Gå til innhold

Ungene glemmer bursdagen min

Anbefalte innlegg

Ungene mine er nå 20 og 23 år gamle. I går hadde jeg bursdag og håpet i hele går at de skulle ringe for å gratulere meg. Det er jo koselig å bli husket da... Men nei... Hørte ikke et kvidder. Jeg veit hvordan de hadde reagert hvis jeg ikke stilte opp med kake og pakke på dems fødselsdag. Da hadde jeg nok fått høre hvor mye jeg brydde meg om dem. Er såra i dag. Synes du jeg har grunn til å være det ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/119865-ungene-glemmer-bursdagen-min/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pip

12

• Smurfi

3

• laguna1365380434

3

• Juneau

2

Mest aktive i denne tråden

laguna1365380434

Ja det synes jeg..Håper de ringer senere og gratulerer+beklager forglemmelsen...

Det HAR hendt jeg har gratulert mutter&fatter litt sent, men på et eller annet punkt kommer jeg på, og ringer/stikker innom med pakke.

Selv brutter som er ute på turne langt unna husker å ringe..

Gratulerer på etterskudd i allefall!:o)

Om du ikke hører noe snart, så ring og hint. Det hadde jeg gjort..

Gjest Ikke signert

Har tenkt tanken, men så var det dette med samvittigheten da.... Veit at når dagen er der så stiller nok mamma med både pakke og kake *sukk*

NEI, IKKE still opp med kake og gave når de har bursdag. Når de påpeker at du da "ikke bryr deg", så si til dem: "Hva gjør deres bursdag mer verdt å feire enn min?".

Annonse

Gjest Så det så, du!

Nytter ikke å hevne seg ved å "glemme" barnas bursdag.

Hvis fanden kan hun "glemme" den! Jeg er selv mor og vet at jeg aldri kunne ha glemt min mors bursdag! Og skulle jeg gjøre det, ville jeg viiirkelig ha unnskyldt meg. Men om mine barn hadde glemt bursdagen min og ikke nevnt det i ettertid, hadde jeg ikke vært sen med å "hevne" meg!

Gjest ikke undertegnet

JA! Og neste gang de har bursdag så 'glemmer' du den også. Og så sier du at nå kan dere se hvordan jeg følte meg. DET er eneste måten enkelte folk lærer på!

Du har vel kanskje skjemt dem bort da? Det er vanlig at bortskjemte barn reagerer slik. De er vant med at det er dem som teller, andre er det ikke så farlig med, og da har de ikke fått inn det der med å huske fødselsdager, ikke engang runde tall.

Gjest ikke undertegnet

Har tenkt tanken, men så var det dette med samvittigheten da.... Veit at når dagen er der så stiller nok mamma med både pakke og kake *sukk*

Du gjør dem en bjørnetjeneste, vet du! Du skjønner vel det?

I allefall så kærer du dem at mamma er det ikke så farlig med. Det får allikevel ikke noen konsekvenser for oss at vi glemmer akkurat henne. Hun blir aldri sint, og kjøper allikevel presang til oss.

Nei, ta deg sammen! VIL du at ungene skal oppføre seg som voksne folk mot deg, eller vil du at de skal være barn fortsatt? Husk at ANDRE vil like dem bedre hvis de blir mer hensynsfulle også.

Jeg har aldri glemt Mammas bursdag, men en eneste gang glemte jeg Pappas. Eller, glemte og glemte, jeg kom på det først på kvelden og fikk sendt ham en gratulasjonsmail. Det verste var at han ringte meg litt tidligere på dagen for noe helt annet, og jeg burde jo husket det da. Hadde dårlig samvittighet leeeenge etterpå. Men vanligvis glemmer jeg aldri bursdager, så det var et hendelig uhell fordi det var så mye som skjedde de dagene.

Du gjør dem en bjørnetjeneste, vet du! Du skjønner vel det?

I allefall så kærer du dem at mamma er det ikke så farlig med. Det får allikevel ikke noen konsekvenser for oss at vi glemmer akkurat henne. Hun blir aldri sint, og kjøper allikevel presang til oss.

Nei, ta deg sammen! VIL du at ungene skal oppføre seg som voksne folk mot deg, eller vil du at de skal være barn fortsatt? Husk at ANDRE vil like dem bedre hvis de blir mer hensynsfulle også.

*gulp*

Den satt i sikringsboksen ....

Annonse

Skjønner at du føler deg såret. Synes du bør gjøre som de andre her sier, enten "glem" deres dager eller snakk med dem.

Jeg er 19 og jeg ville aldri ha droppet å ringe/besøke foreldrene mine på bursdagene deres. Jeg skal faktisk reise hjem til pappas bursdag i oktober.

Gratulerer med dagen som var, ihvertfall:o)

Det er klart du har grunn til å være såret.

Jeg har faktisk glemt bursdagen til moren min jeg også. Er i det hele tatt helt på jordet når det gjelder slikt. Men jeg ville synes det var rimelig teit om hun skulle "ta igjenn" med å ikke huske min. (Tror ikke altid hun ringer meg på dagen hun heller da). Det virker rimelig teit å skulle "straffe" eller "oppdra" barn på over 20. Og uansett alder på barna så er vel ikke akkurat den typen straff og oppdragelse det som har best effekt eller som fører noe godt med seg.

Vær heller ærlig neste gang du snakker med dem og si at du ble såret.

Det er klart du har grunn til å være såret.

Jeg har faktisk glemt bursdagen til moren min jeg også. Er i det hele tatt helt på jordet når det gjelder slikt. Men jeg ville synes det var rimelig teit om hun skulle "ta igjenn" med å ikke huske min. (Tror ikke altid hun ringer meg på dagen hun heller da). Det virker rimelig teit å skulle "straffe" eller "oppdra" barn på over 20. Og uansett alder på barna så er vel ikke akkurat den typen straff og oppdragelse det som har best effekt eller som fører noe godt med seg.

Vær heller ærlig neste gang du snakker med dem og si at du ble såret.

Dette handler ikke om "straff", men om en liten lærepenge. Og om dette er to unge mennesker som bare er opptatt med seg og sitt, tror jeg ikke det det nytter å si at man ble såret. Å ta igjen med samme mynt fungerer nok mye bedre. Og som en annen her sa:

På denne måten lærer barna seg til å bli mer oppmerksomme mot andre mennesker, og de vil dermed også bli bedre likt!

Dette handler ikke om "straff", men om en liten lærepenge. Og om dette er to unge mennesker som bare er opptatt med seg og sitt, tror jeg ikke det det nytter å si at man ble såret. Å ta igjen med samme mynt fungerer nok mye bedre. Og som en annen her sa:

På denne måten lærer barna seg til å bli mer oppmerksomme mot andre mennesker, og de vil dermed også bli bedre likt!

Det de lærer er å ta igjenn med samme mynt.

Øye for øye, tann for tann. Synes ikke så mye om den filosofien, jeg da.

laguna1365380434

Det de lærer er å ta igjenn med samme mynt.

Øye for øye, tann for tann. Synes ikke så mye om den filosofien, jeg da.

Enig med du...Liker heller ikke den filosofien..

Liker bedre ting som at du skal gjøre mot andre det du vil at de skal gjøre mot deg og slike ting...:o)

Peace!;o)

JA - du har all rett til å være snyrt og såra.. Dårlig gjort! Hvis de har mye og tenke på kan de vel skrive det opp i en 7. sans, eller legge inn huskelapp på mobilen eller andre steder. jeg ringer ALLTID de i familien som har bursdag... Det har jeg aldri glemt, for vet hvor leit det er å bli glemt. Har selv blitt glemt av venner og blitt såra så klart for det..

Gratulerer med gårsdagen da! ; )

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...