Gjest Bulten i Bo Skrevet 13. september 2003 Skrevet 13. september 2003 for at folk velger å ikke stemme. Demokratiet er dyrebart, folk DØR rundt om i verden for å få stemmerett. Og så opplever vi at enkelte driter i noe av det mest dyrebare vi har? Tankeløst og historieløst. Demokratiet er ikke bedre enn folket gjør det til. Husk også at alle stemmer teller like mye. 0 Siter
Reg@l Skrevet 13. september 2003 Skrevet 13. september 2003 Det er bedre at folk sitter hjemme enn at de går og stemmer på AP, eller enda verre SV... 0 Siter
Tornerose Skrevet 13. september 2003 Skrevet 13. september 2003 Det er bedre at folk sitter hjemme enn at de går og stemmer på AP, eller enda verre SV... Alle hadde vel blitt glad om alle som ikke stemte "sitt" parti satt hjemme. 0 Siter
Gjest Bulten i Bo Skrevet 13. september 2003 Skrevet 13. september 2003 Det er bedre at folk sitter hjemme enn at de går og stemmer på AP, eller enda verre SV... Du har igrunn skjønt lite. Både av demokrati og ytringsfrihet. Det var vel Rousseau som sa noe sånt som at sjøl om han var totalt uenig med en person, så ville han likevel kjempe til siste blodsdråpe for at denne skulle ha rett til å ytre sin mening. Tygg litt på den. 0 Siter
Gjest yodo Skrevet 13. september 2003 Skrevet 13. september 2003 Ja, de burde stå i gapestokk utenfor de lokale Coop-butikkene slik at folk som deg kunne spytte på dem. 0 Siter
Gjest Bulten i Bo Skrevet 13. september 2003 Skrevet 13. september 2003 Ja, de burde stå i gapestokk utenfor de lokale Coop-butikkene slik at folk som deg kunne spytte på dem. Vel har jeg sitert flittig fra Rousseau, men jeg er villig til å gjøre et unntak i ditt tilfelle. Et synspunkt krever tross alt tankearbeid. 0 Siter
Sør Skrevet 13. september 2003 Skrevet 13. september 2003 Du har igrunn skjønt lite. Både av demokrati og ytringsfrihet. Det var vel Rousseau som sa noe sånt som at sjøl om han var totalt uenig med en person, så ville han likevel kjempe til siste blodsdråpe for at denne skulle ha rett til å ytre sin mening. Tygg litt på den. Hei, Det sitatet er tillagt Voltaire, men man er ikke 100% sikker på om han faktisk uttalte det, eller om det bare var biografen hans som skrev "noe som han kunne ha sagt". Men det er et godt sitat! Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 13. september 2003 Skrevet 13. september 2003 Det er bedre at folk sitter hjemme enn at de går og stemmer på AP, eller enda verre SV... Det er bedre at de deltar i demokratiet, selv om de stemmer på "feil" parti. For hjemmesitter-partiet er verre enn noe annet parti! Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest Bulten i Bo Skrevet 13. september 2003 Skrevet 13. september 2003 Hei, Det sitatet er tillagt Voltaire, men man er ikke 100% sikker på om han faktisk uttalte det, eller om det bare var biografen hans som skrev "noe som han kunne ha sagt". Men det er et godt sitat! Med vennlig hilsen Okay,så bomma jeg på forfatteren. Var ikke helt sikker, men ganske. Jaja, så veit jeg det. Men meninga står der ja. 0 Siter
Sør Skrevet 13. september 2003 Skrevet 13. september 2003 Okay,så bomma jeg på forfatteren. Var ikke helt sikker, men ganske. Jaja, så veit jeg det. Men meninga står der ja. Meningen er selvsagt den viktigste! Med vennlig hilsen 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 13. september 2003 Skrevet 13. september 2003 Du har igrunn skjønt lite. Både av demokrati og ytringsfrihet. Det var vel Rousseau som sa noe sånt som at sjøl om han var totalt uenig med en person, så ville han likevel kjempe til siste blodsdråpe for at denne skulle ha rett til å ytre sin mening. Tygg litt på den. Det var Voltaire som sa det. 0 Siter
BettyBlue Skrevet 13. september 2003 Skrevet 13. september 2003 Ganske enig. Man kan heller stemme blankt; i protest, ambivalens eller uvitenhet. Hjemmesitterne er likegyldige, og likegyldighet er farlig. Det er særlig viktig å få med ungdommen. Jeg vil ikke hedre politikernes innsats, men vi er da i den heldige situasjon her til lands at vi har demokrati. Bruk stemmeretten! 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 13. september 2003 Skrevet 13. september 2003 Alle hadde vel blitt glad om alle som ikke stemte "sitt" parti satt hjemme. Nei for da er det ikke demokratisk valg hvor alle får lov å si sin mening. Å ha et parti er ikke bra. 0 Siter
Prozak Skrevet 13. september 2003 Skrevet 13. september 2003 Hvis man ikke har noen formening om hva man skal stemme, mener du det da er bedre å stemme helt tilfeldig? ".................." 0 Siter
Gjest Bulten i Bo Skrevet 13. september 2003 Skrevet 13. september 2003 Ganske enig. Man kan heller stemme blankt; i protest, ambivalens eller uvitenhet. Hjemmesitterne er likegyldige, og likegyldighet er farlig. Det er særlig viktig å få med ungdommen. Jeg vil ikke hedre politikernes innsats, men vi er da i den heldige situasjon her til lands at vi har demokrati. Bruk stemmeretten! Godt sagt. 0 Siter
Gjest Bulten i Bo Skrevet 13. september 2003 Skrevet 13. september 2003 Det var Voltaire som sa det. Sør var før deg. 0 Siter
Gjest Bulten i Bo Skrevet 13. september 2003 Skrevet 13. september 2003 Hvis man ikke har noen formening om hva man skal stemme, mener du det da er bedre å stemme helt tilfeldig? ".................." Eller blankt, som BettyBlue nevner under her. Men det er jo selvfølgelig et viktig poeng at en gjør en jobb med å følge med, og å sette seg inn i politikk og sammfunnsliv. Det farligste er likegyldighet. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 13. september 2003 Skrevet 13. september 2003 Sør var før deg. For én gangs skyld. ;^) 0 Siter
Sør Skrevet 13. september 2003 Skrevet 13. september 2003 Eller blankt, som BettyBlue nevner under her. Men det er jo selvfølgelig et viktig poeng at en gjør en jobb med å følge med, og å sette seg inn i politikk og sammfunnsliv. Det farligste er likegyldighet. Nettopp. Det farligste er likegyldighet! Med vennlig hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.