Gå til innhold

Gutt som avviser kvinnelig "rundbrenner"


pip

Anbefalte innlegg

jeg sa det! :)

Med vennlig hilsen

Men jeg er ikke sikker på o det er riktig.

Hvorfor opplever de fleste at det er forskjell på å hatt 50 og å ha hatt 5 sexpartnere?

At det gjør noemed følelsene til den en er sammen med.

Og kanskje ens egne følelser.

Dette er et spennede tema, men også veldig skummelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 498
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    127

  • pip

    123

  • Goliath

    67

  • laguna1365380434

    42

Mest aktive i denne tråden

Ja, men alle mennesker er ikke snille. De fleste tenker på seg selv og han ønsker ikke en dame som har ligget rundt. Kanskje han får prestasjonsangst? Pip, kan du ikke få han til å svare oss. Det blir bare spekulasjoner her.

Hei,

Nei, alle mennesker er ikke snille, men her ble vi bedt om å ta stilling til en "etisk og moralsk" problemstilling.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke det du bedriver her?

;)

"På seg selv...."

Med vennlig hilsen

Dere gjør det begge akkurat nå. Men nå stopper dere, fordi dere er så snille og lar vær når jeg ber peng.

*vær så snill*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men alle mennesker er ikke snille. De fleste tenker på seg selv og han ønsker ikke en dame som har ligget rundt. Kanskje han får prestasjonsangst? Pip, kan du ikke få han til å svare oss. Det blir bare spekulasjoner her.

Tror ikke jeg skal tipse om denne tråden, nei. Eller kanskje. Jeg får se. Det hadde ikke vært praktisk mulig heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Norge i år 2003 er det helt vanlig at man har hatt sex med flere enn én person i sitt liv.

Hvis man innleder et seriøst forhold med noen (som både hun og han har gjort), men ikke klarer at partneren har eksistert før han/hun traff deg, så bør man opplyse om slikt FØR man lar vedkommende engasjere seg følelsesmessig.

Videre, å ha sex med noen (som han har hatt) og så dumpe henne fordi hun har hatt sex med flere, forblir dobbelmoral.

Med vennlig hilsen

Selv i 2003 er det fremdeles forskjell på det å ha sex, hvor mange du har hatt sex med, hva slags sex du vanligvis har, hvor mange du har sex med når du har sex etc....

Du forsøker å gjøre dette til noe enkelt og sort/hvitt.

Slik er ikke virkeligheten Sør....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags sex er det egentlig du har (eventuelt kjennskap til)?

Jeg mener - du skriver jo som om det å ha sex er ett og det samme, og at variasjoner i type sex, antall partnere, hyppighet etc ikke spiller noen rolle.

Har du hatt sex, så har du hatt sex - punktum!

Har du hatt sex med en, så er det det samme som om du har hatt sex med "alle" - punktum!

Er det din oppriktige mening Sør?

Da må du jo i så fall være en mer "seksuell fundamentalist" enn paven selv...:-)

Nei, men kvinnen i denne tråden har heller ikke hatt sex med "alle".

Mannen har kanskje hatt sex med 1 eller kanskje flere? Hun har hatt sex med flere. Da blir det bare en diskusjon om det er 1, 3, 7 eller 10 osv. partnere som er "grensen".

Men det endrer jo ikke på at han jo selv gjør det samme, og når han har sitt neste forhold så vil han selv ha hatt "flere partnere"!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Du er treig! ;)

Det er noe annet, fordi da har han/du forandret dere og vokst fra hverandre.

Her er kvinnen fremdeles den samme som han forelsket seg i.

Med vennlig hilsen

Sant det - han var ikke så treig som jeg skulle ønske jeg ikke var....han var så "heldig" at han kunne gi en grunn - når man ikke kan servere den andre en "god grunn" - så kan man i unge år TRO at man ikke har noen, og dermed fortsette i et forhold som bare den ene trives i.

DET forteller jeg i alle fall mine barn, -er du i tvil, - kutt ut før du er "bundet på hender og føtter" med gjeld, barn, svigerser etc. :) DA ødelegger du mer enn om du dumper en og annen i ungdommen. Å gå rundt å tro at man ikke skal såre noen, - fordi man er snill, -det kan gjøre deg både slem og fæl senere. I en liten romantisk drøm om å "bli gift" så kan man være utålmodig. Det har jeg sett ofte. Det å ha noen blir viktigere enn å skaffe seg et solid grunnlag og stå på egne ben.

*varm i kinna her av iver* :-)

Det viktigste er å velge etter hjertet. Husker SDD fikk endel kritikk her da han nevnte at han ikke klarte å være sammen med overvektige damer. Man kan ikke TA folk på slike følelser, - men man bør kanskje være så smart at man ikke går ut med dem :) For det satt nok mange fete DOL-jenter og følte at bunnen falt ut...hehe.

Nå roter jeg her, -det jeg vil frem til er at det er bedre å surre rundt til man er sikker, enn å late som man er voksen og fornuftig, og ikke kjenne etter om hjertet banker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var vel ikke riktig forelsket il henne da. Hvis han hadde vært det ville han blitt sammen med henne. Han kunne selvfølgelig ikke si dette direkte til henne. Folk møter skuffelser hele tiden i kjærligheten.

Men hvis han har sex med henne uten å være "riktig forelsket", er han da "bedre" enn henne?

Blir han ikke da en hykler hvis han slår opp med henne, begrunnet med at hun har hatt sex (formodentlig med folk hun ikke var "riktig forelsket" i)?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det - han var ikke så treig som jeg skulle ønske jeg ikke var....han var så "heldig" at han kunne gi en grunn - når man ikke kan servere den andre en "god grunn" - så kan man i unge år TRO at man ikke har noen, og dermed fortsette i et forhold som bare den ene trives i.

DET forteller jeg i alle fall mine barn, -er du i tvil, - kutt ut før du er "bundet på hender og føtter" med gjeld, barn, svigerser etc. :) DA ødelegger du mer enn om du dumper en og annen i ungdommen. Å gå rundt å tro at man ikke skal såre noen, - fordi man er snill, -det kan gjøre deg både slem og fæl senere. I en liten romantisk drøm om å "bli gift" så kan man være utålmodig. Det har jeg sett ofte. Det å ha noen blir viktigere enn å skaffe seg et solid grunnlag og stå på egne ben.

*varm i kinna her av iver* :-)

Det viktigste er å velge etter hjertet. Husker SDD fikk endel kritikk her da han nevnte at han ikke klarte å være sammen med overvektige damer. Man kan ikke TA folk på slike følelser, - men man bør kanskje være så smart at man ikke går ut med dem :) For det satt nok mange fete DOL-jenter og følte at bunnen falt ut...hehe.

Nå roter jeg her, -det jeg vil frem til er at det er bedre å surre rundt til man er sikker, enn å late som man er voksen og fornuftig, og ikke kjenne etter om hjertet banker...

Synes det var MEGET godt skrevet jeg flisa!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det overhodet noen feil?

Jeg synes jo at følende arguemnter som har dukket opp har en viss gyldighet:

-Sex er noe som gjør at forholdet til et annet menneske forandrer seg.

-det sier noe om å være ukritisk

-følelsesmessig gjør det noe med en å hele tiden møte folk som har hatt sex med kjæresten

alt dette er jo bare "gyldig" om sex er noe annet en å spise et godt måltid mat.

(Laguna, nå må du jammen stå opp, jeg trenger noen motarguemnter her!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det - han var ikke så treig som jeg skulle ønske jeg ikke var....han var så "heldig" at han kunne gi en grunn - når man ikke kan servere den andre en "god grunn" - så kan man i unge år TRO at man ikke har noen, og dermed fortsette i et forhold som bare den ene trives i.

DET forteller jeg i alle fall mine barn, -er du i tvil, - kutt ut før du er "bundet på hender og føtter" med gjeld, barn, svigerser etc. :) DA ødelegger du mer enn om du dumper en og annen i ungdommen. Å gå rundt å tro at man ikke skal såre noen, - fordi man er snill, -det kan gjøre deg både slem og fæl senere. I en liten romantisk drøm om å "bli gift" så kan man være utålmodig. Det har jeg sett ofte. Det å ha noen blir viktigere enn å skaffe seg et solid grunnlag og stå på egne ben.

*varm i kinna her av iver* :-)

Det viktigste er å velge etter hjertet. Husker SDD fikk endel kritikk her da han nevnte at han ikke klarte å være sammen med overvektige damer. Man kan ikke TA folk på slike følelser, - men man bør kanskje være så smart at man ikke går ut med dem :) For det satt nok mange fete DOL-jenter og følte at bunnen falt ut...hehe.

Nå roter jeg her, -det jeg vil frem til er at det er bedre å surre rundt til man er sikker, enn å late som man er voksen og fornuftig, og ikke kjenne etter om hjertet banker...

Hei,

Jo, men fyren blir ikke kritisert fordi at han vil ha en "partner som er lik seg", men for å ha dumpet henne ETTER at han har hatt sex med henne, begrunnet med at hun har hatt sex med for mange! Det faller på sin egen urimelighet.

Videre, hvis du ikke orker synet av en partner med blå øyne, bør du vil si det FØR du innleder et forhold til en partner med blå øyne. Det er jo noe du vet om før.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke greit å være en singel kvinne.

Sur ble dem når vi nekter sex, og litt skuffet ble dem når vi ville.

Trodde det var blitt litt annerledes nå. Mer likestilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv i 2003 er det fremdeles forskjell på det å ha sex, hvor mange du har hatt sex med, hva slags sex du vanligvis har, hvor mange du har sex med når du har sex etc....

Du forsøker å gjøre dette til noe enkelt og sort/hvitt.

Slik er ikke virkeligheten Sør....

Enig i at det er "mange variasjoner", og hvis denne mannen har såpass spesielle krav (som han åpenbart har) så burde han vel fortelle om dem FØRST, slik at hun fikk en ærlig sjanse til å fordufte før hun innvolverte seg følelsesmessig med ham.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sant det - han var ikke så treig som jeg skulle ønske jeg ikke var....han var så "heldig" at han kunne gi en grunn - når man ikke kan servere den andre en "god grunn" - så kan man i unge år TRO at man ikke har noen, og dermed fortsette i et forhold som bare den ene trives i.

DET forteller jeg i alle fall mine barn, -er du i tvil, - kutt ut før du er "bundet på hender og føtter" med gjeld, barn, svigerser etc. :) DA ødelegger du mer enn om du dumper en og annen i ungdommen. Å gå rundt å tro at man ikke skal såre noen, - fordi man er snill, -det kan gjøre deg både slem og fæl senere. I en liten romantisk drøm om å "bli gift" så kan man være utålmodig. Det har jeg sett ofte. Det å ha noen blir viktigere enn å skaffe seg et solid grunnlag og stå på egne ben.

*varm i kinna her av iver* :-)

Det viktigste er å velge etter hjertet. Husker SDD fikk endel kritikk her da han nevnte at han ikke klarte å være sammen med overvektige damer. Man kan ikke TA folk på slike følelser, - men man bør kanskje være så smart at man ikke går ut med dem :) For det satt nok mange fete DOL-jenter og følte at bunnen falt ut...hehe.

Nå roter jeg her, -det jeg vil frem til er at det er bedre å surre rundt til man er sikker, enn å late som man er voksen og fornuftig, og ikke kjenne etter om hjertet banker...

tror du er inne på noe veldig viktig.

Jeg liker det han fyren her har gjort -og syens han er mer voksen enn han er barnslig. Fordi han tør å kjenne på sine egne følelser og handler ikke utifra om andre synes han er teit. Han tar hensyn til seg selv, og tar et valg utfira hva han tror er riktig på både kort og lang sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det - han var ikke så treig som jeg skulle ønske jeg ikke var....han var så "heldig" at han kunne gi en grunn - når man ikke kan servere den andre en "god grunn" - så kan man i unge år TRO at man ikke har noen, og dermed fortsette i et forhold som bare den ene trives i.

DET forteller jeg i alle fall mine barn, -er du i tvil, - kutt ut før du er "bundet på hender og føtter" med gjeld, barn, svigerser etc. :) DA ødelegger du mer enn om du dumper en og annen i ungdommen. Å gå rundt å tro at man ikke skal såre noen, - fordi man er snill, -det kan gjøre deg både slem og fæl senere. I en liten romantisk drøm om å "bli gift" så kan man være utålmodig. Det har jeg sett ofte. Det å ha noen blir viktigere enn å skaffe seg et solid grunnlag og stå på egne ben.

*varm i kinna her av iver* :-)

Det viktigste er å velge etter hjertet. Husker SDD fikk endel kritikk her da han nevnte at han ikke klarte å være sammen med overvektige damer. Man kan ikke TA folk på slike følelser, - men man bør kanskje være så smart at man ikke går ut med dem :) For det satt nok mange fete DOL-jenter og følte at bunnen falt ut...hehe.

Nå roter jeg her, -det jeg vil frem til er at det er bedre å surre rundt til man er sikker, enn å late som man er voksen og fornuftig, og ikke kjenne etter om hjertet banker...

"Det er ikke alltid like snilt å være snill" - pleier en venninne av meg å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men kvinnen i denne tråden har heller ikke hatt sex med "alle".

Mannen har kanskje hatt sex med 1 eller kanskje flere? Hun har hatt sex med flere. Da blir det bare en diskusjon om det er 1, 3, 7 eller 10 osv. partnere som er "grensen".

Men det endrer jo ikke på at han jo selv gjør det samme, og når han har sitt neste forhold så vil han selv ha hatt "flere partnere"!

Med vennlig hilsen

Enten så vil du ikke, eller så ser du ikke forskjellen som ligger i det å ha et fullstendig ukritisk syn på valg av sexpartnere, og det å ha et svært kritisk syn på det.

Her er det nettopp denne forskjellen det er snakk om, og som gjør at han finner ut at de passer svært dårlig sammen.

Og han gjør da som han føler er riktig, og som jeg har full forståelse for at han gjør. Selv hadde jeg sansynligvis ikke reagert på samme måte, men det har intet med saken å gjøre.

For - i motsetning til deg ser det ut til her - så synes ikke jeg at alle skal gjøre som jeg ville ha gjort. Tvert om synes jeg at andre skal følge sine egne følelser og gjøre seg sine vurderinger av hva som er rett og riktig ut i fra det.

Det finnes nok av eksempler på personer som har tatt valg ut i fra hva de tror andre måtte mene, i stedet for å lytte til seg selv, og som har fått svært uheldige konsekvenser på sikt.

Her gjorde han det rette - både for seg selv, og for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jo, men fyren blir ikke kritisert fordi at han vil ha en "partner som er lik seg", men for å ha dumpet henne ETTER at han har hatt sex med henne, begrunnet med at hun har hatt sex med for mange! Det faller på sin egen urimelighet.

Videre, hvis du ikke orker synet av en partner med blå øyne, bør du vil si det FØR du innleder et forhold til en partner med blå øyne. Det er jo noe du vet om før.

Med vennlig hilsen

Man kan TRO at hun er jomfruelig før det motsatte viser seg - OG man kan bli lurt av fargede linser! *s*

Ja, det var nok dumt av han å ha sex med henne - men for begges del, var det lurt at de ikke fortsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke greit å være en singel kvinne.

Sur ble dem når vi nekter sex, og litt skuffet ble dem når vi ville.

Trodde det var blitt litt annerledes nå. Mer likestilling.

Likestillingen kan vel væare at vi som jenter også får bli sure og skuffa ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg enig i, at han burde snakket med henne ansikt til ansikt.

Jeg er litt usikker på hva hun er såret over. Over at noen gjør det slutt med henne? At hun opplever seg dømt? Er hun mest forfjamsa over at noe slikt overhodet spiller noe rolle, det kan hun ikke helt forstå?

Hei,

At hun er "forfjamset" viser vel at hun tok forholdet seriøst. (Tilsynelatende mer seriøst enn ham!)

Godt mulig hun er såret fordi han dumpet henne pga noe hun ikke har mulighet til å gjøre noe med. Hun kan ikke gjøre om på fortiden. Han dømmer henne basert på hvordan hun var der, ikke hvordan hun er nå.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror du er inne på noe veldig viktig.

Jeg liker det han fyren her har gjort -og syens han er mer voksen enn han er barnslig. Fordi han tør å kjenne på sine egne følelser og handler ikke utifra om andre synes han er teit. Han tar hensyn til seg selv, og tar et valg utfira hva han tror er riktig på både kort og lang sikt.

Hei,

Men han har jo ikke gjort det. Det virker som om han har dumpet henne pga fordommer, siden han nå var på vei tilbake til henne med blomster...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...