Gå til innhold

Bryst


Gjest Renate

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle spørre om noe jeg lurer på.

Når jeg begynte å amme min datter på sjukehuset, ble jeg veldig sår. Det ble etterhvert sår med skorpe på.Nå 2 måneder etter,( og det har grodd) kommer det bare melk ut av ett eller to hull i brystvorten.

Dette kan da ikke være vanlig.

Min datter blir sint virker det som når hun suger, dette kanskje fordi det ikke kommer nok melk, eller at hun må arbeide så mye for at det skal komme noe?

Kan dette eventuelt gjøres noe med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

kjære Renate.

Har jeg forstått deg rett når du lurer på om hullene der melken kommer utfra kan tettes igjen pga skorpe? Om det er det du lurer på så tror jeg det er lite sansynlig. I enkelte tilfeller er det noen som har melkeganger som tettes og det setter seg en propp i utgangen. Vedrørende deg så kan det være at pga sårhet har du kanskje ikke orket å amme så mye også er melkeproduksjonen blitt nedsatt. Derfor blir hun urolig. Ta kontakt med helsestasjonen for å få en nærmere vurdering eller kom tilbake hit med mere informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

kjære Renate.

Har jeg forstått deg rett når du lurer på om hullene der melken kommer utfra kan tettes igjen pga skorpe? Om det er det du lurer på så tror jeg det er lite sansynlig. I enkelte tilfeller er det noen som har melkeganger som tettes og det setter seg en propp i utgangen. Vedrørende deg så kan det være at pga sårhet har du kanskje ikke orket å amme så mye også er melkeproduksjonen blitt nedsatt. Derfor blir hun urolig. Ta kontakt med helsestasjonen for å få en nærmere vurdering eller kom tilbake hit med mere informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

kjære Renate.

Har jeg forstått deg rett når du lurer på om hullene der melken kommer utfra kan tettes igjen pga skorpe? Om det er det du lurer på så tror jeg det er lite sansynlig. I enkelte tilfeller er det noen som har melkeganger som tettes og det setter seg en propp i utgangen. Vedrørende deg så kan det være at pga sårhet har du kanskje ikke orket å amme så mye også er melkeproduksjonen blitt nedsatt. Derfor blir hun urolig. Ta kontakt med helsestasjonen for å få en nærmere vurdering eller kom tilbake hit med mere informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...