Gå til innhold

Hva med de som er halvt "utlending"?


Gjest mor til karamellunge

Anbefalte innlegg

Gjest Riav Stormen

Å si at Ulv er den som oftest her inn omtaler utlendinger her inne negativt, er ikke løgn.

Da må du sammenligne med det som står i aviser hver eneste dag. Jeg har ikke sett Aftenposten ta inn hverken rasistiske innlegg, kristne fundamentale skrifter, muslimske dogmer, hatskrifter fra syke mennesker eller noe annet grums. Men tekster a la Ulv er svært vanlig og normalt ute i den virkelige verden i dag, og hvorfor skulle de ikke være det ? Han som sto fram på Tv fra ledelsen i et asylmottak, hun fra en butikk i Hammerfest, han fra et sosialkontor og mange andre blir ikke kalt rasister, ikke i dag. Å være politisk korrekt i '75 er ikke det samme som i '95 eller '03. Et innlegg jeg leste om at arbeidsplassene ble tatt av innvandrere ble skrevet av en framtredende person i SV i 1974. Det samme innlegget blir skrevet i dag av helt andre. Korrektheten flytter seg altså rundt i det politiske miljø som en præriebrann. Noen aksepterer rasisme som uvitenhet mens andre fordømmer det som ondskap. Hvem tror du kommer hurtigst til målet med forståelse mellom folkeslag ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 123
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    23

  • muriel

    9

  • mrxx

    7

  • laguna1365380434

    4

Mest aktive i denne tråden

Da må du sammenligne med det som står i aviser hver eneste dag. Jeg har ikke sett Aftenposten ta inn hverken rasistiske innlegg, kristne fundamentale skrifter, muslimske dogmer, hatskrifter fra syke mennesker eller noe annet grums. Men tekster a la Ulv er svært vanlig og normalt ute i den virkelige verden i dag, og hvorfor skulle de ikke være det ? Han som sto fram på Tv fra ledelsen i et asylmottak, hun fra en butikk i Hammerfest, han fra et sosialkontor og mange andre blir ikke kalt rasister, ikke i dag. Å være politisk korrekt i '75 er ikke det samme som i '95 eller '03. Et innlegg jeg leste om at arbeidsplassene ble tatt av innvandrere ble skrevet av en framtredende person i SV i 1974. Det samme innlegget blir skrevet i dag av helt andre. Korrektheten flytter seg altså rundt i det politiske miljø som en præriebrann. Noen aksepterer rasisme som uvitenhet mens andre fordømmer det som ondskap. Hvem tror du kommer hurtigst til målet med forståelse mellom folkeslag ?

Selv om vi aksepterte UiFs rasisme som "uvitenhet" (noe han overhodet ikke kan påberope seg, siden han påstår at han har jobbet med innvandrere), så følger det IKKE at vi skal akseptere verken det han skriver eller holdningene hans.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Hvis noen fant frem "hvert eneste" tilfelle hvor en kvinne har mishandlet en mann, og skrev side opp og side ned om dette, så er det nærliggende å tro at vedkommende er misogynistisk, ikke sant?

På tross av gjentatte oppfordringer vil UiF ikke ta avstand fra rasisme.

Med vennlig hilsen

Enig i at han gikk for langt i å hente frem slike artikler, det kan vi være enige om, men det å stemple han som rassist, synes jeg er å gå for langt.

Han påstår i alle fall at han har mange venner blant innvandrere, det er vel en måte å si at man ikke er rassist på etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riav Stormen

Tull. Han gjorde nettopp et poeng med sjåførenes brune hudfarge og at de snakket "kaulderveldsk", mens han selv hoppet rundt og skrek "vaske vaske".

Hva dreide innlegget seg om, rassisme eller skitne taxier ? Hvem vridde skitne taxier over til rassisme ? Sør vrir alltid, alt om til rassisme. Sør får en diskusjon om italienske poteter til å bli rassisme hvis en av potetplukkerne var halvt pakistansk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at han gikk for langt i å hente frem slike artikler, det kan vi være enige om, men det å stemple han som rassist, synes jeg er å gå for langt.

Han påstår i alle fall at han har mange venner blant innvandrere, det er vel en måte å si at man ikke er rassist på etter min mening.

Han PÅSTÅR dette, ja. Men det er jo bare noe han sier for å slippe unna stempelet som rasist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Så det så, du!

Hva dreide innlegget seg om, rassisme eller skitne taxier ? Hvem vridde skitne taxier over til rassisme ? Sør vrir alltid, alt om til rassisme. Sør får en diskusjon om italienske poteter til å bli rassisme hvis en av potetplukkerne var halvt pakistansk.

Det var ULV som vridde det over til å bli noe negativt mot utlendinger, ved å "påstå" at dette ikke hadde skjedd om det hadde vært en norsk sjåfør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig i at han gikk for langt i å hente frem slike artikler, det kan vi være enige om, men det å stemple han som rassist, synes jeg er å gå for langt.

Han påstår i alle fall at han har mange venner blant innvandrere, det er vel en måte å si at man ikke er rassist på etter min mening.

Hei,

Det er vel intet som tilsier at man ikke kan være rasist fordi om man har fargede venner?

I Sør Afrika var det mange av mine venner som hadde svarte venner, men hvis de svarte "gjorde noe galt" så var det selvsagt fordi de var svarte.

Jeg vil også påpeke at det er svært sjeldent at jeg skriver at noen er "rasister" - det er et ord jeg har brukt om kanskje 4-5 forskjellige personer all den tid jeg har vært på DOL.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riav Stormen

Denne tråden ang. taxiene er slettet, så Ulv kan jo si at han har skrevet hva som helst. Jeg husker i allefall at han skrev: "Så kan man jo spørre seg da om jeg hadde opplevd det samme om taxien hadde en norsk sjåfør?". Og DA er det selvfølgelig mange som reagerer.

Ulv skrev ikke noe slikt, vi er mange som gransket den tråden. Du lyver igjen. Du er syk i hodet, du hater en anonym person. Jeg har ikke sjekket om den er slettet, men i tilfelle var det på grunn av personangrep på Ulv. Dette er sikkert en del av sørs taktikk, å få tråder slettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riav Stormen

Selv om vi aksepterte UiFs rasisme som "uvitenhet" (noe han overhodet ikke kan påberope seg, siden han påstår at han har jobbet med innvandrere), så følger det IKKE at vi skal akseptere verken det han skriver eller holdningene hans.

Med vennlig hilsen

Jeg tror ikke dine blir akseptert heller, det blir for ekstremt og sykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun er brun, så er hun en svarting i rasistenes øyne.

Heldigvis finnes det på langt nær så mange rasister som mange tror, fremmedfrykt er nok mer utbredt.

Og så lenge datteren din bor i Norge, født, oppvokst og oppdratt av deg - så går hun nok som norsk nok for alle de som vil "sende folk hjem dit de kommer fra".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riav Stormen

Det var ULV som vridde det over til å bli noe negativt mot utlendinger, ved å "påstå" at dette ikke hadde skjedd om det hadde vært en norsk sjåfør.

Vi var mange som gransket den tråden, og det du skriver sto ikke der. Du lyver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv f.eks. vil nok si at barnet ditt kommer til å få negative bemerkninger og at hun kommer til å henge mye sammen med andre "svartinger" etterhvert. Dermed kommer hun til å ende opp som en kriminell, som både er skitten og lukter stygt. Ikke fordi hun er kriminell, men fordi hun er mærk i huden. For ifølge Ulv og andre rasister er det verre å være mørkhudet enn å være kriminell.

Ulv er ikke her lenger, så da kan du vel for faen finne egne argumenter isteden for å uttale deg på hans vegne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riav Stormen

Hei,

Det er vel intet som tilsier at man ikke kan være rasist fordi om man har fargede venner?

I Sør Afrika var det mange av mine venner som hadde svarte venner, men hvis de svarte "gjorde noe galt" så var det selvsagt fordi de var svarte.

Jeg vil også påpeke at det er svært sjeldent at jeg skriver at noen er "rasister" - det er et ord jeg har brukt om kanskje 4-5 forskjellige personer all den tid jeg har vært på DOL.

Med vennlig hilsen

Så det hjelper ikke å bli aksptert av utlendinger, ha utenlandsk kone, utenlandske venner o.s.v ? Likevel må man finne seg i å være mistenkt rasist ? Da går det mange rasister omkring. Under hver seng spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Det er vel intet som tilsier at man ikke kan være rasist fordi om man har fargede venner?

I Sør Afrika var det mange av mine venner som hadde svarte venner, men hvis de svarte "gjorde noe galt" så var det selvsagt fordi de var svarte.

Jeg vil også påpeke at det er svært sjeldent at jeg skriver at noen er "rasister" - det er et ord jeg har brukt om kanskje 4-5 forskjellige personer all den tid jeg har vært på DOL.

Med vennlig hilsen

Ut fra det du skriver så kan det virke som om du ikke synes at alt det gale våre nye landsmenn gjør er så ille. Særlig fordi du aldri kommer med en eneste løsning på hva som skal gjøres for å få bukt med problemene, men bruker kun tiden på å plukke andre innlegg i småbiter.

Jeg kan da bare påstå at du synes kriminelle innvandrere er helt ok å ha her i landet, hvis jeg skal bruke samme måte å stemple deg på, slik du gjør med Ulv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riav Stormen

Ulv er ikke her lenger, så da kan du vel for faen finne egne argumenter isteden for å uttale deg på hans vegne.

Har du lagt merke til at vi er som i virkeligheten, vi prøver å sverte og forsvare anonyme nick som om det var en person.

Nå tror jeg det er mange som kjenner Ulv da. De lar seg ikke lure sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han PÅSTÅR dette, ja. Men det er jo bare noe han sier for å slippe unna stempelet som rasist.

Tja, kanskje men det vet vi ikke og da burde vi kanskje ikke stemple han heller. Det kan jo hende han er opptatt av selve kriminaliteten og de statistikker dette viser og ønsker å sette fokus på det.

Det han tok opp synes jeg er helt legitimt å ta opp, selv om han kanskje var litt for ivrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si at Ulv er den som oftest her inn omtaler utlendinger her inne negativt, er ikke løgn.

Å si at denne tråden var ment å handle om Ulv, er derimot å trekke det litt for langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riav Stormen

Å si at denne tråden var ment å handle om Ulv, er derimot å trekke det litt for langt.

Hav f. er det med denne Ulv ? DVV (Den Virkelige Verden) aksepterer mye mer enn det han skriver, og sørs disipler med motstandere preiker 100x mer skitt. Hvorfor er så mange ute etter Ulv ? Eller er det den syke sør som lager stadig nye nick ? Det må det være, for slikt kan ikke være statistisk mulig. Eller er det mange psyke her ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riav Stormen

I så fall så ønsker jeg meg nytt piano til jul!

;-)

Piano ?

Du kunne ikke velge noe som er lettere å bære og få ned gjennom pipa ?

Håper dere har akkevitten klar i år, jeg fikk ingen i fjor hos dere. Slikt husker jeg vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...