Gå til innhold

betennelse?


Kerimoglu

Anbefalte innlegg

Hei! jeg har en spesiell skade jeg har slitt med i 2 år. Den sitter i hofta/setemuskelen. Jeg spiller seriøs fotball og har ikke kjent smerter i hofta på et halvt år nu.Nå har jeg nettopp fått et tilbakeslag.Det er nemlig slik at jeg ikke kan ha et opphold på 4-5 dager med fysisk aktivitet fordi da kommer smertene med en gang tilbake på første treninga.Har trent 5-6 ganger hver uke siden vår for å ikke få smertene tilbake.(problematisk med ferie og sånn) Det er veldig slitsomt i lengden og nå sitter jeg hær og må jogge rolig annen hver dag 2uker framover for å bli "bra" igjen.Lang pause nytter ikke i det hele tatt,blir bare verre.Tips om hva det kan være? Jeg trur det må være noe med sene/muskel festan jeg slit med. Smertene føles som en vanlig strekk. Gjør ondt å strekke kroppen i ei bestemt retning osv., når jeg får problemet.Kan komme på hvilken som helst side av hoften. Når jeg føle meg bra og er i toppform,har jeg prøvd å massert helt rolig 4-5min på hvilken som helst side av hofta for morro skyld.På neste trening må jeg da avslutte med en gang fordi strekksmertene dukker opp med en gang der jeg har massert.Har altså med erfaring lært meg noen knep for å holde skaden? i sjakk.Men smertene kommer tilbake med jevne mellomrom uansett. Dette begynner å tære altfor mye på motivasjonen..:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 3 uker senere...

Glemte forresten å si at jeg har vært både hos fysioterapaut og lege uten at de kunne fortelle hva det var.

jeg har det samme problemet.Det er en betennelse,kanskje det er betennelse i slimposene (bursa).Dette kommer som regel av en feil i ryggen eller føttene sånn at det blir en friksjon.Du burde få en henvisning til fysikalsk spesialist og gå til din manuel therapeut.Det som hjelper er betennelses hemmede medisiner,event.,kortisonsprøyte, strekkøvelser og legge på is.Man blir veldig fortvilet av denne smerten,det gjør veldig vondt.Særlig når man føler at ingenting hjelper.Kommer tilbake til deg senere med en veldig bra website som tar opp dette problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har det samme problemet.Det er en betennelse,kanskje det er betennelse i slimposene (bursa).Dette kommer som regel av en feil i ryggen eller føttene sånn at det blir en friksjon.Du burde få en henvisning til fysikalsk spesialist og gå til din manuel therapeut.Det som hjelper er betennelses hemmede medisiner,event.,kortisonsprøyte, strekkøvelser og legge på is.Man blir veldig fortvilet av denne smerten,det gjør veldig vondt.Særlig når man føler at ingenting hjelper.Kommer tilbake til deg senere med en veldig bra website som tar opp dette problemet.

Takk for at du svarte..Flott å høre at d e håp.En webside om d tar æ imot me stor takknemlighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du svarte..Flott å høre at d e håp.En webside om d tar æ imot me stor takknemlighet :)

Her har du noen websider: www.medicinenet.com/Hip_Bursitis/article.htm og www.orthopedics.about.com/cs/otherhip

Her kan du lese om symptomer og diagnose og hva man kan gjøre for å få det bort.

Men ikke ha et for stort håp fordi det er ikke helt borte enda.Nå har jeg operert foten min så kanskje det hjelper hos meg,men det kan være noe annet som er årsaken til ditt problem.Lykke til!Vi kan jo holde kontakten for å se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Her har du noen websider: www.medicinenet.com/Hip_Bursitis/article.htm og www.orthopedics.about.com/cs/otherhip

Her kan du lese om symptomer og diagnose og hva man kan gjøre for å få det bort.

Men ikke ha et for stort håp fordi det er ikke helt borte enda.Nå har jeg operert foten min så kanskje det hjelper hos meg,men det kan være noe annet som er årsaken til ditt problem.Lykke til!Vi kan jo holde kontakten for å se hvordan det går.

Takk mokris:) glimrende. har ikkje vært inne på doktoronline på flere uke sia æ e dratt inn i militæret.har hælgeperm nu.har sett litt på linkene og de ser bra ut. Føle at æ har rimeli god kontroll på hofta nu.jo lengre æ klare å trene for fullt, desto større sjanse e d før at probleman forsvinn for godt,trur æ. samtidig som at æ driv forebyggede med stretching og rett holdning.snakkes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk mokris:) glimrende. har ikkje vært inne på doktoronline på flere uke sia æ e dratt inn i militæret.har hælgeperm nu.har sett litt på linkene og de ser bra ut. Føle at æ har rimeli god kontroll på hofta nu.jo lengre æ klare å trene for fullt, desto større sjanse e d før at probleman forsvinn for godt,trur æ. samtidig som at æ driv forebyggede med stretching og rett holdning.snakkes:)

Det er bra at det går bra med deg.Det jeg også gjør er å legge på isposer. Hos meg er dette på begge sider. Jeg skal snart tømme slimposene mine. Forresten det kan sees på ultralyd og på MR når de er betent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...