Gå til innhold

Hva med de som er halvt "utlending"?


Gjest mor til karamellunge

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 123
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    23

  • muriel

    9

  • mrxx

    7

  • laguna1365380434

    4

Mest aktive i denne tråden

Hei,

Nei - jeg har skrevet side opp og side ned om hva vi burde gjøre. Jeg har gjentatte ganger sagt at fengselstraffen for slik vold burde være lengre, at grensene før straffe-reaksjon burde være lavere, osv.

Det ENESTE "kravet" jeg har satt er at folk skal stå "like for loven", og det synes jeg ikke er "for mye forlangt".

Med vennlig hilsen

Jo, men du vil ikke gjøre noe ved grensene? Det er altså ok at vi tar inn alt av rakkel, som ikke gjør annet enn faenskap? Disse ødelegger for alle de innvandrerne som oppfører seg ordentlig.

På dette området har jeg ikke sett at du har kommet med ett eneste forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men du vil ikke gjøre noe ved grensene? Det er altså ok at vi tar inn alt av rakkel, som ikke gjør annet enn faenskap? Disse ødelegger for alle de innvandrerne som oppfører seg ordentlig.

På dette området har jeg ikke sett at du har kommet med ett eneste forslag.

Hei,

Jeg har skrevet at (uavhengig av hvilket antall vi velger å ta inn) så skal personen behandles individuelt. Altså. vi skal ikke si til noen "Beklager Ahmed, du får ikke oppholdstillatelse, fordi noen andre som er født i samme land som deg kom hit og de var kriminelle, så da er du det sikkert også."

Hvis Ahmed derimot er kriminell, er selvsagt saken en helt annen.

===

Det jeg også bestrider er at "Disse ødelegger for alle de innvandrerne som oppfører seg ordentlig."

Hvorfor skulle Ali "ødelegge" for Ahmed? Fordi de har samme fødested/hudfarge?

Har ikke Ahmed samme rett til å bli betraktet som et individ som du og jeg har?

===

Jeg forstår at du mener at kriminelle Ali ødelegger for ærlige Ahmed i "nordmenns øyne", men "vi" må da lære oss å behandle folk som individer.

Å holde Ahmed ansvarlig for det Ali har gjort er "OTTAR-politikk" av verste sort.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har skrevet at (uavhengig av hvilket antall vi velger å ta inn) så skal personen behandles individuelt. Altså. vi skal ikke si til noen "Beklager Ahmed, du får ikke oppholdstillatelse, fordi noen andre som er født i samme land som deg kom hit og de var kriminelle, så da er du det sikkert også."

Hvis Ahmed derimot er kriminell, er selvsagt saken en helt annen.

===

Det jeg også bestrider er at "Disse ødelegger for alle de innvandrerne som oppfører seg ordentlig."

Hvorfor skulle Ali "ødelegge" for Ahmed? Fordi de har samme fødested/hudfarge?

Har ikke Ahmed samme rett til å bli betraktet som et individ som du og jeg har?

===

Jeg forstår at du mener at kriminelle Ali ødelegger for ærlige Ahmed i "nordmenns øyne", men "vi" må da lære oss å behandle folk som individer.

Å holde Ahmed ansvarlig for det Ali har gjort er "OTTAR-politikk" av verste sort.

Med vennlig hilsen

Det bør være lov å undersøke mer om en person hvis han kommer fra ett land hvor sjangsen for at h*n er kriminell er større enn om han kom i fra ett land vi har få problemer med. Ingen vits i å undersøke alle innvandrere likt, det vil ta utrolig mye ressurser som igjen vil føre til at undersøkelsene blir for dårlig utført. Hvis de ikke finner noe klandreverdig er jo saken grei og vedkommende kan få sin søknad behandlet. Finner de noe, så er det bare å sende dem rett hjem eller til det landet de kom i fra. Vet at noen kommer uten papirer, man kan jo lure på hvorfor de ikke har det.Disse må det finnes en annen løsning for.

Selvsagt ødelegger noen for alle, slik er det i alle andre sammenhenger også, det er jo bare å åpne øynene dine det så ser du det overalt. Det hjelper ikke at de ikke skulle ha vært sånn, men desverre er virkeligheten slik og det er det vi må forholde oss til. Alt annet blir det bare preik ut av uten noen form for løsning.

Viktig å forholde seg tilvirkeligheten og ikke til en ideell verden, da kan vi aldri få bukt med problemene.

Kriminale innvandrere skal stoppes ved våre grenser og ikke slippes inn for så å påføre oss ett problem senere. Da er det for sent. Det kan vi løse med bedre kortoller og bakgrunnsstoff for den enkelte og ikke minst ei hardere linje ovenfor de som finner på noe etter at de har kommet inn i landet, ved at de blir sendt hjem promte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...