Gå til innhold

Den største rasisten...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 151
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

35

• SierDuDet

21

• babykisser

12

• Prozak

5

Mest aktive i denne tråden

Da har du nok ikke fulgt med i de siste 10 år. New-York har idag mindre voldskriminalitet enn Oslo sett i forhold til folketallet.

Bronx Er på full fart opp som et populært turistmål, men fortausresturanter,fart og moro.

Selvsagt er det fortsatt endel krim der, men ikke til sammenligning slik det var når "helvetet" var på topp på 70 og tidlig 80-tall.

Årsaken skal visstnok tilskrives en jernhard null-toleranse-linje fra politiets side, sammen med at den amerikanske økonomi har hatt en jevn stigning som også har resultert i noe bedre velstand for de fattigste i byen.

Joda, jeg har fulgt med. Og jeg er fortsatt uenig, selv om jeg vet at enkelte ting har bedret seg der.

Og denne jernharde nulltoleranse greia enkelte amerikanske stater har fører med seg en god del ting som de fleste av oss ikke vil ha. For å sette det helt på spissen; Hvis man innfører dødsstraff, med øyeblikkelig henrettelse på stedet, for all slags kriminalitet, så er det nok liten tvil at kriminaliteten vil synke. Men da er det jo bare å se på land som (tidligere)Irak, Afganistan etc. Vi vil ikke ha et sånt styre, vil vi vel?

"................."

Joda, jeg har fulgt med. Og jeg er fortsatt uenig, selv om jeg vet at enkelte ting har bedret seg der.

Og denne jernharde nulltoleranse greia enkelte amerikanske stater har fører med seg en god del ting som de fleste av oss ikke vil ha. For å sette det helt på spissen; Hvis man innfører dødsstraff, med øyeblikkelig henrettelse på stedet, for all slags kriminalitet, så er det nok liten tvil at kriminaliteten vil synke. Men da er det jo bare å se på land som (tidligere)Irak, Afganistan etc. Vi vil ikke ha et sånt styre, vil vi vel?

"................."

Ikke vet jeg hva du er uenig i.

Hvis det er at kriminaliteten i Bronx er sterkt redusert, kan jeg informere deg om at du tar feil.

Hva årsakene kan være er selvsagt sammensatt. Jeg har nevnt noe, du noe annet og det er sikkert flere årsaker også.

Herregud... Bærtur sier vel mest om deg sjøl.

Hadde aldri trodd jeg skulle forsvare Sør i et innlegg, men... *s*

Sør har en jævla kjip måte å kverulere på. Han driver folk (undertegnede inkludert!) til vanvidd med taktikken om å aldri gi seg. Sør maler om og om igjen på argumentene sine. Likevel trenger DOL en fyr som Sør. Han er genuint opptatt av at folk ikke skal generalisere og det å se individet. Dette er jo argumenter som er gode! Dette er bra holdninger å ta med seg!

Jeg synes DOL i den sinere tid har vært et sted ser det har flomma over med rasistiske innlegg. Ingen OK tendens, spør du meg. Når du mener det er Sør som er rasisten, forklarer det bare mest om deg og dine holdninger.

synes

So José, som er født i Chile, skal drive selv-justis med/mot Ahmed, som er fra Afghanistan - basert på at begge er "innvandrere"?

Kanskje du burde introdusere dem for hverandre?

ALLE skal føre kontroll med hverandre. Noen grunn til at du mener noe annet ?

Men selvsagt er det først og fremt de nærmeste som har størst innflydelse viktig, dvs. eegn familie og eget miljø.

Annonse

"Denne "Bærtur" er ikke SÅ mye på bærtur som du skal ha det til. Det gjelder bare å huske at rasisme ikke er noe som slår en vei."

Jo, han er fullstendig på bærtur. Han sier tross alt at nettopp antirasiter er rasister fordi de bruker feil virkemidler.

Det er jo helt tullete. Greit, han kan gjerne påstå at de motarbeider sin sak, men fra det til å kalle dem rasister er jo helt bak mål.

Jeg har ikke fulgt dine og Sørs diskusjoner når de begynner å dra seg til, så jeg aner ikke hva han har skrevet i en eller annen tråd. Dog sitter jeg vel med et ganske solid inntrykk av at Sør ikke er rasist.

Jeg ga deg et eksempel på et særs grovt utslag av rasisme som du av en eller annen grunn lar stå ukommentert.

Ut over det ser jeg ingen grunn til å drive med samme bås-setting som ham.

Håper at du ikke har rett, men viss så er, burde de ha vært gjort noe med det.(webbis) Jeg mener at det ikke skulle ha vært mulig å hatt mer enn ett nick.

Men du vet nok mer om hendelsesforløpene her enn meg, som er bare innom og slenger litt med "leppa", jeg følger sjeldent med i tråder.

Det og f.eks. bare skulle kunne registrere ett nick fra hver maskin blir litt upraktisk i og med at det jo er flere som skriver fra samme maskin her (noen bor jo sammen), men det burde ideelt vært mulig for webbis å sjekke hvilken maskin man sitter ved, ja. Dette ville nok gjort det mindre spennende å opprette 10 brukernavn og slenge dritt fra 9 av dem.

På den annen side så har vel de som har gjort dette relativt store emosjonelle problemer i utgangspunktet, når de faktisk gidder å ta seg bryet med å opprette egne "drittslengenick".

Da tar de

nicket sitt litt vel seriøst.

Selvfølgelig. Uten sosial kontroll vil samfunnet rakne.

Og det er vel nettopp det som er i ferd med å skje på mange hold.

Japan er et land med enormt mange mennesker, svært lite politi og svært liten krminalitet.

Ikke all verdens politi og domstoler kan erstatte de mekansimer som streng sosial kontroll med tilhørende utstøtelsesmekanismer gir.

Tradisjonelt er disse mekanismer sterke i Norge.

Blandt endel innvandrergrupper ser de ut til å være ikke-eksisterende. Resultatet ser vi på krim-statistikken i sær for grove forbrytelser.

Hmmm...Storebror ser deg ikke alltid - derfor skal mange lillebrødre gjøre jobben når Storebror ikke er der...?

Jeg ga deg et eksempel på et særs grovt utslag av rasisme som du av en eller annen grunn lar stå ukommentert.

Ut over det ser jeg ingen grunn til å drive med samme bås-setting som ham.

Jeg kommenterte det ved å skrive at jeg aldri har sett han skrive det du sier.

Jeg har forstått det sånn at mye av det du og Sør driver med er nettopp å pålegge motparten utsagn han visstnok har skrevet før, for så at den som får påstanden rettet mot seg nekter for dette.

Ergo blir det for dumt av meg og ta deg på ditt ord for noe han har skrevet, akkurat som at jeg ikke hadde tatt Sør sin tolkning av noe du har skrevet for god fisk.

Men påstanden til "FullstendigPåBærtur" dreide seg vel ikke bare om Sør, og det han skrev falt jo på sin egen urimelighet.

Hmmm...Storebror ser deg ikke alltid - derfor skal mange lillebrødre gjøre jobben når Storebror ikke er der...?

Jepp. Nå er det mulig jeg har ett fortrinn som gikk samfunnsfag-linja på gymnaset.

I en av de første timene lærte vi om betydningen av sosial kontroll som styring for samfunnet og for enkeltindividene.

For endel andre i denne debatten ser slike banaliteter ut til å være fremmedord.

Ikke vet jeg hva du er uenig i.

Hvis det er at kriminaliteten i Bronx er sterkt redusert, kan jeg informere deg om at du tar feil.

Hva årsakene kan være er selvsagt sammensatt. Jeg har nevnt noe, du noe annet og det er sikkert flere årsaker også.

Selvsagt kan man "redusere kriminalitet" ved å fengsle ca 2% av befolkningen.

Man kan sikkert redusere den ytterligere ved å skyte mistenkte på flekken.

Meg bekjent har ikke stater med slike regimer lavere kriminalitet enn andre stater.

"Kjenner du mange norske menn som aksepterer at andre slår og mishandler sine koner"

Å ja, det skjer. Det blir ikke akseptert på noe egentlig kulturellt grunnlag, men blir heller oversett og på den måten indirekte akseptert. Det har imidlertid veldig mye med det sosiale miljøet å gjøre. Med fare for å provosere noen nå, så vil jeg påstå at slikt er mer sansynlig på Vålerenga enn på Majorstuen.

".................."

Jeg registerer bare at du og jeg har vokst opp i helt forskjellig miljø, forskjellig by og med helt forskjellige folk rundt oss.

Har ALDRI hørt noen mann, hverken nært eller perifert som forsvarer slik vold, og skulle noen i min omgangskrets gjøre seg skyldig i noe sånt ville han hatt null venner tilbake.

Annonse

ALLE skal føre kontroll med hverandre. Noen grunn til at du mener noe annet ?

Men selvsagt er det først og fremt de nærmeste som har størst innflydelse viktig, dvs. eegn familie og eget miljø.

Så hvis det er "alles" ansvar å "justisiere" alle andre, hvorfor skal da innvandrere ha et spesielt "ansvar" for dette?

Hvis vi, som samfunn, har feilet mtp et individ, hva har det med *andre* innvandrere å gjøre?

"Samme-hudfarge" teorien din igjen?

Selvsagt kan man "redusere kriminalitet" ved å fengsle ca 2% av befolkningen.

Man kan sikkert redusere den ytterligere ved å skyte mistenkte på flekken.

Meg bekjent har ikke stater med slike regimer lavere kriminalitet enn andre stater.

At du er motstander av lavere kriminalitet, og sikekrt erger deg over at New-York har blitt en tryggere by overrasker vel ingen.

Nå har som sagt Nørrebro i Danmark seilet opp som det nye Bronx, så hvis savnet etter et voldshelvete blir for stort for deg så går Danskebåten hver dag kl. 17.00 fra Vippetangen.

Der hverken fengsler eller skyter de noen.

Jeg kommenterte det ved å skrive at jeg aldri har sett han skrive det du sier.

Jeg har forstått det sånn at mye av det du og Sør driver med er nettopp å pålegge motparten utsagn han visstnok har skrevet før, for så at den som får påstanden rettet mot seg nekter for dette.

Ergo blir det for dumt av meg og ta deg på ditt ord for noe han har skrevet, akkurat som at jeg ikke hadde tatt Sør sin tolkning av noe du har skrevet for god fisk.

Men påstanden til "FullstendigPåBærtur" dreide seg vel ikke bare om Sør, og det han skrev falt jo på sin egen urimelighet.

Hei,

Forskjellen er at jeg kan sitere ham! ;-)

===

Det han refererer til en en diskusjon om hvordan bekjempe kjønnslemlestelse av jenter.

Jeg påpekte at selv om det lyder merkelig for oss, så tror de fleste kvinnene som utfører dette at de gjør det til "deres døtres beste", og ikke av ondskap. Selvsagt burde de vite bedre.

Poenget mitt var at hvis vi vil endre på holdningene så er opplæring/informasjon bedre egnet til å endre holdninger enn fengsel, men selvsagt skal folk i fengsel hvis de gjennomfører slikt barbari.

Det er det samme med f. eks. britiske foreldre som kommer her - det er bedre å endre holdningene (informasjon, osv) til å slå ungene (som er lovlig i Storbritannia) enn å true med fengsel. Selvsagt bør man gjøre noe (f. eks. fengsel) hvis de fremdeles insisterer på å slå.

Med vennlig hilsen

Så hvis det er "alles" ansvar å "justisiere" alle andre, hvorfor skal da innvandrere ha et spesielt "ansvar" for dette?

Hvis vi, som samfunn, har feilet mtp et individ, hva har det med *andre* innvandrere å gjøre?

"Samme-hudfarge" teorien din igjen?

Igjen. Endel fremmedkulturelle grupper har ikke noe større ansvar en andre. men de har det SAMME ansvar. Et ansvar de idag motarbeider og saboterer.

Vietnamesere er en gruppe som i langt høyere grad enn andre forvalter dette, og på tross av lav inntekt og sosial status er de ikke mer til plage for sine omgivelser og Norge enn den jevne nordmann.

At du er motstander av lavere kriminalitet, og sikekrt erger deg over at New-York har blitt en tryggere by overrasker vel ingen.

Nå har som sagt Nørrebro i Danmark seilet opp som det nye Bronx, så hvis savnet etter et voldshelvete blir for stort for deg så går Danskebåten hver dag kl. 17.00 fra Vippetangen.

Der hverken fengsler eller skyter de noen.

Takk, men jeg har bodd flere år i Danmark, og i motsetning til deg vet jeg hva jeg snakker om.

Hei,

===

Det han refererer til en en diskusjon om hvordan bekjempe kjønnslemlestelse av jenter.

Jeg påpekte at selv om det lyder merkelig for oss, så tror de fleste kvinnene som utfører dette at de gjør det til "deres døtres beste", og ikke av ondskap. Selvsagt burde de vite bedre.

Poenget mitt var at hvis vi vil endre på holdningene så er opplæring/informasjon bedre egnet til å endre holdninger enn fengsel, men selvsagt skal folk i fengsel hvis de gjennomfører slikt barbari.

Det er det samme med f. eks. britiske foreldre som kommer her - det er bedre å endre holdningene (informasjon, osv) til å slå ungene (som er lovlig i Storbritannia) enn å true med fengsel. Selvsagt bør man gjøre noe (f. eks. fengsel) hvis de fremdeles insisterer på å slå.

Med vennlig hilsen

Ja, og dermed må også alle nordmenn på holdingskurs mot kjønnslemlestelse.

Hvis ikke er det jo rasisme, ikke sant ?

Hei,

===

Med vennlig hilsen

Oki, og isåfall er jeg enig med deg.

Jeg gikk ut fra at sitatet var tatt noe ut av sammenheng.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...