Gå til innhold

Fikk ingen ting til gebursdagen

Anbefalte innlegg

Gjest svigerdattera

Han er vel pensjonist? Selvfølgelig burde han dele pensjonen sin med dere, viss ikke er han en egoist - ikke sant?

Er du helt skrudd i huet eller? Eller dødsmisunnelig på de som får mere enn deg?

Pensjonist er han til neste år. Synes faktisk det har veldig lite med saken å gjøre.

Fortsetter under...

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

2

• muriel

2

• serendipity

2

• favn

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Er du helt skrudd i huet eller? Eller dødsmisunnelig på de som får mere enn deg?

Pensjonist er han til neste år. Synes faktisk det har veldig lite med saken å gjøre.

Kall meg hva du vil - jeg synest at du er grådig og utakknemmlig! Han er midt i tredveårene og burde tenke annerledes en en tenåring. Barnslig pjatt:-)

Gjest Svigerdattera

Kall meg hva du vil - jeg synest at du er grådig og utakknemmlig! Han er midt i tredveårene og burde tenke annerledes en en tenåring. Barnslig pjatt:-)

Utakknemlig? Skal vi kanskje si "tusen takk for at du ikke gav noe til bursdagen".

Utakknemlig? Skal vi kanskje si "tusen takk for at du ikke gav noe til bursdagen".

Nå, som gamlingen er "sjef" over lommeboka si - tenker han sikkert at den bortskjemte dåtten har ruinert han nok opp gjennom årene. Jeg synest at det han gjorde var ok, hadde jeg kjent han, ville jeg gitt han en påskjønnelse.

Og hadde jeg hatt ei sånn svigerdatter som deg, hadde jeg satt deg på trappa og gitt deg et "straffespark" bak:-| ...sånn er det bare.

Kanskje kona har ordnet dette i alle år, og han har glemt at det er vanlig å ta med seg en gave når en er bedt i bursdagsselskap?

Du kan jo få mannen din til å hinte om dette neste gang det er en bursdag på gang?

"Bursdagsgave", det er vel ikke akkurat det hun mener - hun mener at her skal det gis så det monner. En bursdagsgave er en persomlig påskjønnelse, en liten ting er ok. Utakknemmlige mennesker er det verste jeg vet.

Han fikk en presang som var verdt ca. 400 kroner.

Selv synes jeg det normale er at foreldre gir mye mere til barna enn omvendt. Det synes jeg også er mere naturlig. Vi har da også gjeld å betale på. Han har ikke ei krone i gjeld.

Herreguuuuud!!!

Så nå når endelig banken har fått sitt, så er det sønnen sin tur til å melke ham for penger???

Hva med å unne gamlefar å kose seg på sine gamle dager?? Så kan sønnen og svigerdattera orde seg "flere tusen kroner" selv! Det er da vel ikke hans jobb?

Da jeg begynte å lese tråden her, synes jeg det var rart at sønnen ikke fikk noen gave i det hele tatt. Nå lurer jeg på om det ikke er faen så greit.

Annonse

Han har et barnebarn og hun pleier å få 500 kr. til gebursdagen. Til jul har vi pleid å få 1000 kr. til sammen alle tre. Han har aldri kjøpt en eneste gave til barnebarnet sitt utenom dette. Til barnedåpen fikk hun heller ikke noe. Selv fikk jeg 500 kr. når jeg hadde rund dag men har aldri fått noe før eller siden. Han er rett og slett gjerrig tror jeg og jeg må innrømme at det både skuffer og irriterer meg litt.

Fører du regnskap? Dette høres virkelig mer smålig og trist ut enn hva denne mannen gjør og ikke gjør.

Gjest svigerdattera

Nå, som gamlingen er "sjef" over lommeboka si - tenker han sikkert at den bortskjemte dåtten har ruinert han nok opp gjennom årene. Jeg synest at det han gjorde var ok, hadde jeg kjent han, ville jeg gitt han en påskjønnelse.

Og hadde jeg hatt ei sånn svigerdatter som deg, hadde jeg satt deg på trappa og gitt deg et "straffespark" bak:-| ...sånn er det bare.

Moren gav av sine egne penger og ikke av farens.

Tror nok heller en god del menn er noen store egoister (ikke alle). Når de ikke en gang kan gi en liten gave til sitt eget barn så kan de jammen ikke bry seg stort.

Min far en ganske gnien på penger. Ikke med vilje, tror jeg, men det faller han nesten aldri inn at det går an å gi sine to døtre en tusenlapp eller to.... Han har veldig god råd. Han tenker heller ikke på å betale for bensin hvis noen kjører ham, eller mannen min har lånt eller leid en maskin for å hjelpe ham... Men han er jo snill da, og stortrives sammen med barna.

en tusenlapp eller to? Aldri i livet om jeg hadde forventa noe sånt fra mine foreldre... Ja, ikke fra noen andre heller da.

Nei selfølgleig ikke. Men helt ærlig hadde du ikke reagert i det hele tatt?

Jeg har aldri hørt om andre enebarn som har fått så lite som min mann.

så lite? en tusenlapp i gave til bursdager fra faren? Det kaller ikke jeg lite..

Utakknemlige menneske!

Tror nok heller en god del menn er noen store egoister (ikke alle). Når de ikke en gang kan gi en liten gave til sitt eget barn så kan de jammen ikke bry seg stort.

Du har nok rett i at han er et barn:-)

Nei, vi får håpe at det bare var en forglemmelse og at han tar til vett...og kjøper en 400-kroners til neste bursdag.

Annonse

Gjest svigerdattera

så lite? en tusenlapp i gave til bursdager fra faren? Det kaller ikke jeg lite..

Utakknemlige menneske!

Har aldri sagt at det var lite med en tusenlapp. Det vi reagerte på var at han nå ikke fikk noen ting. Har ikke reagert på at jeg ikke har fått noe men det har jeg vært vant til. Men nå fikk ikke han heller og det syntes vi var merkelig.

Gjest ikke undertegnet

Noen hundrelapper er ikke mye når man har bare et barn og et barnebarn. Om han hadde flere barn og barnebarn eller dårlig råd så hadde saken vært en annen. Tror ikke jeg ønsker mere enn det jeg synes er rimelig.

Som sagt, da lever vi helt forskjellige verdener!

Folk jeg omgås, mange med meget god råd, har ikke slike krav til gaver fra familien. Heller gir de ikke overdådig kostbare gaver.

Og ikke minst, OM de får en gave, setter de pris på den selv om den BARE kostet kr 200,-.

Men, vi lever nok i forskjellige miljøer. Derfor er din tenkemåte så fjern for meg.

Gjest smålig det også ?

Vi har en bestefar vi som stakk fra bestemor grunnet en yngre dame.

Når barnebarna hans har bursdag, så kommer han med en konvolutt med hele 100 kroner i ..... når gutta hans har bursdag kommer han med et billig verktøy fra lavprisbutikken ..... det er forøvrig de eneste gangene vi ser han (når det er bursdag).....

Vi har en bestefar vi som stakk fra bestemor grunnet en yngre dame.

Når barnebarna hans har bursdag, så kommer han med en konvolutt med hele 100 kroner i ..... når gutta hans har bursdag kommer han med et billig verktøy fra lavprisbutikken ..... det er forøvrig de eneste gangene vi ser han (når det er bursdag).....

Kommer vel an på hvor mye penger han har... Dessuten kan det jo være dere ikke har hørt hele historien?

Bestefaren min var utro, jeg elsker bestemoren min, og tror selvfølgelig han har ansvaret, så jeg forstår deg. Men man må jo høre begge sider...

Gjest smålig det også ?

Kommer vel an på hvor mye penger han har... Dessuten kan det jo være dere ikke har hørt hele historien?

Bestefaren min var utro, jeg elsker bestemoren min, og tror selvfølgelig han har ansvaret, så jeg forstår deg. Men man må jo høre begge sider...

Penger er ikke noe problem for han nei .... egen næringsdrivende med masse på bok.

Han er bestefaren til mine barn, dvs min svigerfar .... joda vi har hørt begge sidene .... han har stått på bak ryggen på svigermor i fem år før han slapp bomben.

Vi syns det er så synd at han bryr seg så lite om sine egne barn og barnebarn, både ved bursdager og ellers.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...