Gå til innhold

I morgen skal jeg på biblioteket

Anbefalte innlegg

Og jeg sitter her og reserverer bøker ...

jeg vil ha spenning/krim, men orker ikke bøker med 60 navn man må forholde seg til før du kommer til side 25. Walters er jeg ikke no glad i. Henning Mankell har jeg desverre lest alt av .... hun svenske som har skrevet Paradiset har jeg lest noe av ... (paradiset og sprengeren), Elskede Poona har jeg lest. Jeg kan ikke fordra Anne Holt - er heller ikke no glad i Unni Lindell.

Nei, jeg vet ikke. Noen som kunne hjelpe meg bittelitt - et forslag bare?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/119815-i-morgen-skal-jeg-p%C3%A5-biblioteket/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Zirine

15

• Altman

10

• mil1365380270

5

• punkyB

5

Mest aktive i denne tråden

Mitt forslag er ikke krim, ei heller kan det vel sies å gå under begrepet spenning, men har du lest Sirkusdirektørens datter av Jostein Gaarder?

Det er en usedvanlig god bok.

Jeg er enig i at navnet ikke tiltrekker, men navnet på boka sier ingenting om handlingen, og det er ikke snakk om en bok fra at sirkusmiljø.

Boka er usedvanlig godt skrevet, morsom og spennende, på en gang, og Jostein Gaarder - som jeg tidligere har lest alt for lite av - steg høyt på min liste over norske forfattere med denne utgivelsen.

Det er nok faktisk en av de beste og mest velskrevende bøker jeg noensine har lest, og en bok som også - igjen - sier noe om Gaarders ekstreme intellekt. Den mannen der er ikke født bak en låvedør.

Mitt forslag er ikke krim, ei heller kan det vel sies å gå under begrepet spenning, men har du lest Sirkusdirektørens datter av Jostein Gaarder?

Jeg er enig i at navnet ikke tiltrekker, men navnet på boka sier ingenting om handlingen, og det er ikke snakk om en bok fra at sirkusmiljø.

Boka er usedvanlig godt skrevet, morsom og spennende, på en gang, og Jostein Gaarder - som jeg tidligere har lest alt for lite av - steg høyt på min liste over norske forfattere med denne utgivelsen.

Det er nok faktisk en av de beste og mest velskrevende bøker jeg noensine har lest, og en bok som også - igjen - sier noe om Gaarders ekstreme intellekt. Den mannen der er ikke født bak en låvedør.

"Boka er usedvanlig godt skrevet, morsom og spennende, på en gang, og Jostein Gaarder - som jeg tidligere har lest alt for lite av - steg høyt på min liste over norske forfattere med denne utgivelsen."

Oki, det er ikke flere norske forfattere som har gitt ut denne boka, og jeg bør kanskje begynne å lese igjennom innleggene mine før jeg poster dem.

Annonse

Her noen av de bøkene jeg likte av de jeg har lest den siste måneden:

Behandlet til døde, Michael Palmer

Jaget vilt, Julie Garwood

Det fjerde offeret, Erica Spindler

Tykkere enn vann, Caroline Carver

Tatovert torso, Helene Tursten

Vi møtes igjen, Mary Higgins Clark

Takk for forslaget. Boken er reservert, og jeg gleder meg.

Har ikke lest krim på ti år tror jeg.. men jeg pløyde i alle fall gjennom omtrent alle bøkene til Alistair McLean (forbehold om at jeg husker stavemåten).

Nevil Shute har også skrevet noen gode bøker - husker i farten bare navnet på en av dem som ikke egentlig er krim/spenning; "En by som Alice".

Hmmm.. da er du vel ferdig med Ludlum...? Hva med Sidney Sheldon..., eller Sue Grafton? Sistnevnte har litt spesielt språk..

Sidney Sheldon leste jeg mye av i "min ungdom" (fikk jo en haug av dem den tiden jeg var medlem i Hjemmets bokklubb) og jeg har mye av han i bokhyllen. Sue C ... tja ... jeg tror hun var en av dem jeg aldri klarte å fullføre en bok. Skal ikke si for sikkert ...

Skal ta de nærmere i øyesyn i morgen.

"Boka er usedvanlig godt skrevet, morsom og spennende, på en gang, og Jostein Gaarder - som jeg tidligere har lest alt for lite av - steg høyt på min liste over norske forfattere med denne utgivelsen."

Oki, det er ikke flere norske forfattere som har gitt ut denne boka, og jeg bør kanskje begynne å lese igjennom innleggene mine før jeg poster dem.

Ikke galt skrevet, det der. Sånn er språket, vettu - av og til "passer" det liksom ikke helt

Annonse

Har ikke lest krim på ti år tror jeg.. men jeg pløyde i alle fall gjennom omtrent alle bøkene til Alistair McLean (forbehold om at jeg husker stavemåten).

Nevil Shute har også skrevet noen gode bøker - husker i farten bare navnet på en av dem som ikke egentlig er krim/spenning; "En by som Alice".

McLean er spionbøker ikke sant? Det er jeg ikke begeistret for, men den andre skal jeg sjekke ut. Takk.

Her noen av de bøkene jeg likte av de jeg har lest den siste måneden:

Behandlet til døde, Michael Palmer

Jaget vilt, Julie Garwood

Det fjerde offeret, Erica Spindler

Tykkere enn vann, Caroline Carver

Tatovert torso, Helene Tursten

Vi møtes igjen, Mary Higgins Clark

Jeg prøver "behandlet til døde". Takk :)

Sidney Sheldon leste jeg mye av i "min ungdom" (fikk jo en haug av dem den tiden jeg var medlem i Hjemmets bokklubb) og jeg har mye av han i bokhyllen. Sue C ... tja ... jeg tror hun var en av dem jeg aldri klarte å fullføre en bok. Skal ikke si for sikkert ...

Skal ta de nærmere i øyesyn i morgen.

Har du prøvd Unni Lindell, da? Er du gjennom Karin Fossum? Eller kan jeg anbefale Sigurd Evensmo "Englandsfarere", som er fra 2. verdenskrig, veldig bra bok..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...