Gå til innhold

møll i klesskap....

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Jeg har oppbevart gensere i et gammelt skap i huset mitt. Disse gensrene har ligget der lenge pga at jeg har vært gravid og ikke fått brukt de, samt at det jo har vært sommer.

Til min store ergrelse oppdaget jeg hull i mange (!) av disse ullgenserene....og det som slo meg var: møll.

Dette har jeg bare hørt om før, og aner ingenting om hva det er, hvordan man blir kvitt det osv. osv.

Har selvfølgelig kastet de hullete genserene, men jeg lurer på; de genserene som lå i samme skap og som ikke var hullete, - hva skal jeg gjøre med de?? "smitter" dette over på evt. annet tøy??

Huff, dette er litt ekkelt, synes jeg. Er det noen som vet noe om dette problemet, blir jeg kjempeglad for all info!!!

på forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/119653-m%C3%B8ll-i-klesskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom det er møll, rammes vel bare plagg av ull eller silke, er det ikke så? Møllen spiser jo ikke polyester, for å si det sånn:-)

Det burde vel finnes møllkuler å få kjøpt enda, gjør det ikke? Forhør deg litt rundt, for jeg aner dessverre ikke hvor det finnes.

PS! Har du gått skikkelig igjennom skapet og lyst med lommelykt i alle kriker og kroker...? Det KAN være mus, vet du, som spiser av biter og tar med til redet sitt. Men om det er tilfelle, burde du ha funnet eksrementer (små, sorte prikker) etter dem.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/119653-m%C3%B8ll-i-klesskap/#findComment-724118
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...