Gjest vifflaff Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Jeg kjenner flere som enten har hatt eller som har bulimi, og lurer på hvilke komplikasjoner dette kan få for f.eks mage/tarm systemet( ved bruk av avføringsmidler/vanndrivende midler). Kan bruk av denne typen "tømningsmidler" føre til ulike tarmsykdommer/magesår, kolitter o.l.? Vet at det kan gi langvarig og alvorlig forstoppelse, men kan det føre til andre typer problemer fra fordøyelseskanalen? Flere jeg vet om har fått problemer med lever( høye lever tall) og nyrer , samt kroniske forstyrrelser i elektrolytt balansen.Jeg har hørt noen nevne utlagt tarm som en ekstrem konsekvens, men det er vel kanskje ikke særlig vanlig? Kan bulimi gi andre typer (alvorlige) komplikasjoner ut over det jeg har nevnt her? Håper noen kan svare meg. Med Vennlig Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/118753-komplikasjoner-av-bulimi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.