Gå til innhold

Hva med de som er halvt "utlending"?


Gjest mor til karamellunge

Anbefalte innlegg

Fremmedfrykt er ikke av ondskap, men av uvitenhet. Man bekjemper ikke uvitenhet med fordømming og vold, men med opplysning.

Hvis vi snakker om Olga på 93 år og som bor alene på en øy utenfor Lofoten, så kan fremmedfrykten skyldes uvitenhet.

Men for alle under 60 år og som bor i "sivilisasjonen" så finnes det ingen slik unnskyldning. Det er mer enn nok utlendinger man kan snakke med for å få bekreftet at rasistiske holdninger er tull.

Evt. kan man lese historie om hva som skjedde under 2. VK.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 123
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    23

  • muriel

    9

  • mrxx

    7

  • laguna1365380434

    4

Mest aktive i denne tråden

Du får søke litt du også, og komme tilbake når du har funnet noe. I mellomtida kan du la være å utgyte hatet ditt med løgner.

Hehe. Skikkelig bra å skjelle ut andre for ikke å bruke nicket sitt, når man selv skriver under med falsk nick. Fei for din egen dør først, du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er jo heilnosrk, han ser bare ikke sånn ut! ; ) Så når han åpner kjeften og begynner å prate så ser folk på han på en annen måte. Han ser bare snill og god ut ogå da, ikke noe "gjeng-medlem" i hvert fall! ; )

Men moren min b.la. ville ikke ha han i huset da jeg bodde hjemme, så jeg flyttet sammen med han og vi bor sammen ennå, fire år og 3 mnd etter. Mamma har bedt om unnskyldning.

Merker det særlig på eldre at de kan snakke til han på en urettferdig måte, han er bare høflig tilbake, men jeg kan glefse litt. ; ) Han føler seg 100 % norsk og bryr seg ikke om det. Men han liker ikke muslimer... Men det har ikke med hudfarge å gjøre, men kultur og oppførsel.

Søren, nå røper du jo at det ikke bare er pakistanere som ikke vil ha svigerbarn med samme bakgrunn som seg selv....

Det skulle jo være hemmelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv f.eks. vil nok si at barnet ditt kommer til å få negative bemerkninger og at hun kommer til å henge mye sammen med andre "svartinger" etterhvert. Dermed kommer hun til å ende opp som en kriminell, som både er skitten og lukter stygt. Ikke fordi hun er kriminell, men fordi hun er mærk i huden. For ifølge Ulv og andre rasister er det verre å være mørkhudet enn å være kriminell.

Hvordan kan du påstå noe sånt? Ulv har aldri sagt noe om dette på en sånn måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest duogduogdu

Hehe. Skikkelig bra å skjelle ut andre for ikke å bruke nicket sitt, når man selv skriver under med falsk nick. Fei for din egen dør først, du.

Unnskyld meg, men nå har jeg mista tråden i diskusjonen her. Det virker ikke som om dette med nick har noe med overskriften å gjøre??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pricilla

Søren, nå røper du jo at det ikke bare er pakistanere som ikke vil ha svigerbarn med samme bakgrunn som seg selv....

Det skulle jo være hemmelig!

Ikke sant! Familien min er ikke så begeistra for utlendinger, særlig ikke muslimer. De (jeg og) mener at de bør innrette seg i det norske samfunn.

hadde jeg bodd i Pakistan hadde jeg gått med skaut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ikke signert (og julenissen)

Hvordan kan du påstå noe sånt? Ulv har aldri sagt noe om dette på en sånn måte.

Selvfølgelig har han ikke det. Han tar bare opp problemer med innvandrere nesten daglig. Skylder på sjåførens hudfarge fordi det var skittent i en taxi han bestilte + + +... Neeeeida, han er ikke rasist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riav Stormen

Tro hva du vil, kverulantfaen.

Hvem lyver ? Ikke jeg. Det er alltid en grunn til at man lyver. At man er anonym er greit så lenge man ikke løgnaktig omtaler andre av ondskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant! Familien min er ikke så begeistra for utlendinger, særlig ikke muslimer. De (jeg og) mener at de bør innrette seg i det norske samfunn.

hadde jeg bodd i Pakistan hadde jeg gått med skaut.

Det morsomste jeg vet er en kamerat som ikke ble akseptert av svigefar før det hadde gått 7 år...

Han kom fra en kristen familien, hun fra ateistfamilie.

*lol*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke prøv deg

Ikke sant! Familien min er ikke så begeistra for utlendinger, særlig ikke muslimer. De (jeg og) mener at de bør innrette seg i det norske samfunn.

hadde jeg bodd i Pakistan hadde jeg gått med skaut.

DET hadde du IKKE. Ikke prøv deg engang. Hadde norske kvinner kommet til Pakistan hadde vi hylt og herja og gaula om å få være fri. Ikke pokker om noen av oss hadde godtatt å gå og slave hjemme uten ett kny, ikke jobbe, ikke skille oss hvis vi ville, la familien velge ektemann til oss + +. Så ikke prøv deg engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men nå har jeg mista tråden i diskusjonen her. Det virker ikke som om dette med nick har noe med overskriften å gjøre??????

Nei, det er helt riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke signert

Hvem lyver ? Ikke jeg. Det er alltid en grunn til at man lyver. At man er anonym er greit så lenge man ikke løgnaktig omtaler andre av ondskap.

Å si at Ulv er den som oftest her inn omtaler utlendinger her inne negativt, er ikke løgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Riav Stormen

Selvfølgelig har han ikke det. Han tar bare opp problemer med innvandrere nesten daglig. Skylder på sjåførens hudfarge fordi det var skittent i en taxi han bestilte + + +... Neeeeida, han er ikke rasist.

Som Ulv selv svarte i den omtalte taxitråden, så har ikke hudfargen mer med renholdet å gjøre enn bilmerket (skitten Volvo). De kunne vært nordlendinger, det var de kanskje også. Det kunne vært kvinner, f.eks. og da var det *svært* forkastelig, tenk en kvinnelig sjåfør i en skitten taxi. Man kan altså ikke nevne visse ord uten at debatten sporer av. Det har altså så forferdlig mye å si hvem som kjører en skitten taxi, ikke for han som satt i den men for alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Ulv selv svarte i den omtalte taxitråden, så har ikke hudfargen mer med renholdet å gjøre enn bilmerket (skitten Volvo). De kunne vært nordlendinger, det var de kanskje også. Det kunne vært kvinner, f.eks. og da var det *svært* forkastelig, tenk en kvinnelig sjåfør i en skitten taxi. Man kan altså ikke nevne visse ord uten at debatten sporer av. Det har altså så forferdlig mye å si hvem som kjører en skitten taxi, ikke for han som satt i den men for alle andre.

Tull. Han gjorde nettopp et poeng med sjåførenes brune hudfarge og at de snakket "kaulderveldsk", mens han selv hoppet rundt og skrek "vaske vaske".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke signert

Som Ulv selv svarte i den omtalte taxitråden, så har ikke hudfargen mer med renholdet å gjøre enn bilmerket (skitten Volvo). De kunne vært nordlendinger, det var de kanskje også. Det kunne vært kvinner, f.eks. og da var det *svært* forkastelig, tenk en kvinnelig sjåfør i en skitten taxi. Man kan altså ikke nevne visse ord uten at debatten sporer av. Det har altså så forferdlig mye å si hvem som kjører en skitten taxi, ikke for han som satt i den men for alle andre.

Denne tråden ang. taxiene er slettet, så Ulv kan jo si at han har skrevet hva som helst. Jeg husker i allefall at han skrev: "Så kan man jo spørre seg da om jeg hadde opplevd det samme om taxien hadde en norsk sjåfør?". Og DA er det selvfølgelig mange som reagerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har han ikke det. Han tar bare opp problemer med innvandrere nesten daglig. Skylder på sjåførens hudfarge fordi det var skittent i en taxi han bestilte + + +... Neeeeida, han er ikke rasist.

Må innrømme at jeg ikke leser innleggene hans slik du referer og stempler han derfor ikke som rasist. Men at han er rimelig opptatt av å vise artikler hvor innvandrere er innvolvert, det er han. Men det er ikke sikkert han er rasist av den grunn, fordi om han påpeker ting som ikke er bra. Det må tross alt være lov, uten at det skal gå sport i det og drives til ytterpunkter.

Det er ikke slik at de som påpeker slike ting automatisk er rasister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løser du verdensproblemer her eller?

Å si at Ulv er den som oftest her inn omtaler utlendinger her inne negativt, er ikke løgn.

Get a life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg ikke leser innleggene hans slik du referer og stempler han derfor ikke som rasist. Men at han er rimelig opptatt av å vise artikler hvor innvandrere er innvolvert, det er han. Men det er ikke sikkert han er rasist av den grunn, fordi om han påpeker ting som ikke er bra. Det må tross alt være lov, uten at det skal gå sport i det og drives til ytterpunkter.

Det er ikke slik at de som påpeker slike ting automatisk er rasister.

Hei,

Hvis noen fant frem "hvert eneste" tilfelle hvor en kvinne har mishandlet en mann, og skrev side opp og side ned om dette, så er det nærliggende å tro at vedkommende er misogynistisk, ikke sant?

På tross av gjentatte oppfordringer vil UiF ikke ta avstand fra rasisme.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...