuterer vi en anonym person. Det blir som å diskutere "Moral og Etikk" - diskusjonen er interessant i seg selv.

Jeg tviler på at Pip kommer til å stene fyren hvis vi bedømmer at han ikke burde dumpet henne!

Pip? Lover du? ;)

Med vennlig hilsen

Pip kommer kanskje til å kaste noen egg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nevnt det før Sør, men ser at jeg må gjøre det igjen.

Du skriver: "For det første så er det jo gale i hans egen referanse-ramme å ha sex, siden han åpenbart dumper folk pga dette."

Og det blir for dumt. Det er ikke snakk om å ha sex eller ikke, men graden av det og vilke holdninger/begrensninger man har.

Dine forsøk på å lage dette til noe "enten/eller" har intet med virkligheten å gjøre.

Selv har jeg hatt mange seksualpartnere, men jeg ville likevel vært skeptisk til en dame som ikke hadde hatt noen grenser tidligere til utlevelse av egen seksualitet.

Hvis du trenger noen argumenter til hvorfor, så får du heller spørre. Det finnes en del å ta av, og jeg antar at du selv sitter på noen - hvis du bare tenker deg litt om.

Jeg vil gjerne høre de argumentene.

På forhånd takk ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Han bli dømt fordi han innleder et forhold (og lar henne forelske seg i ham), og har sex med henne - for så å dumpe henne for at hun har hatt sex med "for mange" (i tillegg til ham selv)."

Hva er dette for antagelser?

Hun har jo for vane å gå til sengs med gutter uten at hun har tenkt å innlede et forhold til dem. Hun har jo for vane å ikke bli forelsket i dem.

Når han finner ut av dette, så ønsker han ikke å utvikle forholdet til noe mer enn det det var - sex en gang.

Og det gjør han helt rett i ut i fra hans egne ønsker, følelser og kunnskap om seg selv.

For det første, hvis det var snakk om en ONS for begge, så faller jo "dumping-årsaken" på sin egen urimelighet.

===

Men Pip skrev: "Det som har vært har vært, og nå er hun interesert i ham, og ingen andre."

De *har* allerede innledet et forhold.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Han forelsket seg i denne kvinnen. Hun har hele tiden vært "god nok", og sikkert mer til.

Hvis han aldri hadde fått vite om "sex før ham", ville de trolig vært sammen fremdeles, og kanskje i lang tid fremover. Han er åpenbart glad i henne, osv.

Hun er jo fremdeles den samme som før han fikk vite det.

I det aller minste burde han satt seg ned og snakket med henne om det, istedet for en masse antagelser om henne basert på at hun har hatt flere sexpartnere enn ham.

===

Man bør vel forholde seg til hvordan partneren er nå, og ikke hvordan han/hun var før?

Med vennlig hilsen

så når han har funne tut hvordan hun er nå, da har han lov til å gjrøe det slutt? Uansett om de har gått en dag eller en uke?

Hva med at forelskelsen forsvant, der og da? Har han lov til å gjøre det slutt da? Eller når han skjønte (der og da) at det ikke var henne han var forelsket i, men et drømmebilde?

Har man ikke lov til å gå ut av et forhold en har gått inn i? Bør ting være så gjennomsnakket at en aldri behøver å gjøre det slutt?

Når er det moralskt riktig å gjøre det slutt, synes du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slitern

:o)

Nei, men jeg lurte på om dette er et kontroversielt tema, og om det var noen forståelse å få. Er et tabu å mene at folks tidligere sexerfaringer gjør noe med senere forhold? Er det tabu å ville ha noen med nogenlunde lik (manglende) sexerfaring?

Å mene at at hva slags sexliv en har hatt sier noe om hva slags person en er?

Ja, jeg synes faktisk det. Hvordan man ter seg seksuelt sier veldig mye om personen. Hva slags moral og etikk vedkommende har. Det er jo ikke noe galt å ha ligget med mange menn, men det bli kanskje da vanskelig å senere med en kristen kjæreste eller en som ønsker at vedkommende har samme erfarings som dem selv. Kanskje dette er et guttefenomen? Kanskje han får prestasjonsangst av en kvinne som har mer erfaring enn han selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slitern

:o)

Nei, men jeg lurte på om dette er et kontroversielt tema, og om det var noen forståelse å få. Er et tabu å mene at folks tidligere sexerfaringer gjør noe med senere forhold? Er det tabu å ville ha noen med nogenlunde lik (manglende) sexerfaring?

Å mene at at hva slags sexliv en har hatt sier noe om hva slags person en er?

Dette ville kanskje ikke være noe problem hvis det var en mann som hadde gjort det samme. Jeg håper dere forstod innlegger over. Jeg glemte å se over det før jeg sendte det. Det det skulle stå var at det kanskje ville bli vanskelig å bli sammen med en kristen gutt eller en gutt som ville at jenta skulle ha lik erfaring som han selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det han syns, det syns han - og om det for han er utenkelig å være sammen med en jente som har hatt seg med fler - så er det hans valg, uansett om andre syns det er en dårlig grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det bare forelskelse som skal styre hvem man utvikler et forhold med?

At han ikke skulle oppdage det er vel heller utopisk.

Hei,

Poenget var vel at han ikke oppdaget det ved at det var noe hun gjorde han ikke likte. Han var jo fornøyd med henne, men oppdaget noe "grums" i hennes historie, som han tillegger vekt (selv om han nå gjør det samme).

Så sørger han for at hun får "mer grums i historien", ved å dumpe henne etter å ha hatt sex med henne.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom du skriver at du har hatt mange partnere, kan du da aldri innlede noe "seriøst forhold"?

For hvis dine potensielle partnere er som deg, vil de vel ikke være sammen med deg hvis du har hatt sex med flere?

===

Poenget er vel heller om man tar forholdet seriøst nå, og ikke om man har hatt sex med mange før.

Eller tror du at folk som har hatt sex med "mange" aldri kan ha noe seriøst forhold?

Med vennlig hilsen

Hvor i alle dager får du informasjonen din fra Sør?

Det er i hvert fall ikke fra hva jeg skriver her....

Dette er hva jeg skrev:

"Men i et seriøst forhold som man går inn i med det utgangspunkt at man ønsker at det skal vare - så ville jeg ikke gjort det med en dame som har eller har hatt en helt annen seksuell "referanseramme eller terksel" enn hva jeg selv har.

Og jeg ville hatt full forståelse for en dame som dumpet meg av nettopp samme årsak."

Og jeg skriver at jeg har hatt en god del seksualpartnere som da selvfølgelig er min ""referanseramme eller terksel".

Men jeg ville fått problemer i et forhold hvis damen var svært konservativ og tilbakeholden når det gjelder sex (i soveværelset, under dyna med lyset av).

Jeg ville også fått problemer hvis hun var opptatt av f.eks fri sex i forholdet, trekant eller "mølje", ONS som regelen og ikke unntaket hver gang hun var på byen som singel, wetsex osv.....

For jeg ville da anta at mitt behov for utfoldelser fremover når det gjelder sex neppe ville vært til hennes "tilfredsstillelse".

Er det så vanskelig å fatte det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, hvis det var snakk om en ONS for begge, så faller jo "dumping-årsaken" på sin egen urimelighet.

===

Men Pip skrev: "Det som har vært har vært, og nå er hun interesert i ham, og ingen andre."

De *har* allerede innledet et forhold.

Med vennlig hilsen

Dette er sansynligvis noe mer enn et ONS.

Men når han da tidlig i forholdet finner ut at forutsetningene for forholdet ikke er som han trodde, så gjør han det eneste rette for han - han gjør det slutt.

Og det er myyyye bedre at han gjør det straks, og ikke lar det dra ut videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har hatt sex, vil vel de fleste si at man har tatt forholdet "ett skritt lengre"?

Selvsagt ville hun nok bli såret hvis han slo opp før de hadde hatt sex, men det er jo ikke irrelevant at *årsaken* for at han slår opp er at "hun har hatt sex med flere", når han selv også har hatt sex med henne.

Da er jo han nettopp "med på" at hun har hatt sex med flere - nå enda én til - som han så fordømmer såpass at han velger å dumpe henne for det.

Med vennlig hilsen

Han slår opp fordi de har helt forskjellig syn på sex, ikke fordi hunhar hatt så og så mange menn (eller kvinner) før ham.

Om sex drar forholdet lengre -da sier en jo nettopp at sex har en betydning mellom to personer på et annet plan en det meste andre man har sammen med et annet menneske?

Og da får det jo en betydning som gjør at det har en bytdning hvor mange, og hva slags sexuelle forhold man har hatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i alle dager får du informasjonen din fra Sør?

Det er i hvert fall ikke fra hva jeg skriver her....

Dette er hva jeg skrev:

"Men i et seriøst forhold som man går inn i med det utgangspunkt at man ønsker at det skal vare - så ville jeg ikke gjort det med en dame som har eller har hatt en helt annen seksuell "referanseramme eller terksel" enn hva jeg selv har.

Og jeg ville hatt full forståelse for en dame som dumpet meg av nettopp samme årsak."

Og jeg skriver at jeg har hatt en god del seksualpartnere som da selvfølgelig er min ""referanseramme eller terksel".

Men jeg ville fått problemer i et forhold hvis damen var svært konservativ og tilbakeholden når det gjelder sex (i soveværelset, under dyna med lyset av).

Jeg ville også fått problemer hvis hun var opptatt av f.eks fri sex i forholdet, trekant eller "mølje", ONS som regelen og ikke unntaket hver gang hun var på byen som singel, wetsex osv.....

For jeg ville da anta at mitt behov for utfoldelser fremover når det gjelder sex neppe ville vært til hennes "tilfredsstillelse".

Er det så vanskelig å fatte det da?

Nei, og jeg har ikke kritisert deg for noe av det.

Jeg ville kritisert deg hvis du tok kvinner med deg hjem, hadde ONS og så dumpet dem fordi "hun var av typen som hadde ONS"!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

folk har veldig delte meninger, ser det ut til.

Men tendenesn i tråden er kanskje at de som mener at han er barnslig og umoden er de mest skråsikre?

Hva kommer det av?

At de har rett?

Nei. At han dumper henne er hans valg og helt ok.

Men at han har sex med henne først for så å kritisere sexlivet hennes... Nææææ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...