Gå til innhold

overreagerer jeg

Anbefalte innlegg

Skrevet

En bekjent av meg, har et barn på tolv år. Noe usikker på barnets diagnose men barnet bruker Risperdal. Dette hjelper tyeligvis ikke som det skal, så mor gir barnet annen medisin som ikke er foreskrevet barnet. Det kan i tillegg til Risperdan få 2* Paragin forte og 5 mg vival i løpet av en halv time. Dette synes jeg er helt uakseptabelt. Hvordan reagerer disse medisinene i forhold til hverandre. Og kan jeg kontakte noen? Ikke at jeg vil sladre, men jeg ser jo at familien er i en uholdbar stuasjon.

Skrevet

Hvordan vet du så sikkert at disse ikke er foreskrevet av lege? Det høres ut som barnet lider av ADHD (hyperaktivitet).

Hvis du vet hvem morens lege er, kan du jo kanskje gi et hint til denne?

Skrevet

Hvordan vet du så sikkert at disse ikke er foreskrevet av lege? Det høres ut som barnet lider av ADHD (hyperaktivitet).

Hvis du vet hvem morens lege er, kan du jo kanskje gi et hint til denne?

Jeg vet det med sikkerhet fordi jeg har sett at tante har gitt ham tabletter fra sin eske. Han har ikke ADHD! Lett personlighetsspalting! Risperal gies normalt til de over 15 år med personlighetsforstyrelser. Mor spør alle om de ikke har noe beroligende hun kan gi sin sønn.

Skrevet

Jeg vet det med sikkerhet fordi jeg har sett at tante har gitt ham tabletter fra sin eske. Han har ikke ADHD! Lett personlighetsspalting! Risperal gies normalt til de over 15 år med personlighetsforstyrelser. Mor spør alle om de ikke har noe beroligende hun kan gi sin sønn.

Hvis moren med overlegg gir gutten medisiner som legen hans tydeligvis ikke mener han trenger (og dette ikke var en engangshhendelse), så mener jeg at man kan og bør melde fra til barnevernet. De får så vurdere saken videre.

Skrevet

Hvis moren med overlegg gir gutten medisiner som legen hans tydeligvis ikke mener han trenger (og dette ikke var en engangshhendelse), så mener jeg at man kan og bør melde fra til barnevernet. De får så vurdere saken videre.

signerer!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...