grot Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Det er da ikke det faktum at du har misforstått som har ført til kritikken mot deg, men at du selv etter å ha fått påpekt hva du/dere gjorde feil likevel ville fortsette med det samme. Misforstå er noe alle kan, men de fleste er villige til å rette opp sine feil når de får dem påpekt. Du kan gjerne sparke ut i din takk til thaimor mot dem som mener at ting skal foregå riktig (bl.a Chieng Mai, mamta og snø) , men det er hos deg feilen er gjort, ikke hos dem. Jeg tror nå helst ikke at thaimor oppfordrer til å bryte retningslinjer, men det vet hun nok best selv. Tror ikke thaimor oppfordrer til å bryte retningslinjer jeg heller:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/119243-oppf%C3%B8lgingsrapporter-thailand/page/2/#findComment-721726 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ChiengMai Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Du må da skjønne at alle andre holder sin sti ren her inne og at det derfor må påpekes ganske hardt om noen ikke gjør det. Og dersom de t.o.m innrømmer å ha slurvet så blir det enda verre. Ville aldri brukt mitt eget nick her jeg, grot. Jeg synes også at dette i dette tilfellet er en bagatell. Dette kommer jo aldri Thailand for øre, om ikke noen her inne har tenkt å tipse Thailand da?? Forundrer meg ikke. Har ikke særlig sans for at det ligger et slikt spørsmål på VB sitt spørreforum heller, bare en dag etter at dette paret har skissert sin vanskelige situasjon. Mulig som noen sier at det bare er for å klargjøre ting for senere adoptanter, men jeg tviler på at motivene er så gode faktisk. Kan vi ikke prøve å holde sammen her inne, uten å gå til slike personangrep som det nå har blitt gjort her. Synes dere grot er hovmodig, dum og egoistisk så hold det for dere selv. Dette er mitt råd for åskape god takt og tone her inne. "Dette kommer jo aldri Thailand for øre, om ikke noen her inne har tenkt å tipse Thailand da??" Neppe noen som gidder ta seg bryet med slikt! Håper jeg i alle fall. Jeg syns forresten ikke denne typen mistenkeliggjøring avhjelper det du selv kritiserer her på DOL i alle fall. Jeg vet ikke hva som er vanlig, men da vi startet vår andre adopsjon var oppfølgingsrapportene blitt saumfart av den som skulle skrive sosialrapporten vår, og de ble faktisk nevnt i forhold til Storebrors utvikling. Da vi hadde hjemmebesøk i forbindelse med siste sosialrapporten hadde vi kun ett møte ettersom vi et halvt år (++) tidligere hadde hatt såpass grundige besøk og det han så stemte så godt med rapportene. Dermed var sosialrapporten unnagjort på to uker og det hele kom oss til gode. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/119243-oppf%C3%B8lgingsrapporter-thailand/page/2/#findComment-721740 Del på andre sider Flere delingsvalg…
muangthai Skrevet 11. september 2003 Forfatter Del Skrevet 11. september 2003 Jeg ønsket ikke å henge ut noen, poenget med innlegget var at det står klart i papirene hva sos.kontoret har skrevet under på (noen etterlyste hvor det sto ). At det utfra praktiske forhold i enkelte kommuner ender med at familien skriver rapporten selv, må vi kanskje leve med. En forutsetning må da alikevel være at man har hatt samtaler/ møte med noen fra etaten som kan gå god for innholdet. Thailand kan være utrolig pirkete. Som flere er klar over har Thailand egentlig stopp i utenlandsadopsjoner fra nyttår i år. Kun tre foreninger får formidle i år, og VB er en av dem pga stor tillit til foreningen. Skulle det komme myndighetene for øret at vi "jukser" med rapportene kan tilliten bli brutt. Det er det jeg frykter. Jeg ønsker ikke å hause opp stemningen. Men når sos.etaten i kommunen "setter seg på bakbeina" bør vi vel varsle VB slik at de er enig/ inneforstått med hvordan saken løses. Det er de som kjenner Thailand og vet hva som er OK og NoK. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/119243-oppf%C3%B8lgingsrapporter-thailand/page/2/#findComment-721828 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet i dag Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 "Dette kommer jo aldri Thailand for øre, om ikke noen her inne har tenkt å tipse Thailand da??" Neppe noen som gidder ta seg bryet med slikt! Håper jeg i alle fall. Jeg syns forresten ikke denne typen mistenkeliggjøring avhjelper det du selv kritiserer her på DOL i alle fall. Jeg vet ikke hva som er vanlig, men da vi startet vår andre adopsjon var oppfølgingsrapportene blitt saumfart av den som skulle skrive sosialrapporten vår, og de ble faktisk nevnt i forhold til Storebrors utvikling. Da vi hadde hjemmebesøk i forbindelse med siste sosialrapporten hadde vi kun ett møte ettersom vi et halvt år (++) tidligere hadde hatt såpass grundige besøk og det han så stemte så godt med rapportene. Dermed var sosialrapporten unnagjort på to uker og det hele kom oss til gode. Stol ikke på folk, det har vi erfart. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/119243-oppf%C3%B8lgingsrapporter-thailand/page/2/#findComment-721875 Del på andre sider Flere delingsvalg…
thaimor Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Det er da ikke det faktum at du har misforstått som har ført til kritikken mot deg, men at du selv etter å ha fått påpekt hva du/dere gjorde feil likevel ville fortsette med det samme. Misforstå er noe alle kan, men de fleste er villige til å rette opp sine feil når de får dem påpekt. Du kan gjerne sparke ut i din takk til thaimor mot dem som mener at ting skal foregå riktig (bl.a Chieng Mai, mamta og snø) , men det er hos deg feilen er gjort, ikke hos dem. Jeg tror nå helst ikke at thaimor oppfordrer til å bryte retningslinjer, men det vet hun nok best selv. Godt du tror jeg vet hva jeg selv mener! Bare for å klargjøre det hele en gang til, så har jeg _alltid_ gjort det som har blitt anbefalt av VB. Om ting har blitt endret siden våre adopsjoner er det retningslinjer for nye adoptanter - ikke for oss. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/119243-oppf%C3%B8lgingsrapporter-thailand/page/2/#findComment-721897 Del på andre sider Flere delingsvalg…
thaimor Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Tusen takk for den thaimor. Godt å få litt støtte av noen med litt klarsyn i denne saken :-) Det er som du sier stooor forskjell på å bo på et lite sted og i en stor by, i en slik sak, Det er jeg helt enig med deg i. Og jeg _har_ tatt kontakt med VB. Ble ikke svartelistet av den grunn, vi var ikke det første adoptivparet som hadde misforstått ett eller annet punkt. Har ikke mailaddr di lenger thaimor. Kan du sende meg den tror du? Som sagt så er det vanskelig å få vist fram gullet ofte nok:-) Jeg sendte deg en mail med nyadressen for en tid tilbake. Mulig _jeg_ hadde feil adresse til deg? Tror vi tar resten av diskusjonen på mail, grot [email protected] 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/119243-oppf%C3%B8lgingsrapporter-thailand/page/2/#findComment-721899 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.