Gå til innhold

Gutt som avviser kvinnelig "rundbrenner"


pip

Anbefalte innlegg

Sant det - han var ikke så treig som jeg skulle ønske jeg ikke var....han var så "heldig" at han kunne gi en grunn - når man ikke kan servere den andre en "god grunn" - så kan man i unge år TRO at man ikke har noen, og dermed fortsette i et forhold som bare den ene trives i.

DET forteller jeg i alle fall mine barn, -er du i tvil, - kutt ut før du er "bundet på hender og føtter" med gjeld, barn, svigerser etc. :) DA ødelegger du mer enn om du dumper en og annen i ungdommen. Å gå rundt å tro at man ikke skal såre noen, - fordi man er snill, -det kan gjøre deg både slem og fæl senere. I en liten romantisk drøm om å "bli gift" så kan man være utålmodig. Det har jeg sett ofte. Det å ha noen blir viktigere enn å skaffe seg et solid grunnlag og stå på egne ben.

*varm i kinna her av iver* :-)

Det viktigste er å velge etter hjertet. Husker SDD fikk endel kritikk her da han nevnte at han ikke klarte å være sammen med overvektige damer. Man kan ikke TA folk på slike følelser, - men man bør kanskje være så smart at man ikke går ut med dem :) For det satt nok mange fete DOL-jenter og følte at bunnen falt ut...hehe.

Nå roter jeg her, -det jeg vil frem til er at det er bedre å surre rundt til man er sikker, enn å late som man er voksen og fornuftig, og ikke kjenne etter om hjertet banker...

bestemoren til en venninde sa noe til henne: Om du ikke er interesert i et langvarig forhold, hvorfor bruker du da tid på det?

På _meg_ gjorde det intrykk, husker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 498
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    127

  • pip

    123

  • Goliath

    67

  • laguna1365380434

    42

Mest aktive i denne tråden

bestemoren til en venninde sa noe til henne: Om du ikke er interesert i et langvarig forhold, hvorfor bruker du da tid på det?

På _meg_ gjorde det intrykk, husker jeg.

Ja, man merker stor forskjell når man virkelig kan se for seg alt det spennende man skal gjøre som pensjonister sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan TRO at hun er jomfruelig før det motsatte viser seg - OG man kan bli lurt av fargede linser! *s*

Ja, det var nok dumt av han å ha sex med henne - men for begges del, var det lurt at de ikke fortsatte.

Men hvis man har slike "fikse" idéer om "jomfruelighet", bør man vel si fra om det før hun blir følelsesmessig innvolvert?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

At hun er "forfjamset" viser vel at hun tok forholdet seriøst. (Tilsynelatende mer seriøst enn ham!)

Godt mulig hun er såret fordi han dumpet henne pga noe hun ikke har mulighet til å gjøre noe med. Hun kan ikke gjøre om på fortiden. Han dømmer henne basert på hvordan hun var der, ikke hvordan hun er nå.

Med vennlig hilsen

Jeg har trodd at forfjamselsen kom av at hun ikke skjønte at sex gjorde noe fra eller til for hans del.

Men slikt er ikke lett å vite om andre. Måtte vi bare forstå det om oss selv, så var vi kommet ganske langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hvor mange hun har vært borti før er faktisk interessant, det er også hennes familie, antall barn, hennes økonomiske sans , bolig, venner og andre kriterier.

Når man har sett en del, så vet man at dette betyr faktisk noe.

I tillegg kommer kjemien og litt senere sex.

Hvor mye hvert enkelt kriterie teller er ulikt.

At hun har vært borti mange tyder på at hun er kjapp til å bytte og han tror ikke uten videre at han vil være noe unntak. Han har ikke sansen for ONS eller et par-tre kjappe, og så må han kjenne folk. Når han blir kjent med de ulike kriteriene, mister han interessen. Da er vel det med partnerfrekvens viktig for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten så vil du ikke, eller så ser du ikke forskjellen som ligger i det å ha et fullstendig ukritisk syn på valg av sexpartnere, og det å ha et svært kritisk syn på det.

Her er det nettopp denne forskjellen det er snakk om, og som gjør at han finner ut at de passer svært dårlig sammen.

Og han gjør da som han føler er riktig, og som jeg har full forståelse for at han gjør. Selv hadde jeg sansynligvis ikke reagert på samme måte, men det har intet med saken å gjøre.

For - i motsetning til deg ser det ut til her - så synes ikke jeg at alle skal gjøre som jeg ville ha gjort. Tvert om synes jeg at andre skal følge sine egne følelser og gjøre seg sine vurderinger av hva som er rett og riktig ut i fra det.

Det finnes nok av eksempler på personer som har tatt valg ut i fra hva de tror andre måtte mene, i stedet for å lytte til seg selv, og som har fått svært uheldige konsekvenser på sikt.

Her gjorde han det rette - både for seg selv, og for henne.

Du skriver: "Her gjorde han det rette - både for seg selv, og for henne."

Problemet er at han gjorde det ETTER at hun hadde innvolvert seg følelsesmessig, og etter at de hadde sex (sex var jo nettopp årsaken til at han dumpet henne).

Hva som er best for henne tror jeg hun (og ikke han) bør bedømme.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Men han har jo ikke gjort det. Det virker som om han har dumpet henne pga fordommer, siden han nå var på vei tilbake til henne med blomster...

Med vennlig hilsen

Nei, blomstene er for å si unskyld for at han ikke snakket skikkelig med henne, ansikt til ansikt. Og kanksje for å si noe om at den natten var viktig for ham, og vel kommer til å fortsette å være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg er ikke sikker på o det er riktig.

Hvorfor opplever de fleste at det er forskjell på å hatt 50 og å ha hatt 5 sexpartnere?

At det gjør noemed følelsene til den en er sammen med.

Og kanskje ens egne følelser.

Dette er et spennede tema, men også veldig skummelt.

Hei,

La oss si at du nå oppdaget at din mann hadde hatt 50 kvinner før du ble kjent med ham. Ville du dumpet ham nå?

Kan en person som har hatt mange sexpartnere aldri forandre seg? Er vedkommende "merket" for resten av livet?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis man har slike "fikse" idéer om "jomfruelighet", bør man vel si fra om det før hun blir følelsesmessig innvolvert?

Med vennlig hilsen

Ja det er mye man bør :) men gjør man det? nei *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, blomstene er for å si unskyld for at han ikke snakket skikkelig med henne, ansikt til ansikt. Og kanksje for å si noe om at den natten var viktig for ham, og vel kommer til å fortsette å være det.

Jeg synes at han burde sette seg ned og tenke gjennom hva som er viktig for ham, og hva som er viktig i en persons historie.

Er det hva to personer føler for hverandre, eller er det hva partneren "har gjort før"?

Er det ikke "1000" andre ting som er viktigere enn "hvem partneren har hatt sex med før jeg traff henne"?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange hun har vært borti før er faktisk interessant, det er også hennes familie, antall barn, hennes økonomiske sans , bolig, venner og andre kriterier.

Når man har sett en del, så vet man at dette betyr faktisk noe.

I tillegg kommer kjemien og litt senere sex.

Hvor mye hvert enkelt kriterie teller er ulikt.

At hun har vært borti mange tyder på at hun er kjapp til å bytte og han tror ikke uten videre at han vil være noe unntak. Han har ikke sansen for ONS eller et par-tre kjappe, og så må han kjenne folk. Når han blir kjent med de ulike kriteriene, mister han interessen. Da er vel det med partnerfrekvens viktig for han.

Godt at du våknet og kom på banen ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

La oss si at du nå oppdaget at din mann hadde hatt 50 kvinner før du ble kjent med ham. Ville du dumpet ham nå?

Kan en person som har hatt mange sexpartnere aldri forandre seg? Er vedkommende "merket" for resten av livet?

Med vennlig hilsen

Om jeg fant ut at mannen min hadde hatt 50 sekspartnere før meg nå?

Da ville han ha vært en lystløgner og en så stor ekspert på skjule, lyve og bedra at jeg ville fått store problemner med å tro på noe han sa og gjorde etter dette, at noe vesentlig absolutt ville vært forandret, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes at han burde sette seg ned og tenke gjennom hva som er viktig for ham, og hva som er viktig i en persons historie.

Er det hva to personer føler for hverandre, eller er det hva partneren "har gjort før"?

Er det ikke "1000" andre ting som er viktigere enn "hvem partneren har hatt sex med før jeg traff henne"?

Med vennlig hilsen

Jeg tror du over vurderer "følelser" og undervurderer faktiske hendelser som gjør noe både med følelser og samliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det overhodet noen feil?

Jeg synes jo at følende arguemnter som har dukket opp har en viss gyldighet:

-Sex er noe som gjør at forholdet til et annet menneske forandrer seg.

-det sier noe om å være ukritisk

-følelsesmessig gjør det noe med en å hele tiden møte folk som har hatt sex med kjæresten

alt dette er jo bare "gyldig" om sex er noe annet en å spise et godt måltid mat.

(Laguna, nå må du jammen stå opp, jeg trenger noen motarguemnter her!!!)

Før syntes jeg det betydde ganske mye hvor mange partnere mine kjærester hadde hatt. Nå kunne jeg ikke bydd meg mindre.

For meg har sånne ting blitt mindre og mindre viktig med årene.

MEN det skal også sies at jeg ikke hadde latt meg imponere av 100 sexpartnere den dag i dag heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg fant ut at mannen min hadde hatt 50 sekspartnere før meg nå?

Da ville han ha vært en lystløgner og en så stor ekspert på skjule, lyve og bedra at jeg ville fått store problemner med å tro på noe han sa og gjorde etter dette, at noe vesentlig absolutt ville vært forandret, ja.

Men da er problemet at han hadde løyet, ikke fulgt livssynet, osv. - det er noe annet.

Hva med "merket for livet" spørsmålet?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er problemet at han hadde løyet, ikke fulgt livssynet, osv. - det er noe annet.

Hva med "merket for livet" spørsmålet?

Med vennlig hilsen

Selvfølgelig hadde problemet vært at han hadde løyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før syntes jeg det betydde ganske mye hvor mange partnere mine kjærester hadde hatt. Nå kunne jeg ikke bydd meg mindre.

For meg har sånne ting blitt mindre og mindre viktig med årene.

MEN det skal også sies at jeg ikke hadde latt meg imponere av 100 sexpartnere den dag i dag heller.

Hva da om vedkommende har hatt 1 sexpartner - og den er betalt for? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

La oss si at du nå oppdaget at din mann hadde hatt 50 kvinner før du ble kjent med ham. Ville du dumpet ham nå?

Kan en person som har hatt mange sexpartnere aldri forandre seg? Er vedkommende "merket" for resten av livet?

Med vennlig hilsen

Selvfølgelig kan en person forandre seg. Men denne jenta som er utgangspunktet har ikke forandret seg -hun har alltid syntes, og synes fremdeles at sex er noe en skal ha så ofte en kan få nydt det, mua av med andre enn partneren når man er i et fast forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva da om vedkommende har hatt 1 sexpartner - og den er betalt for? :)

Om det hadde vært meg, så tror jeg at jeg hadde blitt meget skeptisk til det, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...