Gå til innhold

STOFFSKIFTE


ad44

Anbefalte innlegg

Jeg er 44 år og sliter med ekstrem trøtthet og mangel på energi. Fikk påvist lavt stoffskifte og går på Levaxin.

I begynnelsen av behandlingen virket behandlingen meget godt. Fikk en energi som jeg ikke har opplevd på mange år. Den kroniske trøttheten forsvant men, nå er jeg tilbake hvor jeg engang var.

Vil det hjelpe om jeg begynner og innta kosttilskudd og i så tilfelle hva anbefales? Bør dosen av Levaxin økes? Hvorfor avtar virkningen av Levaxin etter en tid?

Hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan ta tid før man finner stabil Thyroxin-dose, så du bør nok få sjekket stoffskiftet ditt igjen.

Uansett bør du ta et multivitamineral tilskudd og Omega-3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er ei dama på 42 år som har slete med stoffskiftet i 15 år.No har stoffskifte mitt vore normalt i fleire år men i den fyrste tida måtte eg stadig forandre på doseringen.Eg trur kansje det er lurt av deg å ta ein ny blod prøve for å få veta om alt er normalt.Helsing Lisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Lavt stoffskifte vil oftest gi lavt energinivå og mange opplever som du en fornyet gnist når dette blir korrigert. Likevel kan det være vanskelig å finne riktig dose og noen ganger kan det være riktig å behandle både med Levaxin (T4) og Liothyronin (T3).Kroppen er involvert gjennom egen produksjon av stoffskiftehormoner og det hender at denne produksjonen skrus ned på "sparebluss" etter oppstart av medikamenter. Det er viktig at du i denne fasen går til regelmessig kontroll hos din lege som ved hjelp av samtaler og blodprøver finner den riktige doseringen for deg. Flere kosttilskudd kan også gi økt energi, men jeg synes ikke du skal begynne på nye tilskudd før ditt stoffskifte er i balanse. Håpet er at du skal oppleve det samme energinivået som du hadde til å begynne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...