Gjest mia-veronica Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Jeg er gravid med mitt første barn. Det var ikke planlagt (jeg hadde bestemt meg for å ikke få barn), men abort var uaktuelt for oss begge. Jeg har ikke hatt det bra så langt i svangerskapet. Vært mye kvalm og dårlig psykisk. Har nesten vært innlagt hele tiden, med psykotiske symptomer. (Nå har jeg hatt perm noen dagen.) Jeg er så engstelig for barnet og hvordan jeg i alle dager kommer til å takle det å bli mor. Dette har vært tema i behandlingen. Det som tross alt er veldig positivt er at min samboer er til å stole på. Vi har et veldig godt forhold. Våre foreldre stille også opp. Dette spørsmålet høres kanskje underlig ut, men kan jeg juridisk overføre omsorgen over på mannen min, selv om vi altså bor sammen? Grunnen til at jeg spør er at jeg vet at jeg, med min tilstand (schizoaffektiv) er en stor utfordring for min samboer. Det blir ikke lett dette, for noen av oss. Ikke for barnet heller. Jeg overdriver kanskje min bekymring. Jeg vet at jeg kommer til å gjøre mitt beste for familien min. I gode perioder er jeg ok, tror jeg. I depresjon får jeg ofte psykotiske trekk, og stoler ikke på noen. Er godt behandlet med medisiner, tror jeg. Jeg sa til mannen min at jeg ikke ville få barn, men da jeg ble med barn, valgte jeg å bære det frem. Det var mitt valg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/119179-psykose-under-graviditet-mm-langt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Dere har uansett delt omsorg. Mannen din vil jo være der for barnet hele tiden. Om du blir syk og innlagt, vil mannen din ha aleneansvaret for barnet. Om du i en psykotisk periode vi forsøke å hindre han i å ta vare på barnet, vil barnevernet hjelpe dere til å gjøre det som er barnets beste. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/119179-psykose-under-graviditet-mm-langt/#findComment-720952 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.