Gå til innhold

Den største rasisten...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Der kom det altså: Selvjustis og sosial kontroll, kort og godt at folk passer på hverandre er "hysterisk".

Du har herved eksludert deg fra alle videre debatt om dette emnet: http://www.granbaol.org/dahome/num48/images/ass.jpg

Slapp du opp for argumenter igjen?

*ler*

Det er så morsomt at når du så åpenbart har blitt jaget fra skanse til skanse, så legger du ut en lenke til ditt eget ansikt når du kapitulerer.

Bedre lykke neste gang.

• Svar 151
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

35

• SierDuDet

21

• babykisser

12

• Prozak

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Særlig når du skal kaste dritt, kan du kanskje greie deg med ett nick i hver tråd?

De fleste som tilater seg drittkastng her tør ikke bruke sitt riktige nick! Det er vel grunnen til at noen slutter å være her, som f.eks Ulven. Webbis har vel full oversikt over dette?

Skrevet

"Den største rasisten...

...er den personen som lar sine egne egoistiske meninger gå foran enhver sunn fornuft, og dermed forspiller enhver sjanse til å kunne rydde opp i kriminalitetsproblemene,slik at vi slipper uskyldige offer."

Jada, med brus!

Det du altså sier er at Blitzerene er rasister? Det er vel liten tvil om at disse gjør mer ugang i forhold til nordmenns holdninger når det gjelder fremmedkulturelle enn de fleste, samt at de uten tvil er direkte skyldige i at mange blir nynazister.

Men de er altså rasister?

Er for eksempel folk med Sør sine holdninger rasister? Vel, du kan si mye om Sør og jeg er helt enig i at hans måte å argumentere på har lite for seg og til og med bidrar til å motarbeide hans sak, men er han en rasist?

Nicket ditt er perfekt. Du burde bare skrive "Fullstendig På..." foran Bærtur.

"FullstendigPåBærtur" passer deg perfekt.

Skrevet

Skal de gjøre det ovenfor nordmenn også?

Selvfølgelig. Uten sosial kontroll vil samfunnet rakne.

Og det er vel nettopp det som er i ferd med å skje på mange hold.

Japan er et land med enormt mange mennesker, svært lite politi og svært liten krminalitet.

Ikke all verdens politi og domstoler kan erstatte de mekansimer som streng sosial kontroll med tilhørende utstøtelsesmekanismer gir.

Tradisjonelt er disse mekanismer sterke i Norge.

Blandt endel innvandrergrupper ser de ut til å være ikke-eksisterende. Resultatet ser vi på krim-statistikken i sær for grove forbrytelser.

Skrevet

Slapp du opp for argumenter igjen?

*ler*

Det er så morsomt at når du så åpenbart har blitt jaget fra skanse til skanse, så legger du ut en lenke til ditt eget ansikt når du kapitulerer.

Bedre lykke neste gang.

Hva annet enn dette bildet forventer du deg når du setter på trykk slik grenseløst piss ?

"Selvjustis er hysterisk". Skal vi grine eller le ?

Skrevet

"Den største rasisten...

...er den personen som lar sine egne egoistiske meninger gå foran enhver sunn fornuft, og dermed forspiller enhver sjanse til å kunne rydde opp i kriminalitetsproblemene,slik at vi slipper uskyldige offer."

Jada, med brus!

Det du altså sier er at Blitzerene er rasister? Det er vel liten tvil om at disse gjør mer ugang i forhold til nordmenns holdninger når det gjelder fremmedkulturelle enn de fleste, samt at de uten tvil er direkte skyldige i at mange blir nynazister.

Er for eksempel folk med Sør sine holdninger rasister? Vel, du kan si mye om Sør og jeg er helt enig i at hans måte å argumentere på har lite for seg og til og med bidrar til å motarbeide hans sak, men er han en rasist?

Kan jeg og få skrive under på det innlegget ditt? :) Bra skrevet!

Skrevet

De fleste som tilater seg drittkastng her tør ikke bruke sitt riktige nick! Det er vel grunnen til at noen slutter å være her, som f.eks Ulven. Webbis har vel full oversikt over dette?

For det første: Det at webbis skriver det han nå gjør er en forbedring. Han burde gjøre det oftere. Problemet er jo selvsagt at man kan ha så mange brukernavn man vil og da blir det ikke like lett å se at det er samme person som bedriver drittkastingen.

For det andre så skriver du:

"De fleste som tilater seg drittkastng her tør ikke bruke sitt riktige nick! Det er vel grunnen til at noen slutter å være her, som f.eks Ulven. Webbis har vel full oversikt over dette?"

Makan til tullete innlegg. Er det noen som slenger og tidligere har slengt dritt med falsk nick så er det nettopp Ulven, så det å bruke den mannen som eksempel grenser jo til vannvidd.

Fyren er like lett å kjenne igjen som en DNA analyse.

For det tredje: Det er da vel ikke anonyme som har slengt dritt til Ulv? Det er jeg, Laguna, Altman, med flere, som har fortalt Ulv hva vi mener i rimelig tydelige og saklige ordlag, noe som åpenbart gjorde at han begynte å syte enda mer. Så det blir for dumt å skylle på anonyme nick.

De eneste anonyme i trådene med Ulv er jo nettopp de som støtter Ulv, og som i mange tilfeller er nettopp Ulv.

Skrevet

Kan jeg og få skrive under på det innlegget ditt? :) Bra skrevet!

Siden det er deg :)

laguna1365380434
Skrevet

"Den største rasisten...

Jada, med brus!

Bra innlegg! Underskrives av meg også..:o)

Skrevet

"Den største rasisten...

Jada, med brus!

Naja. Ingen andre enn ham har tatt til orde for at folk skal straffes ulikt for grov mishandling av sine barn.

Dvs. tilhører man en bestemt kultur/rase skulle man visst ikke straffes i det hele tatt.

Denne "Bærtur" er ikke SÅ mye på bærtur som du skal ha det til. Det gjelder bare å huske at rasisme ikke er noe som slår en vei.

Skrevet

I Danmark har forjævliseringa kommet en god del lenger enn her. Faktisk så langt at bydelen Nørrebro fremstår slik Bronx en gang gjorde i USA (hvor de nå har fått bukt med problemet).

Vi er på god tur etter, hvis vi ikke kan få stoppet kjeften på politikere o.a. som insisterer på å snøvle om skostørrelser, rasisme, jøder og WW2 hver gang problemet tas opp.

Fått bukt med "problemet" i Bronx? Hvor har du dette fra? Du får unnskylde meg, men at Bronx er blitt et åleit sted mht. til kriminalitet og jævelskap tror jeg ikke noe på.

"................"

Skrevet

For det første: Det at webbis skriver det han nå gjør er en forbedring. Han burde gjøre det oftere. Problemet er jo selvsagt at man kan ha så mange brukernavn man vil og da blir det ikke like lett å se at det er samme person som bedriver drittkastingen.

"De fleste som tilater seg drittkastng her tør ikke bruke sitt riktige nick! Det er vel grunnen til at noen slutter å være her, som f.eks Ulven. Webbis har vel full oversikt over dette?"

Makan til tullete innlegg. Er det noen som slenger og tidligere har slengt dritt med falsk nick så er det nettopp Ulven, så det å bruke den mannen som eksempel grenser jo til vannvidd.

For det tredje: Det er da vel ikke anonyme som har slengt dritt til Ulv? Det er jeg, Laguna, Altman, med flere, som har fortalt Ulv hva vi mener i rimelig tydelige og saklige ordlag, noe som åpenbart gjorde at han begynte å syte enda mer. Så det blir for dumt å skylle på anonyme nick.

De eneste anonyme i trådene med Ulv er jo nettopp de som støtter Ulv, og som i mange tilfeller er nettopp Ulv.

Tror aldri jeg har vært mer enig i et av dine innlegg. :o)

Skrevet

Naja. Ingen andre enn ham har tatt til orde for at folk skal straffes ulikt for grov mishandling av sine barn.

Dvs. tilhører man en bestemt kultur/rase skulle man visst ikke straffes i det hele tatt.

Denne "Bærtur" er ikke SÅ mye på bærtur som du skal ha det til. Det gjelder bare å huske at rasisme ikke er noe som slår en vei.

"Denne "Bærtur" er ikke SÅ mye på bærtur som du skal ha det til. Det gjelder bare å huske at rasisme ikke er noe som slår en vei."

Jo, han er fullstendig på bærtur. Han sier tross alt at nettopp antirasiter er rasister fordi de bruker feil virkemidler.

Det er jo helt tullete. Greit, han kan gjerne påstå at de motarbeider sin sak, men fra det til å kalle dem rasister er jo helt bak mål.

Jeg har ikke fulgt dine og Sørs diskusjoner når de begynner å dra seg til, så jeg aner ikke hva han har skrevet i en eller annen tråd. Dog sitter jeg vel med et ganske solid inntrykk av at Sør ikke er rasist.

Skrevet

Tror aldri jeg har vært mer enig i et av dine innlegg. :o)

Psss... Du er da alltid enig med meg. Du bare nekter å innrømme det.

Sånn er det! ;)

Skrevet

Bra innlegg! Underskrives av meg også..:o)

Du skal også få lov til å underskrive :)

Skrevet

Selvfølgelig. Uten sosial kontroll vil samfunnet rakne.

Og det er vel nettopp det som er i ferd med å skje på mange hold.

Japan er et land med enormt mange mennesker, svært lite politi og svært liten krminalitet.

Ikke all verdens politi og domstoler kan erstatte de mekansimer som streng sosial kontroll med tilhørende utstøtelsesmekanismer gir.

Tradisjonelt er disse mekanismer sterke i Norge.

Blandt endel innvandrergrupper ser de ut til å være ikke-eksisterende. Resultatet ser vi på krim-statistikken i sær for grove forbrytelser.

So José, som er født i Chile, skal drive selv-justis med/mot Ahmed, som er fra Afghanistan - basert på at begge er "innvandrere"?

Kanskje du burde introdusere dem for hverandre?

Skrevet

Fått bukt med "problemet" i Bronx? Hvor har du dette fra? Du får unnskylde meg, men at Bronx er blitt et åleit sted mht. til kriminalitet og jævelskap tror jeg ikke noe på.

"................"

Da har du nok ikke fulgt med i de siste 10 år. New-York har idag mindre voldskriminalitet enn Oslo sett i forhold til folketallet.

Bronx Er på full fart opp som et populært turistmål, men fortausresturanter,fart og moro.

Selvsagt er det fortsatt endel krim der, men ikke til sammenligning slik det var når "helvetet" var på topp på 70 og tidlig 80-tall.

Årsaken skal visstnok tilskrives en jernhard null-toleranse-linje fra politiets side, sammen med at den amerikanske økonomi har hatt en jevn stigning som også har resultert i noe bedre velstand for de fattigste i byen.

Skrevet

Hold deg til tema som var selvjustis. Hvor du har fått tullpreiket om egen politistyrke fra må da bare du vite.

Du nevner menn og kriminalitet lenger opp. Kjenner du mange norske menn som aksepterer at andre slår og mishandler sine koner. Kjenner du mange som får økt status ved å delta i gruppevoldtekter ?

Jeg tror ikke det, og det kalles selvjustis. En justis som er tvert motsatt i enkelte fremmedkulturelle miljø hvor slik atferd gir status.

Får man ikke bukt med slik ukultur fra de aktuelle miljøene hjelper det ikke om man ansetter hundre tusen politifolk.

"Kjenner du mange norske menn som aksepterer at andre slår og mishandler sine koner"

Å ja, det skjer. Det blir ikke akseptert på noe egentlig kulturellt grunnlag, men blir heller oversett og på den måten indirekte akseptert. Det har imidlertid veldig mye med det sosiale miljøet å gjøre. Med fare for å provosere noen nå, så vil jeg påstå at slikt er mer sansynlig på Vålerenga enn på Majorstuen.

".................."

Skrevet

Psss... Du er da alltid enig med meg. Du bare nekter å innrømme det.

Sånn er det! ;)

Neppe. :o)

Skrevet

Håper at du ikke har rett, men viss så er, burde de ha vært gjort noe med det.(webbis) Jeg mener at det ikke skulle ha vært mulig å hatt mer enn ett nick.

Men du vet nok mer om hendelsesforløpene her enn meg, som er bare innom og slenger litt med "leppa", jeg følger sjeldent med i tråder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...